Interviu cu Andi Vanca de la Electric Castle

Ne pare rău, dar când începe Electric Castle cam orice alt eveniment pică în plan secund. Vorba aia, timp de câteva zile ne mutăm cu totul activitatea în Bonțida și, sincer, e cam greu să rămâi la curent cu întâmplările din oraș când ești prins cu chestii electrice.
Dar hai să nu mai lăudăm atât festivalul și să trecem la lucruri importante: ce ne așteaptă la EC 2018. În alte pagini din revistă ne-am permis să vă mai povestim câteva lucruri, dar acum puteți citi discuția noastră cu Andi Vanca, managerul de comunicare al festivalului. Electric Castle ne-a sărit de mult în ochi pentru felul în care-și promovează evenimentul, care pare mai ales un brand în sine decât doar un festival, așa că ne-am permis să-l întrebăm pe Andi și câte ceva despre cum decurg lucrurile în departamentul său. Pe lângă exclusivități de comunicare, aflăm despre cum se orgnizează o ediție de festival, care-s artiștii pe care vrea să-i prindă anul ăsta și alte surprize electrice. Lectură plăcută!


1. Să începem cu cea mai importantă întrebare: se întoarce roata și anul acesta?
Tzac, tzac, tzac. Se întoarce, e mai mare și mai frumoasă.

2. EC-ul de anul trecut a avut multe activități pe timp de zi. Ne putem aștepta la ceva similar și în 2018?
Anul ăsta am vrut să dezvoltăm și mai mult zona non-muzicală. Pe lângă cele 9 scene vom avea din nou o zonă de Fashion, EC Sessions, Beach Volley, workshop-uri de audio-video, proiecții de film, yoga, instalații artistice și... un circ. Cei de la Circul Metropolitan București, vor veni la EC6 cu un spectacol numit Reveria, realizat împreună cu cei de la Cirque du Soleil. Totul va avea loc într-un cort de circ cu 1200 de locuri.

3. Cam ce presupune organizarea unei ediții Electrice?
Un an de pregătire pentru 5 zile de festival, în care nu avem voie să ratăm nici măcar un detaliu: luni de discuții cu artiștii și sponsorii, planning, dar și construirea unui oraș, care dacă ar fi să facem o comparație ar putea găzdui toată populația Sighisoarei.

4. La nivel de comunicare, aveți a un stil diferit de a face lucrurile. Ne poți descrie puțin cum arată procesul creativ al departamentului?
Prin tot ceea ce facem ne dorim să fim diferiți, dar și să ridicăm ștachetă de fiecare data. Pentru fiecare campanie sau mesaj pe care vrem să îl transmitem, stăm și disecam totul în cel mai mic detaliu, pentru a fi siguri că este ceea ce ne dorim. Cred cu tărie că atenția asta la detalii pe care o avem la Electric Castle face de cele mai multe ori diferență. În plus, încercam să nu ne luăm prea în serios... suntem un festival de muzică până la urmă.

5. Lineup-ul arată fain și anu ăsta. Ce nume te entuziasmează pe tine cel mai tare și de ce?
Vreau neapărat să prind Damian Marley, Mura Masă, Elrow și Kensington. Dar sunt și multe nume pe care abia aștept să le văd pentru prima data live. Pentru că Electric Castle este foarte mult și despre descoperirea unor artiști. Anul ăsta fiecare scenă are personalitatea ei, deci va fi o excursie interesantă pentru oamenii ce vor veni la Castel.

6. Ai vreun „the one that got away" sau un performer pe care ai vrea să-l vezi în viitor la EC?
Am o listă uriașă cu nume pe care aș vrea să le văd la Castel, dar ne place să fim calculați, baby steps. În plus, n-aș vrea să cobesc.

7. Cum sunt aleși artiștii?
La începutul anului stăm și ne setăm niște așteptări de la ediția ce urmează, inclusiv în zona muzicală. Apoi începem discuțiile. Mulți dintre artiști sunt foarte doriți de fanii EC, alții știm că au un show extraordinar și se potrivesc cu EC, iar pe alții îi descoperim la diverse showcase-uri din Europa. Cum spuneam, încercam să avem un lineup cât mai complex, din cât mai multe zone muzicale.

8. Am înțeles că echipa EC se mai plimbă pe la alte festivaluri internaționale. Ați găsit în vreunul o sursă de inspirație?
Este important să fim ancorați la piață și să știm care sunt trendurile și în ce direcție ar trebui să ne îndreptăm și noi. Facem mult research și încercăm să experimentăm tot felul de festivaluri. Cel mai important lucru este că dacă vedem ceva ce ne place, nu reproducem pur și simplu acel lucru, ci încercam să îl adaptăm la identitatea EC.

9. Din online, am impresia că Electricul are un fanbase nu doar mare, dar și foarte pasionat. Cum îi mențineți mulțumiți/fericiți?
E ca într-o relație, comunicarea e cheia. Încercăm să comunicăm constant cu oamenii din jurul EC și să le ascultăm feedback-ul. Un rol important în ceea ce este EC astăzi l-a avut comunitatea din jurul festivalului, care ne-a lăudat sau criticat când a fost cazul și întotdeauna am ținut cont de părerile lor. Ne place să spunem că Electric Castle este întâlnirea anuală a unei comunități.


10. Dacă tot vorbim de fericirea fanilor, anul trecut au fost dubios de mulți oameni supărați că la Electric n-a plouat așa de mult ca în alte ediții. Ce părere ai despre asta?
Cred ca ploaia din 2016 a realizat o legătură emoțională foarte puternică între cei ce au fost acolo și festival. Până la urmă, câte nopți din viața ta ți-au rămas întipărite cum a rămas seară aia? Oricum, anul trecut eram pregătiți pentru orice tip de vreme și noi, dar și oamenii.


11. Din ce în ce mai multe evenimente adaugă și o componentă socială. Voi ați făcut asta anul trecut prin campania Rain or Shine. Continuați acțiunea, sau aveți altceva planificat?
În fiecare an am vrut să avem o componentă socială, prin care să dăm ceva înapoi comunității. Fie că a fost vorba de investițiile în castel sau în Bonțida. Anul trecut, pe lângă Rain or Shine, împreună cu cei de la Lidl am reușit să refacem terenul școlii din Bontida și să remobilam clasele. Vom continuă și în acest an acțiunile sociale.

12. În ce măsură este implicată comunitatea din Bonțida în festival?
Foarte mulți oameni din Bontida lucrează pentru festival, nu doar în timpul evenimentului, dar și în restul anului. De asemenea, foarte mulți oameni oferă cazări, mâncare și se pregătesc aproape un an pentru a primii oaspeții ce le ajung în sat. Oamenii se bucură că există festivalul în satul lor, în primul rând pentru că le asigură niște câștiguri materiale foarte mari, dar și pentru că este un motiv de mândrie.


13. Care vrei să fie „takeaway-ul" după EC2018?
Electric Castle is the genuine festival experience.