Denis Dinulescu | 1001 de nopți bucureștene - a șaptesprezecea noapte

Polițista Roșie le-a propus celor trei prieteni nedespărțiți, Șeherezada, Albă ca Zăpada și Motanul Încălțat să meargă de urgență la secția de poliție pentru a viziona în premieră lungmetrajul artistic “Gândacul”, produs de Ministerul de Interne și care va merge la Cannes, mai 2017, în competiția mare. Un birou auster. O lampă, un fir, un telefon. Apare un Gândac care încearcă clapele telefonului. Apasă tasta 1, dacă doriți engleză, apasă tasta 2, dacă doriți facturile vecinului, apasă tasta 3, alte informații despre vecini și renunță. Insecta o ia prin birou, probabil pentru a rezolva ceva dosare cu AN, autor necunoscut, dosare de care e plină Poliția Română.

Gândacul umblă liber pe calorifer, pe un perete, pe un birou, pe Gazeta de Perete în care este înfățișat un polițist amendând un câine care trece pe roșu, și o ia din nou spre telefon. El, Gândacul. E foarte liniștit, e vesel, are culori tinerești de unde c-o duce foarte bine în birou. El, Gândacul, dispare într-o nișă special creată de echipa de filmare într-o fantă a ferestrei. După vizionare, Polițista Roșie le-a spus celor trei prieteni că pe covorul roșu de la Cannes vor călca cu mândrie dna. Carmen Dan, ministra MI din România, și Gândacul, în persoana unui actor necunoscut, dar talentat, care încă învață la școala SRI.

Denis Dinulescu

Prin anii 80 ai secolului trecut l-am cunoscut pe Mircea Horia Simionescu. Ne-am împrietenit și, la o fasole bătută la el la Pucioasa, mi-a spus: Scrie, că tu n-o faci degeaba. Așa fac.