Festivalurile de Street Food

Claudiu BURLUI

Noi nișe, noi potențiali consumatori. În funcție de profilul festivalului și de publicul țintă vizat de organizatori poți explora și testa potențialul produselor tale către categorii noi de public cu care până atunci nu ai luat contact. Poți testa astfel reacția noilor categorii de clienți la produsele tale dar și gradul de profitabilitate al categoriei de public pe care vei decide dacă merită atrasă sau nu.

Lansează noi preparate și obține feedback pertinent. Ai o ideea nouă de produs și vrei un feedback real din partea unui public care se presupune că are un grad ridicat cu cultură gastronomică, atunci festivalul de street food este locul unde poți optimiza forma finală a unui preparat. Testează gusturi, prețuri, mărimea porțiilor sau profitabilitatea noilor tale preparate.

Teasing și feedback pentru restaurantele noi. Ești gata să lansezi în oraș un nou concept de restaurant, cu preparate inedite sau gusturi noi? Mergi cu un prototip în miniatură a restaurantului tău la primul festival de street food organizat în oraș, vei avea ocazia să obții un prim contact cu viitorii tăi clienți și să afli dacă preparatele tale sunt ceea ce aceștia își doresc. Chiar dacă nu este cea mai ieftină formă de cercetare/testare a pieței, este o variantă care îți oferă cea mai onestă formă de feedback.

Arată priceperea și forța echipei tale. Oferă oportunitatea echipei tale să interacționeze într-un mediu nou, dincolo de zona de confort, o schimbare de mediu poate fi benefică pentru dezvoltarea spiritului de echipă al staff-ului tău. Participarea la un fetival gastronomic oferă oportunitatea Chef-ului bucătar să își arate clasa, live, în fața publicului iar priceperea și charisma lui vă pot aduce un grad ridicat de popularitate, implicit venituri mai mari.

Fă advertising cu ajutorul food truckului tău. Evenimentele de street food au calitatea de a apropia oamenii, de a apropia businessurile din horeca de clienții lor. Interacționează cu ai tăi clienți prin activări de brand creative și nu rata nici o ocazie de a le transmite planurile tale de viitor, fie că vorbim de lansări de produse sau de evenimente pe care le vei organiia sau la care vei participa.

 

Ștefan Andrei NECULAU

Consolidarea brandului şi al logoului. Prin activarea locaţiei tale într-un street food festival îţi aduci mai aproape clienţii de locaţia ta. Indirect, îi aduci la tine acasă şi le creezi confortul de care ei sunt sau nu ataşaţi.

Cel mai ieftin şi rapid feedback. Dacă experimentezi produse, cantităţi, promoţii sau chiar servicii noi oaspeţilor tăi aici vei avea cel mai cinstit feedback. Trebuie doar să fii alături de participanţi şi de angajaţii tăi. Reacţiile vor apărea instant.

Fii transparent şi sincer cu clienţii tăi. La genul acesta de evenimente echipa ta nu mai este într-o încăpere departe de ochii mulţimii, ceea ce este o provocare în primul rând pentru voi. Foloseşte materie primă şi ustensile cu care să te mândreşti în faţa clientului final. El va aprecia acest lucru şi încrederea lui în voi se va transforma în vânzări finale pentru tine.

Interactionează cu mulţimea. Vorbeşte cu echipa ta să fie profesionişti dar în acelaşi timp să interacţioneze tot timpul cu clienţii. Vorbeşte, socializează, glumeşte cu toată lumea şi cu siguranţă veţi fi apreciaţi. În acelaşi timp este o oportunitate pentru echipa ta să se destindă şi să transforme experienţa aceasta într-un teambuilding de neuitat.

Colaborează şi apropie-te de cei din branşa ta. Cu ocazia asta poţi creea noi legături, noi posibilităţi de colaborare sau chiar asocieri şi de ce nu, puteţi organiza pe viitor voi un street food festival. Dezvoltarea evenimentelor cresc vânzările, fidelizează clienţii, aduc noi clienţi şi dezvoltă comunitatea, aşadar, de ce nu?