Alina Damaschin va reprezenta Romania in juriul Cannes PR Lions

Alina Damaschin, Creative Leader si Managing Partner in cadrul Rogalski Damaschin Public Relations, reprezinta anul acesta Romania in juriul Cannes PR Lions, anunta Cannes Lions Romania, reprezentanta locala a celebrului festival de creativitate. 

„In 2017 Romania a primit acces la mai multe categorii de jurizare pentru evaluarile de shortlist, dar PR-ul este singura sectiune pentru care avem un reprezentant in juriul din Cannes, ce va decide premiantii.

Pe lista propunerilor pentru PR s-au mai regasit Cohn& Jansen si Geometry Global, ambele fiind agentii care au castigat gold la aceasta categorie in ultimii doi ani. Am recomandat-o pe Alina Damaschin nu doar pentru o exceptionala cariera dobandita si in advertisingul clasic si in PR-ul creativ, ci si pentru rezultatele agentiei pe care o reprezinta, cel mai sonor dintre acestea fiind goldul de la Lions Entertainment, din 2016, pentru un case unde au deservit partea de relatii publice creative ,” a declarat Teodora Migdalovici, ambasadorul Cannes Lions in Romania.

Este pentru a doua oara in cei zece ani de existenta a agentiei când un reprezentant al sau este invitat sa jurizeze in cadrul festivalului Cannes Lions, dupa ce in 2009 Eliza Rogalski, fondatoarea companiei, a marcat o premiera pentru industria de comunicare autohtona, fiind primul jurat roman la Cannes Lions.

„Cannes Lions reprezinta punctul zero al creativitatii globale, care continua sa inspire de 63 de ani generatii de profesionisti. In cei 19 de ani de cariera, am asteptat de fiecare data cu nerabdare luna iunie, când acest festival se organizeaza, am urmarit tendintele dezbatute aici, am admirat sau criticat campanii câstigatoare, am cautat sa invat ceva nou cu fiecare editie. In 2017, experienta invatarii continua din pozitia de jurat. Este un privilegiu unic si in acelasi timp dublu: sa pot vorbi despre standardele creativitatii românesti in cadrul unui juriu international cu autoritate profesionala incontestabila si sa aduc acasa lectii valoroase.” (Alina Damaschin, Creative Leader & Managing Partner, Rogalski Damaschin PR)

Juriul categoriei de PR al Cannes Lions va fi prezidat de  Karen van Bergen, CEO al Omnicom Public Relations Group din SUA.  Alina Damaschin va juriza cateva sute de campanii de PR ale unor branduri si companii consacrate evaluând creativitatea, originalitatea, dar si impactul acestora asupra consumatorilor si societatii. In 2012, Alina a fost jurat si in cadrul Eurobest, cel mai important festival al creativitatii din Europa.

Cu o experienta de 19 de ani in comunicare, Alina Damaschin este la ora actuala unul dintre cei mai cunoscuti si apreciati profesionisti din România.  Dupa ani de publicitate, in agentii precum Saatchi & Saatchi si Lowe, unde a coordonat zeci de proiecte de comunicare integrata pentru branduri internationale si locale, Alina a intrat in PR mai intâi ca Managing Director, apoi ca partener in cadrul Rogalski Damaschin Public Relations. Din acest rol a creat si coordonat campanii câstigatoare la cele mai importante festivaluri de profil din lume: Cannes Lions, Effie, Digital Communication Awards, SABRE, European Excellence. Alina are un MBA in Comunicare si Leadership de la Quadriga University of Applied Sciences din Berlin.

Editia de anul acesta al celui mai mare festival de creativitate din lume, nu atrage doar profesionisti din domeniu, ci si nume sonore din industria cinematografica, muzicala si de entertainment de la nivel mondial. Printre cele mai cunoscute personalitati care vor urca pe scena de la Cannes se numara: Dame Helen Mirren, Sir Ian McKellen, Jessica Alba si Alicia Silverstone.

Despre Teodora Migdalovici, ambassador Cannes Lions in Romania

Teodoraa fost in ultimii 13 ani unul dintre sustinatorii dedicati ai creativitatii din Europa de Est si a jucat un rol important in motivarea, formarea si remodelarea industriei. De-a lungul carierei a luat premiul pentru Diplomatie Privata, Festivalul Cannes Lions i-a oferit distinctia „Most Passionate Cannes Lions Ambassador” – silver, iar Foreign Policy i-a acordat Premiul categoriei Media pentru "Oameni si idei care schimba România in bine". Azi tine traininguri de gandire creativa peste tot in lume si ramane o ferventa promotoare a creativitatii locale, prin platforma de diplomatie privata Love and Lobby.

Despre Rogalski Damaschin Public Relations

Rogalski Damaschin Public Relations sustine ca este posibil ca prin comunicare intreaga comunitate sa evolueze, intr-o perioada in care consumatorii au asteptari din ce in ce mai mari de la branduri, companii si lideri. Misiunea agentiei este sa creeze un impact social si economic pozitiv, prin idei care inspira schimbarea in bine. Astfel, agentia promoveaza in practica si limbajul curent al PR-ului conceptul de “good advocacy”, care desemneaza o comunicare militanta, onesta si creativa, de natura sa genereze continut valoros si rezultate pozitive atât pentru companii, cât si pentru consumatori.  Agentia se structureaza in doua arii de specialitate: consumer PR, coordonata de Alina Damaschin, in calitate de Creative Leader si corporate PR, divizie coordonata de Eliza Rogalski, in calitate de Strategy Leader.

Autor: Mirela Podea