Oculus Rift - Următoarea generație de realitate virtuală

După o campanie de succes pe Kistarter, achiziția de către Facebook și versiuni de development lansate, s-a anunțat în sfârșit varianta de consumator pentru Oculus Rift - popularul kit de realitate virtuală.

Ce oferă versiunea finală

Oculus Rift vine împreună cu vizorul său îmbunătățit (două ecrane OLED care elimina senzația de ceață în timpul mișcării)  și multe alte accesorii care fac din Rift un dispozitiv care trebuie încercat neapărat măcar o dată în viață.

Lasând deoparte partea vizuală (care mi se pare the-best-yet dintre toți concurenții - Google Cardboard, Project Morpheus etc), Rift oferă o experiență audio superioară prin intermediul noilor căști integrate + un nou sistem de tip constelație de captare a prezenței tale în cameră.

Astfel, poți interacționa mult mai ușor în cadrul aplicațiilor dedicate și tot ce ai nevoie este să conectezi senzorul extern în calculator. Atât.

Oculus Touch

Pe lângă anunțul oficial, cei de la Oculus au prezentat și un nou prototip de controllere wireless dedicate pentru realitate virtuală.

Oculus Touch este un set de ”semi-lune” (half-moon cum le denumesc ei), câte una pentru fiecare mână. Ele îți vor detecta mișcările și iți vor oferi control avansat prin intermediul butoanelor suplimentare (analog stick, trigger etc). Mai mult, senzorii pot detecta gesturi: când te îndrepți către ceva, saluți cu mâna sau aprobi cu degetul mare. Din păcate, încă nu se știe când va fi disponibil sau dacă va fi lansat odată cu Rift.

Colaborare cu Microsoft

Ce este și mai fain, Oculus a anunțat un parteneriat cu Microsoft. Prin urmare, fiecare Rift va fi livrat împreună cu controller-ul de la Xbox One. În plus, în momentul lansării, vor fi și jocuri pe consolă create special pentru experiența cu Rift. Așa că Pa pa! lume reală. Ne vedem dincolo de ecran.

Disponibilitate și preț

Încă nu s-a anunțat un preț pentru versiunea comercială, dar se vor putea realiza pre-comenzi începând cu sfârșitul lui 2015, urmând să fie disponibil în primul trimestru al lui 2016.

https://www.oculus.com/en-us/rift/

Articol de Alecsandru Grigoriu