Rețeta săptămânii: Cartofi prăjiți

Rețetă oferită de Beneka.

Răspândit pe întreaga planetă și utilizat de sute de ani, cartoful este poate alimentul cel mai iubit printre pământeni. În forma sa prăjită însă, nu aduce doar o senzație minunată la nivelul papilelor gustative, ci și o cantitate semnificativă de toxine și calorii. Chiar dacă pare imposibil, putem să nu îi excludem din alimentația noastră și în același timp să ne ocrotim organismul. Astfel putem pune cartofii pe o hârtie de copt, fără ulei și obținem o porție de cartofi "prăjiți" cu același gust minunat, fără toxine și de trei ori mai puține calorii. Uleiul poate fi adăugat la sfârșit, pentru un aport de grăsimi sănătoase.

Ingrediente pentru 2 porții:

- 5 cartofi medii

- sare

- piper

- cimbru

- boia dulce/picantă

Preparare: Cartofii se pregătesc după rețeta clasică (curățați, tăiați "pai"). Apoi se condimentează după gust și în loc să îi cufundăm în baia de ulei, care ne murdărește aragazul, îi așezăm frumos într-o tavă, pe hârtie de copt și îi dăm la cuptor (180 grade), aproximativ 30 min.

Ingrediente sos de usturoi:

- 1 iaurt mic 3,5% grăsime

- 4 căței usturoi

- 1 castravete mic

- zeama de la 1/2 lămâie

- mărar 

- sare

- piper

Preparare: Usturoiul îl curățăm și îl pisăm mărunt, castravetele îl dăm pe răzătoare și îl stoarcem bine de apă în palme(da, are muuultă apă!). Mărarul îl tocăm mărunt. Amestecăm iaurtul cu usturoiul pisat, castravetele stors, zeama de lămâie și condimentăm după gust cu sare, piper și mărar tocat.

➡ VEZI AICI TOATE REȚETELE SĂPTĂMÂNII by Beneka Nutrition