15 Februarie/ Teatrul Național Vasile Alecsandri

„Povestea păsării fără cuib” se joacă în Sala Uzina cu Teatru de la ora 19:30. Ada Lupu: „Povestea păsării fără cuib este de fapt povestea trecerii unui spirit feminin prin toate vârstele reale și emoționale. O încercare de maturizare incompletă, marcată de căutarea obsesivă a tatălui ca pretext pentru regăsirea profundă a mamei. Viața unei femei, percepută din perspectiva  propriului suflet,  rămas la vârsta copilăriei.Inocența, deopotrivă distructivă și salvatoare, propria imaginație ca opțiune de existență. Absențele care influențează o viață  (poate)  mai mult decât prezențele, atunci când tot ce ni se-ntâmplă contează, dar frământările cele mai subtile se nasc din idealuri personale pe care nu le trăim.”

 

18 Februarie/ / Teatrul Național Vasile Alecsandri

„ Chirița în Provinție” - Chiriţa este căsătorită cu Bârzoi, un răzeş mai înstărit. De aceea vrea să parvină, să adune o avere importantă şi să între în rândul boierilor. Ea îl îndeamnă pe Bârzoi să obţină funcţia de ispravnic, ca prin abuzuri să se îmbogăţească. În casă ei locuieşte Luluța, o nepoată orfană, dar care moşteneşte o avere importantă. De aceea Chiriţa vrea să-l căsătorească pe Gulița, băiatul ei cam lipsit de minte şi de educaţie, cu Luluța. Luluța îl iubeşte pe Leonaș. Acesta se deghizează în  brișcar (vizitiu) şi se preface că are o pricină cu Bârzoi, ca s-o poată vedea pe Luluța şi să între în casă. El află de felul, în care trebuie să cumpere un curcan şi să-l dea ca plocon, fiindcă la ispravnic nu se intră cu mâna goală. Regia și scenografia: Ion Sapdaru. Piesa se joacă în Sala Mare a Teatrului Național.

19 Februarie/ Teatrul Național Vasile Alecsandri

„O scrisoare pierdută” se joacă în Sala Mare de la ora 19:00. „Din 1974 până astăzi, deci mai bine de 40 de ani, am pus în scenă Scrisoarea ... de 6 ori, de fiecare dată am găsit în text lucruri care-mi scăpaseră, relaţii noi, nuanţe diferite faţă de cele din spectacolele anterioare, dar mai ales situaţii mereu compatibile cu realităţile contemporane. Geniul lui Caragiale a surprins şi imortalizat tipologii comportamentale şi trăsături esenţiale ale celor care trăiesc în acest spaţiu geografic, ci şi obsesiile vremii lui care s-au perpetuat vreme de 130 de ani şi care, sunt convins că vor exista şi peste 130 de ani de aici în colo.” Mircea Cornişteanu 

22 Februarie/ Teatrul Național Vasile Alecsandri

„Joc de pisici” se joacă în Sala Studio Teofil Vîlcu de la ora 18:00. Chiar şi atunci când protagoniştii sunt trecuţi şi de cea de a doua tinereţe, dragostea poate fi la fel de pătimaşă, romantică, dureroasă şi efervescentă ca în adolescenţă. Atâta doar că expresia ei, care nu mai constă în serenade şi buchete de flori, plimbări poetice şi dedicaţii în versuri, întâlniri păcătoase şi secrete, ci în mese cu felul preferat al subiectului adorat - supa de gaina cu zarzavatul alături -  poate deveni ridicolă pentru cei ce, străini de blestemul binecuvântat al iubirii în toiul ei, se distrează privind la vârsta biologică a eroilor, nu la vârsta veşnic tânără a sufletului lor. 

23 Februarie/ Teatrul Național Vasile Alecsandri

„Măcelaria lui Iov” se poate vedea în sala Teatru la Cub de la ora 19:00. În regia lui Radu Afrim, spectacol este construit în jurul unei frumoase povești de dragoste. O piesă despre trădare, despre vulnerabilitatea relațiilor care par, în aparență, imuabile. O privire lucidă aruncată asupra capitalismului. Preț bilet: 32 lei.

23 Februarie/ Teatrul Național Vasile Alecsandri

„Moartea unui artist” se joacă în Sala Studio Teofil Vîlcu de la ora 18:00. Regia: Irina Popescu Boieru. Scenografia: Rodica ArghirDistribuția: Emil Coșeru, Mihaela Arsenescu Werner, Doina Deleanu, Andrei Grigore Sava, Radu Ghilaș, Brândușa Aciobăniței, Ada Lupu, Radu Homiceanu, Daniel Busuioc. Preț bilet: 22 lei.

27 Februarie/ Teatrul Național Vasile Alecsandri

„Invitație la eșafod” se joacă în Sala Uzina cu Teatru de la ora 19:30. „Romanul Invitație la eșafod este cea mai criptată și alegorică operă a lui Vladimir Nabokov din anii ‘30.  Cu această capodoperă Nabokov își ia rămas bun de la limba rusă, după acest roman își va scrie restul operei doar în engleză. Romanul include imagini cu amintiri care trec prin fața ochilor minții eroului Cincinnatus C. Acest om este condamnat la moarte și își petrece ultimele sale zile într-un penitenciar bizar unde își  scrie  jurnalul, de fapt, textul romanului  propriu-zis. Problema abordata în roman nu este nouă, dar Invitație la eșafod s-a dovedit  a fi o carte profetică, anticipând evenimentele  istorice cele mai teribile ale secolului trecut.” – Ion Săpdaru