Recenzie pe bune | Hanul Voievozilor

Bucureștiul abundă de cârciumi tradiționale care oferă mâncare decentă spre foarte bună, dar multe dintre ele sunt definiția kitsch-ului, cu lipsuri mari în materie de decorațiuni interioare sau în alinierea acestora, dimpreună cu serviciile și textele de comunicare, la specificul bucătăriei. Zilele trecute, cu ajutorul neprecupețit al unor amici (mari amatori de cine bogate în șpriț și muzică lăutărească), am intrat în restaurantul numit Hanul Voievozilor. Joi seară și, surpriză, sala de mese imensă era superaglomerată, doar masa noastră fiind liberă, pe motiv de rezervare. Zumzet specific cârciumilor aglomerate, țambal, vioară, acordeon și contrabas într-un colț, multe borcane cu murături. După cum aveam să constat ulterior, trupa de muzicanți este una cu adevărat redutabilă, condusă de un țambalagiu foarte spectaculos. Muzica live e o noțiune din ce în ce mai puțin cunoscută în restaurantele noastre, astfel că surpriza a fost una foarte plăcută.

Trecem la partea culinară a experienței și găsim în fața noastră un platou cald cu cârnați, fripturi, ficăței, mici, cartofi, bulete de cașcaval și un bol cu murături. Toate cinstite, bine gătite, dar fără nimic ieșit din comun. Poate exact genul de mâncare pe care te aștepți s-o găsești într-un astfel de loc, unde oamenii vin mai ales pentru șpriț și muzică. Am încheiat cu felul principal numit coaste de porc cu mămăligă și mujdei. În aceeași notă corectă, dar fără ceva special. Mujdeiul puțin cam diluat pentru gustul meu, dar totul manjabil și sățios.

Hanul Voievozilor Panduri de află pe strada Barbu Urleanu nr. 9, foarte aproape de zona Academiei Militare.
Loc excelent pentru amatorii de mâncare tradițională pe fundal de muzică lăutărească foarte decentă.