Final de Mai teatral

23, 24 Mai/ Teatrul Național Vasile Alecsandri

CRUD este un spectacol de teatru contemporan care are la bază un text creat din situații reale prin care au trecut tinerii din România ultimilor 100 de ani. Spectacolul vorbește atât despre fragilitatea tinerilor din țara noastră, cât și despre trăirile recurente pe care le au tinerii de la generație la generație. Alcătuit din patru tablouri, CRUD aduce în discuție situații reale ca feminismul anilor interbelici, cenzura în artă din perioada comunistă, lupta tinerilor pentru libertate de la sfârșitul lui ‘89 și începutul lui ‘90 sau căutarea identității generației actuale una ce nu se simte reprezentată. Deși caracterul pare unul politic, spectacolul se înscrie mai degrabă în categoria spectacolelor instalație prin recontextualizarea ș i ficționarea evenimentelor, accentul fiind pus în special pe ceea ce-i definește pe tineri în aceste perioade și nu pe implicațiile politice.

28 Mai/ Teatrul Național Vasile Alecsandri

iHamlet este o cercetare cantitativă și calitativă despre analiza consumului digital și a practicilor de timp liber în rândul populației tinere din București și marile orașe. iHamlet este parte din Loading Culture, un program educațional de reinterpretare a textelor clasice și a temelor universale, de către dramaturgi contemporani, într-o abordare interactivă. iHamlet este despre adolescență, despre conflictul dintre generații, despre refuzul de a se conforma. H, un adolescent aparent obișnuit, este uimit și dezamăgit de lumea din jur. Dar când închide ochii, lumea lui se transformă într-o rețea fabuloasă de gânduri și imagini pe care le modelează la infinit.

28 Mai/ Teatrul Național Vasile Alecsandri

Un gunoier scoate la lumină frânturi și secrete aparent bine ascunse ale vieții oamenilor chiar din resturile menajere pe care aceștia le aruncă. Pornind de aici, comedia neagră crește în intensitatea de la replică la replică, întrebările și temerile personale ale fiecăruia dintre noi nu întârzie să apară. Despre „Gunoierul", Teodor Corban și Constantin Pușcașu, principalii creatori ai spectacolului și deținătorii rolurilor principale, afirmă că „e o piesă-metaforă plină de sevă, care, deși scurtă, concentrază foarte multe idei, îndeamnă la meditație pe marginea unor probleme serioase de viață, totul oferit sub masca unui umor de bună calitate.”