Counterbody | spectacol de dans, instalație și muzică

Sala Studio, etajul întâi
15 iunie, ora 19:00

Rezervări: https://bit.ly/2JeNwEl

COUNTERBODY
O posibilă percepție a materiei instabile
40 min, 2017

Coregrafie: Simona Deaconescu
Dramaturgie și suport curatorial: Olivia Nițis
Compoziție vizuală: Ciprian Ciuclea
Muzică originală: Cătălin Crețu
Light design: Alexandros Raptis
Dansatori: Alexandra Bălășoiu, Andreea Belu, Corina Mitrovici, Denis Bolborea, George Alexandru Pleșca, Georgeta Corca, Marian “Franke” Octavian, Simona Dabija


'Counterbody' este un spectacol de dans, instalație și muzică în care toate elementele pot fi privite ca particule în mișcare permanentă, permutabile și paralele. 

Direcția coregrafică este rezultatul unui proces de analiză și lucru cu corpurile celor 8 dansatori care alcătuiesc un organism fluid și fragmentar în același timp. Miza spectacolului este de a înțelege și repera căile demonstrative către o realitate existentă, valabilă științific și filozofic, însă blocată la nivelul percepției.

" 'Counterbody' mă teleportează la fiecare repetiție într-o realitate paralelă și îmi oferă oportunitatea de a găsi noi straturi de înțelegere, ancorate la granița dintre rațional și irațional. Alături de performeri am căutat un corp nou care funcționează pe principiul contradicțiilor, o combinație tensionată de fragilitate și super putere, alienat și conectat cu exteriorul, dezorganizat și fluid, capabil să aboarbă și să transforme fluxul de informație în moduri halucinante. " (Simona Deaconescu, coregrafa spectacolului)


După spectacol, vă invităm la:

Practici artistice interdisciplinare și limitele percepției
Lecture de Ciprian Ciuclea
40 min

Există legi ale percepției care afirmă că nu există materie fără formă, că aceasta este guvernată de simplitate, coerență și simetrie (legea celei mai bune forme) dar și formule care grupează experiențe subiective, strâns legate de permanenta modificare a stărilor materiei. Suntem conectați permanent la o realitate imediată care pare stabilă sau cu mici variații, aproape imperceptibile, care se raportează la un spațiu tridimensional. Sunt constante care ne conferă echilibru și siguranță. 

Numai că toate acestea, la un moment dat, schimbând perspectiva, devin fluide, incoerente, deseori paradoxale prin alăturare, adevărate și false în același timp, organizate după o logică neeuclidiană. Spațiul începe să fie perceput și descris altfel, fără direcții unice, cu interacțiuni contradictorii și layere suprapuse, ducând treptat la complexități greu de urmărit, dar și mai greu de analizat. Forma devine spartă pe altă dimensiune, imaginea formată de un flux permanent de fotoni pare defocusată și alterată. 

Plonjarea mea în counterbody poate fi citită în planul anterior mișcării, pe o orizontală permanent vizibilă doar într-un interval deschis. Să vorbim despre acea realitate nefolosită, despre mediul care oferă oportunități diferențiate sau despre nevoia de a reduce treptat cantitatea de date convenționale.

_ _ _ _ _ 

SIMONA DEACONESCU
coregraf & director artistic

Simona Deaconescu este coregraf, regizor, director artistic Bucharest International Dance Film Festival, a fondat colectivului artistic Tangaj Dance, care produce proiecte la intersecția dintre artă și știință, film și dans. 

În 2014 a primit bursa danceWEB din partea Rețelei Life Long Burning și în 2015 este bursieră în cadrul programului The Invincible Loser din Berlin, Uferstudios. Și-a dezvoltat cercetările în rezidențe oferite de Fundația Gabriela Tudor (RO), Asociația 4Culture (RO), Battery Dance Studios New York (SUA) și Forum Danca (PT). În 2016 Simona a fost premiată de Centrul Național al Dansului București pentru contribuția adusă dansului contemporan românesc. 

Predă în mod frecvent ateliere de dans, precum și laboratoare interdisciplinare în care mixează dansul, filmul și tehnologia. Spectacolele, filmele și atelierele realizate de Simona au fost prezentate până acum în peste 20 de țări, în 3 continente. 

