Pizza HOT, de 20 de ani pe felie

Pizza HOT împlinește 20 de ani de activitate pe 2 februarie 2018. La ceas aniversar, Marius Bompa, proprietarul afacerii, ne-a povestit cum a început povestea Pizza HOT, prima pizzerie care a făcut livrări la domiciliu în Brașov, și cum s-a dezvoltat acest brand de-a lungul anilor.

 

Brașovenii mănâncă Pizza HOT de 20 de ani, timp în care multe s-au schimbat în oraș. Clienții s-au schimbat și ei, la fel și dvs. Cum vă simțiți după 20 de ani de activitate?

Într-adevăr, pe parcursul celor 20 de ani de activitate multe s-au schimbat, nu mai există nicio pizzerie din perioada respectivă. Câteva s-au deschis chiar și în proximitatea locației noastre (Str.Prahova,Nr.25), dar concurența este întotdeauna un lucru pozitiv pentru afacere.

Cum a început afacerea Pizza HOT?

La început făceam livrări la domiciliu, noi fiind primii din Brașov care am introdus acest gen de serviciu, în 1998. Atunci funcționa Pizza Iulia, care făcea un fel de livrare la domiciliu cu taxi, dar nu acesta era specificul restaurantului. Aveam un Trabant cu care duceam pizza la clienți, mașina care mi-a purtat noroc și care mergea mai mult împinsă decât condusă.

În același timp funcționa și mica locație care avea patru mese, fiind tot timpul ocupate în ciuda mirosului de la bucătăria deschisă și a cozii permanente. Atunci am hotărât să facem restaurantul. Am amenajat un fost atelier de tâmplărie destul de dărăpănat, pe str. Verii, loc în care am investit toți banii pe care-i aveam, dar și suflet și imaginație. Pe atunci puțină lume cunoștea această stradă mică dar care a devenit celebră pe parcurs. Așa a început practic dezvoltarea Pizza HOT. Noi am demonstrat că nu trebuie să fii în centrul orașului ca să ai succes, important este să oferi calitate. În 2008 am grupat cele două locații în restaurantul în care ne aflăm acum, dublând spațiul de servire.

Cum s-au schimbat rețetele de pizza pe parcursul celor 20 de ani de activitate?

Retețele de pizza nu s-au schimbat, sunt doar noi sortimente în meniu. Nu poți să schimbi ceva care place. Sunt câteva sortimente de pizza care au fost în meniu de la început și care au același gust și astăzi, deoarece unele dintre produsele de bază sunt furnizate de aceiași producători. Cred că datorită acestui fapt sunt clienți care vin la noi constant de 10-15 ani.

Cum arată consumatorul de azi față de cel de ieri?

Clienții sunt din ce în ce mai pretențioși, mai dificili, cu așteptări mult mai mari, mergând pe premisa: „Clientul nostru, stăpânul nostru”. Eu nu sunt în totalitate de acord cu această mentalitate. Noi ne străduim să servim cât mai bine și cât mai frumos, încercând să-i mulțumim pe toți clienții, dar așteptăm și noi la rândul nostru înțelegere și respect din partea lor.

Care e rețeta succesului în afacerea cu pizza?

Cred că în orice afacere rețeta succesului este aceeași. Este important să păstrezi calitatea produsului, trebuie să fii serios în ceea ce faci, să respecți clienții și ideea de afacere. Să nu faci compromisuri pentru a avea profit imediat. Ținta nu trebuie să fie câștigul rapid ci cel pe termen lung. Cei care merg pe ideea aceasta nu rezistă pe piață. Noi am încercat să păstrăm raportul corect între preț și calitate.

După 20 de ani, povestea Pizza HOT continuă. Ce planuri aveți pentru viitorul apropiat?

Ne dorim să menținem ce am realizat în acești 20 de ani și, cine știe, poate ne vom orienta spre o dezvoltare pe plan național.

Cât de des mâncați pizza de la propriul restaurant?

Nu mănânc des, dar întotdeauna cu plăcere. Sortimentele preferate sunt Alsaciana și Calzone.