Zile și Nopți

Sănătate-ntr-o mână de nuci

De Irina Stoica acum mai mult de 3 ani din categoria lifestyle

Sănătate-ntr-o mână de nuci

Miezul de nucă e noul superaliment

În zilele sau serile în care te întrebi ce să alegi pentru o ronţăială - alune, migdale sau seminţe de pin, răspunsul corect este "nuci". Miezul de nucă a fost desemnat recent drept cea mai sănătoasă alegere la categoria... mici sâmburi sau seminţe.

Odată depăşit momentul de umor involuntar, e util de ştiut că studii cât se poate de serioase arată că miezul de nucă este un superaliment. Este atât de bogat în fibre şi antioxidanţi încât niciun alt produs din simpatica lui categorie nu îi face concurenţă. Consumat constant, devine extrem de util în atenuarea riscului de apariţie a bolilor de inimă sau a câtorva tipuri de cancer.

Tot la nuci e bine să te gândeşti şi dacă prăjelile şi alimentaţia ta "fast-food oriented" încep să se lase cu tot mai dese trimiteri de la medic către laboratorul de analize, pentru evaluarea colesterolului. Studii noi arată că poţi reduce nivelul colesterolului nu doar renunţnd la alimentele periculoase (dar atât de delicioase!), dar şi crescând consumul de produse bogate în grăsimi bune. Cum ar fi... nucile! După şase luni de la introducerea în dietă a nucilor şi, mai ales, a orzului, nivelul colesterolului poate scădea cu cel puţin 13%.

Dacă nu te dai în vânt după nuci sau, mai rău, îţi provoacă arsuri, află că migdalele sau seminţele de pin sunt, şi ele, alegeri sănătoase. În schimb, cea mai nefericită alegere sunt alunele clasice.

Orașul cere părerea ta. E foarte ușor să te înregistrezi.