Fericirea ca obligație

Societatea a reușit să transforme fericirea într-o obligație. Încet, cu pași mărunți, dar siguri, ne-a transformat în victime ale marketingului bine targetat, segmentat pe domenii dintre cele mai diverse. Crăciunul și tot ceea ce înseamnă sărbătorile de iarnă impun standarde din ce în ce mai precise. Ești căsătorit? Vacanțele tale trebuie să te găsească în locuri cu vin și șeminee, îndrăgostit și deloc preocupat de banalitatea vieții cotidiene. Ești părinte? Fericirea se măsoară în mese îmbelșugate, lângă bradul de Crăciun neapărat încărcat de tot ce e mai bun, cu fețe zâmbitoare de copii și bunici lângă cadouri atent împachetate. Ești singur? Ditracția e în toi: prietenii ciocnesc șampanie alături de tine și, exact la miezul nopții, jumătatea ta se va ivi ca un frumos început de an nou. Numai că... 3, 2, 1..STOP. Realitatea nu e la fel de roz. Are și nuanțe de gri, și verde, și puțin mov pe alocuri. Uneori culorile se amestecă și devenim atât de confuzi, rătăcind printre reclame și rețete de fericire impuse încât ne pierdem în iluzia unei perfecțiuni absolut iraționale. Vești bune, însă: ai voie să fii și trist, și dezamăgit, chiar dacă, poate, în ochii altora le ai pe toate. Fericirea ta poate fi diferită de cea de la televizor, din reviste, din cluburi, din cărți și povești – și e în regulă. Fii tu însuți și asumă-ți pofta de a ieși din tipar. 3, 2, 1: Start!

Sărbători fericite și un 2018 așa cum ți l-ai plănuit!