În 2017, Aerowaves, rețea care promovează cei mai promițători coregrafi emergenți din Europa, o nominalizează ca Twenty 18 Artist, pentru spectacolul Counterbody.

www.tangajdance.com

_ _ _ _ _ 

CIPRIAN CIUCLEA
artist vizual

Ciprian Ciuclea este artist vizual român stabilit în București. Este interesat de proiectele site-specific și se concentrează în principal pe aspectele conceptuale ale receptării. El dezvoltă instalații complexe, care implică lumina, sunetul și arta video. Temele explorate, folosindu-și deseori corpul ca pe un instrument, sunt legate de aspectele sociale ale comunicării și interpretării mesajelor, contemplare și supraveghere, puse în relație cu aspectele științifice ale existenței umane. A expus în proiecte personale în spații precum Saitama Modern Art Museum (JP), Engramme, Quebec (CAN), Platforma - Muzeul Național de Artă Contemporană București (RO), Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Național Brukenthal, Sibiu (RO), D. Manuel Palace, Evora (PT) sau spații alternative ca Hospital de Santiago, Cuenca (ES), Forte Marghera, Veneția (IT). Ciprian Ciuclea este director IEEB (International Experimental Engraving Biennial), membru al Asociației Internaționale a Bienalelor (IBA), președinte al Asociației Experimental Project și membru fondator al Societății Române de Oftalmogenetică - SROGEN.
www.ciuclea.ro

_ _ _ _ _ 

CĂTĂLIN CREȚU
compozitor

Cătălin Crețu este compozitor, artist multimedia, cercetător științific și membru fondator al Centrului de Muzică Electroacustică și Multimedia al Universității Naționale de Muzică din București. Cătălin este recunoscut atât in țară, cât și prin proiecte în plan internațional pentru aportul său adus universului sonor interactiv. 

Proiectele sale au fost prezentate în Germania, Franța, Austria, Irlanda, Italia, Portugalia și desigur în mai multe orașe ale României. Din 2003 este membru al Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România. Din 2008 este cercetător științific, membru fondator al Centrului de Muzică electroacustică și Multimedia al UNMB. Din 2012 este co-fondator și director executiv al Festivalului Internațional de Arte noi InnerSound. 

Preocupările sale acoperă o zonă vastă, de la compoziția pentru instrumente acustice până la experimente în zona interactivității audio-vizuale. 

A publicat o carte de referință despre implementarea noilor tehnologii în muzica nouă: “De la sunetul sinus la anatomia umbrei. Perspective tehnologice în muzica nouă.”

www.catalincretu.ro

_ _ _ _ _ 

OLIVIA NIȚIȘ
curator & dramaturg

Olivia Nițiș este curator independent. Este cercetătoare la Institutul de Istoria Artei al Academiei Române, vice-președinta Asociației Experimental Project organizatoare a Bienalei Internaționale de Gravură Experimentală, membră a Asociației Internaționale a Criticilor de Artă din 2009 și coordonatoare regională pentru The Feminist Art Project (Rutgers University, New Jersey) din 2008. Este lector invitat la Facultatea de Istorie, Universitatea București. 

Este autoare, editoare și co-editoare a diverse articole și publicații de artă contemporană. A organizat numeroase proiecte naționale și internaționale precum Perspective 2008, Anaid Art Gallery, București, 2008, Statement: I Advocate Feminism, ArtPoint, Kulturkontakt, Viena, The Poetics of Politics, Propaganda Gallery, Varșovia, 2012, Good Girls. Memory, Desire, Power (împreună cu Bojana Pejić), Muzeul Național de Artă Contemporană, București, 2013, Circumstances Favorable to Natural Selection, Victoria Art Center în cadrul IEEB6, 2014-2015, MonuMental Histories, Gabroveni Arcub 2016, Fabricated Histories în cadrul IEEB7. 

Este doctor în arte vizuale și autoarea volumului Istorii marginale ale artei feministe Vellant, București, 2014. 

www.experimentalproject.ro

__________________

O co-producție Centrul Național al Dansului București și Tangaj Collective.
__________________

Acest eveniment face parte din proiectul cultural Contracorpuri, un proiect cultural co-finanțat de AFCN - Administrația Fondului Cultural Național. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național.

AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.