Interviu | Răzvan Harabagiu

Întodeauna oamenii fac dintr-un oraş un loc minunat pentru cei care locuiesc în el sau atrăgător pentru cei care aleg să îl viziteze. De aceea am stat de vorbă pentru această ediţie cu Răzvan Harabagiu, antreprenor (Meat Concept Store) şi un jucător important pe piaţa dinamică a evenimentelor din oraşul nostru.

Cum e să fii antreprenor în Iaşi?

Să fii antreprenor în Iaşi, şi aici mă refer la domeniul în care activez, înseamnă pentru mine o provocare, o lupta între mentalităţi conservatoare şi mentalităţi deschise, informate, umblate. dar trendul este unul progresiv şi mă bucur că oamenii încep să fie din ce în ce mai receptivi şi deschişi la nou.

Cum răspunde oraşul ofertelor noi?

Din punctul meu de vedere, oamenii sunt din ce în ce mai dornici de evenimente noi. Iaşul este un oraş încă virgin, neexploatat pe partea de evenimente sociale şi culturale, deşi cu paşi timizi începe să îşi consolideze locaţia pe harta. Spun asta gândindu-mă la evenimentele ultimilor 2 ani: Street Food Festival, Rocanotherworld, La Vie, Hangariada, Afterhills. Cred însă că trebuie să se insiste şi să se vină şi cu alte propuneri îndrăzneţe. Românii trebuie să dea un vot de încredere şi acestui oraş deoarece potenţial este şi cred că în câţiva ani ar putea atrage şi turişti străini tocmai prin intermediul evenimentelor de genul acesta.

Mai sunt oamenii curioşi în acest moment? Doresc evenimente noi?

Oraşul răspunde bine ofertelor noi, de orice tip ar fi ele. Asta se întâmplă şi datorită faptului că din ce în ce mai multă lume are acces la informaţie, iar asta îi determina pe oameni să devină mai dinamici şi efervescenţi.

Cât de important e pentru tine ca mesajul evenimentului tău să fie bine transmis?

Foarte important! Atât de important încât mă ocup personal de toate detaliile evenimentului. Consider că percepţia clientului final este primordială pentru mine, ca atare mă implic în tot ceea ce ţine de organizarea şi derularea evenimentului.

Cum e ca un business să fie promovat prin evenimente?

Personal cred că promovarea business-ului prin evenimente are un impact foarte bun. Lumea asociază calitatea produselor cu calitatea evenimentului şi cu starea lor de spirit din acele momente.

Ce îţi place la Iaşi?

Îmi place că este un oraş în plină dezvoltare, iar generaţia tânăra poate şi încearcă să contureze şi să creeze o traiectorie pozitivă.

Ce îi lipseşte Iaşului?

Ceea ce nu îmi place este faptul că ideile mai îndrăzneţe nu sunt percepute întotdeauna foarte bine de minţile conservatoare.

Ce ţi-ai dori să se întâmple în Iaşi?

Să cerem autonomie şi să transformăm oraşul într un paradis fiscal. Glumesc, evident! Mi-aş dori să se organizeze din ce în ce mai multe evenimente care să atragă din ce în ce mai mulţi turişti, iar fiind oraş universitar, să fie mai multe oportunităţi pentru tinerii absolvenţi.

Ce planuri de viitor ai pentru business-ul tău?

Vreau să continui să mă dezvolt şi să cresc un business sănătos. Consider că mă aflu deja într-o continuă dezvoltare şi intenţionez să păstrez această ascensiune.

Ce recomandări ai pentru cei care sunt turişti în Iaşi?

Turiştilor le recomand în primul rând să dea un vot de încredere acestui oraş şi să vină să îl viziteze. Iar responsabilitatea noastră este să ne unim forţele şi să îi atragem.