16 spectacole și o piesă a Teatrul German de Stat Timișoara pe scena sibiană, în aprilie

Dorina Nițu

Spectacolului „Moroi”, regizat de Alexandru Dabija și prezentat în premieră în martie, „Panică. Bărbaţi în pragul disperării” și alte spectacole premiate ale Teatrului Național ”Radu Stanca” sunt doar o parte dintre surprizele de care se vor putea bucura sibienii în aprilie.

Regizorul Alexandru Dabija spune despre textul spectacolului „Moroi”, scris de Cătălin Ștefănescu și Ada Milea că „90% din spectacol este bazat pe un text contemporan. Eu lucrez mult cu actorii pe cuvinte, pe text, iar aici am găsit o trupă foarte bună de actori. Ideea acestui spectacol este aceea că pe toți ne bântuie tot felul de griji, de spaime, de amenințări pe care le simțim în lume, pentru că suntem tot mai mult conectați la lume și atunci nu mai putem spune că ne e indiferent ce se întâmplă în lume. Ideea a pornit dintr-un instinct polemic și mă întrebam în ce măsură tipul acesta de comunicare virtuală nu naște o frustrare mare din cauză că nu ne mai vedem. M-am gândit că într-un fel fiecare comunicare pe care o avem cu cineva la distanță e un fel de comunicare cu cei decedați”, a spus regizorul.

Scenele germane din Sibiu și Timișoara (Teatrul German de Stat Timișoara - TGST) au în acest an un schimb de spectacole fiind singurele colective de teatru dramatic de expresie germană din România. Astfel, spectacolul „Panică. Bărbaţi în pragul disperării” de Mika Myllyaho, o producție a Secției germane a TNRS, va fi prezentat la Timișoara. TGST va prezenta la rândul său spectacolul „Neînțelegerea” de Albert Camus, în regia lui Bocsárdi László, pe scena Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu, marți, 19 aprilie 2016, la ora 19:30.

„Panică. Bărbaţi în pragul disperării”

Piesa „Panică. Bărbaţi în pragul disperării” este o comedie neagră despre criza reală sau imaginară a bărbatului în pragul vârstei mijlocii. Dotat cu un fin simţ al observaţiei, autorul finlandez Mika Myllyaho realizează o cronică a vremurilor noastre pornind de la întrebări precum: ce aşteaptă societatea de la un bărbat, dacă acesta este capabil să îşi recunoască propriile sentimente şi dacă poate fi, în acelaşi timp, sensibil şi competitiv. 

Neînţelegerea”

„Neînţelegerea” spune povestea Marthei, care împreună cu mama ei conduce un han într-o modestă localitate din Cehia și împreună jefuiesc clienţii bogaţi şi apoi îi îneacă. Când apare un nou client, cele două femei nici măcar nu bănuiesc că acesta este chiar fiul, respectiv fratele pierdut, plecat de acasă în urmă cu douăzeci de ani