Internetics Interactive Expo prezintă publicului peste 40 de proiecte de VR, AR și instalații interactive

Internetics Interactive Expo, un proiect inițiat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, reunește peste 40 de proiecte de realitate virtuală (VR), realitate augmentată (AR) și instalații digitale.

Expoziția este organizată în perioada 22-25 noiembrie la The Institute Space, Bulevardul Dacia nr. 12, în Cartierul Creativ. Accesul publicului este gratuit și se va face în intervalul 10:00-22:00, exceptând ziua de 22 noiembrie, când programul este 19:00-23:00. 

Internetics Interactive Expo cuprinde o serie de proiecte, din sfere diverse de interes, realizate atât de studiouri de profil internaționale, cât și de sectorul digital local. Fie ca este vorba despre identificarea și depășirea fricilor, pătrunderea în universul creativ al unor artiști grafici, experimentarea unor călătorii virtuale sau descoperirea unor metode inovatoare de învățare și redefinirea cinematografiei prin tehnica 360º, expoziția propune experiențe interactive pentru toate gusturile.

Proiectul One Night Gallery va fi prezent cu o selecție retrospectivă a lucrărilor expuse până acum, prin care încurajează privitorul să pătrundă în universurile creative ale artiștilor Raluca Băraru, Paul Dersidan, Bianca Dumitrașcu, Livia Fălcaru, Victor Fota, Kitră, Sweet Damage Crew și Ioana Trușcă.

Lucrările selectate vor fi augmentate, iar invitații vor putea descoperi extensiile acestora prin aplicația Culturesc 100 by Samsung. Tot în realitate augmentată vor fi reactivate proiecțiile de video mapping care au prezentat personajele supradimensionate ale artiștilor pe fațadele clădirilor în care au avut loc artshow-urile One Night Gallery. În plus, lucrările realizate în realitate virtuală de Raluca Băraru, Victor Fota și Kitră vor putea fi explorate prin Samsung Gear VR.

Realitatea Virtuală reprezintă o metodă de confruntare cu propriile frici și de a găsi curajul necesar pentru a le înfrunta. Richie’s plank, aplicație propusă la Internetics Interactive Expo de Loop Virtual Reality Solutions, provoacă publicul să-și înfrunte teama de înălțime. Acțiunea se întâmplă la ultimul etaj al unui zgârie-nori. În aceeași categorie se află și Box of fears, care aduce laolaltă cele peste 100 de fobii umane descrise de Wikipedia. Instalația este realizată de arhitectul Alina Rizescu (http://rizidesign.ro), pasionată de crearea unei conexiuni între spațiul fizic și cel digital prin intermediul experiențelor interactive și Dorin Cucicov, preocupat de măsura în care noile tehnologii sunt asimilate de oameni și care este limita de acceptare a acestora dincolo de care apare frica.

Printre experiențele de bifat în cadrul expoziției Internetics 2018 se află și o serie de filme 3D. Circus 360, produs de Dorin Moldoveanu (https://vimeo.com/dorin) și HomeMade Video Production (https://www.facebook.com/homemade.video.production), transpune privitorul în povestea primului spectacol de circ din România fără animale. Documentarul observațional nu reprezintă o poveste narativă, ci lasă privitorul să se concentreze pe ceea ce îi atrage atenția, motiv pentru care experiența poate fi de fiecare dată alta.

Internetics Interactive Expo include de asemenea proiecte ce propun o nouă perspectivă asupra educației și modurilor imersive de învățare. Reprezentativă din acest punct de vedere este aplicația realizată de Vreestory, care permite retrăirea cât mai fidelă a momentului în care a avut loc Marea Unire de la 1 decembrie 1918. Astfel, în anul Centenarului, vizitatorii expoziției au oportunitatea unică de retrăi într-un mod autentic un moment definitoriu pentru România și chiar de a interacționa cu personalități importante ale vremii, redate cu precizie. Totodată, în aceeași categorie dedicată învățării moderne este inclus și proiectul Lecție de anatomie, realizat de UniVRse, care permite explorarea didactică, în amănunt, a anatomiei corpului uman.

În secțiunea dedicată realității virtuale se regăsește și documentarul The Real Thing, semnat de regizorul Benoit Felici, care propune privitorului o călătorie virtuală într-o lume paralelă, a cărei acțiune se desfășoară în orașele false ale Chinei. În împrejurimile Shanghaiului privitorul descoperă copii uimitoare ale Parisului, Veneției sau Londrei transformate în cartiere în care locuitorii își duc viața obișnuită.

Internetics Interactive Expo este parte a ediției 2018 a Internetics Festival, proiect care oferă publicului larg oportunitatea de a se pune la curent cu cele mai noi tehnologii din domeniul digital și de a le experimenta direct și local, dar și un context pentru entitățile care activeză în domeniu de a interacționa și a face schimb de know-how. 

Alături de expoziție, festivalul include competiția Internetics și gala în cadrul căreia vor fi anunțate cele mai eficiente și creative proiecte din mediul online. Finalul festivalului va fi sărbătorit pe data de 28 noiembrie, începând cu ora 22, printr-o petrecere cu acces liber la Deschis Gastrobar (Nod makerspace, Splaiul Unirii 160).

Mai multe informații despre expoziție și structura competiției se găsesc pe site-ul oficial al festivalului, www.internetics.ro.

Fondat și organizat de The Institute, Internetics este un festival de branding, marketing și advertising online, care fixează standardele în comunicarea online din România prin premierea celor mai bune campanii interactive, tehnologii, site-uri și tool-uri de promovare online și încurajarea creativității și a strategiei. Internetics a apărut în 2001, încă de la începutul conturării industriei de online din România, contribuind pe parcursul acestor ani la creșterea și dezvoltarea acesteia.

The Institute  promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 20 de ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România. Prin tot ceea ce face, contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional.  Este fondator al Romanian Design Week, AdPrint, Internetics, Institute, The Magazine și Noaptea Agențiilor, organizator al Effie Awards România, Școala ADC*RO și ADC*RO Awards.

institute.ro; facebook.com/Institute.ro

UniCredit Bank este parte a UniCredit, bancă comercială paneuropeană puternică, cu un sistem integrat de servicii de banking Corporate și de Investiții, care oferă o rețea unică vest-, central- și est-europeană bazei sale de 26 de milioane de clienți. UniCredit pune la dispoziția clienților săi atât expertiză locală, cât și internațională, oferindu-le acces de neegalat la bănci de top în 14 piețe principale: Italia, Germania, Austria, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Cehia, Ungaria, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia și Turcia. Băzându-se pe o rețea internațională de sucursale și filiale, UniCredit deservește clienți în alte 18 țări din întreaga lume.

Grupul este prezent în România prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management și UniCredit Services.