Bike Sharing

Statistic vorbind doar 11% dintre ieșeni folosesc bicicleta. Deseori însă doar pentru plimbări în timpul liber și mai puțin pentru deplasarea de zi cu zi către serviciu. E în plan ca acest procent să se dubleze. Cum?

Este vorba de realizarea unor piste noi, dinspre centrul oraşului spre periferii şi de planuri pentru facilitarea spaţiilor de parcare pentru biciclete în zonele publice cu funcţii centrale şi în zona instituţiilor publice. Edilii plănuiesc realizarea unei reţele atractive şi coerente de piste, prin conectarea principalelor puncte metropolitane cu zona centrală a oraşului. Astfel, viitoarele piste vor fi în dublu sens, interconectate, realizate în amplasament dedicat în afara spaţiului rutier şi pietonal, în detrimental circulaţiei auto şi cu asigurarea spaţiilor necesare de siguranţă. O noutate în domeniu constă în faptul că municipalitatea ieşeană va depune în curând o cerere de finanţare în vederea dezvoltării transportului cu biciclete prin intermediul fondurilor europene nerambursabile. Proiectul urmăreşte crearea unui sistem integrat de „bike sharing” ce va include: staţii automate de închiriere şi predare a bicicletelor în diferite puncte de interes ale oraşului, terminale de închiriere a bicicletelor la care să aibă acces atât ieșenii cât şi turiştii; facilitarea închirierii cu ajutorul tuturor modalităţilor electronice (aplicaţii mobile, portal web), precum şi pe bază de card de acces; biciclete special adaptate pentru transportul public, fabricate din materiale uşoare, prevăzute cu sisteme de siguranţă şi monitorizare permanentă GPS, acţionate mecanic sau electric; centru de gestiune a sistemului de „bike sharing” în vederea asigurării distribuţiei unitare a bicicletelor în staţii, cu sistem suport de decizie pentru optimizarea spaţiilor de închiriere; asigurarea intermodalităţii cu transportul public. 

Cum ar fi oare să se și întâmple în Iași?