Interviu | Mihai Oprean, Târgul de Crăciun

Deck the halls și hai direct în Piața Unirii, pentru că Târgul de Crăciun a început deja și te așteaptă cu o GRĂMADĂ de chestii mișto. 


Am stat la o vorbă scurtă cu Mihai Oprean, coordonatorul evenimentului, despre noua ediție a târgului, ce surprize ne pregătesc și cum vor integra centenarul în concept. Poate îți amintești, poate nu, dar îți zicem din nou că anul trecut Târgul de Crăciun s-a bucurat de o nouă echipă de organizare și un nou concept ce va fi prezent în următoarele 5 ediții. În 2017, târgul a spus clar că această sărbătoare este dedicată familionului, în orice fel o definești tu. Acum, în 2018, mergem un pic mai departe, dar îl lăsăm pe Mihai să îți explice mai multe. Lectură plăcută!


 


1. Cum apreciezi impactul târgului de anul trecut?


Am avut feedback pozitiv și oamenii au primit cu mare bucurie schimbările din piață. Cu toată modestia, cred că am avut un impact major în modul în care sunt organizate târgurile de Crăciun în țară și în abordarea generală a proiectului.



2. Conceptele creative cu tema Crăciunului merg de obicei în două direcții: umor sau emoție. Am spune că abordarea voastră le combină pe ambele. Cum s-a ajuns la această formulă?


Am avut o echipă de seniori care și-au adus aportul în crearea brandului și conceptului, lor li se datorează „vocea" Târgului de Crăciun de la Cluj, care este într-adevăr un mix de umor și emoție. Filozofia din spate a fost simplă: dacă-i vorba despre familie, acolo avem un mix de tot felul de emoții dar și umor. Nu ne-am dorit un Crăciun prea siropos, credem că viața-i mai ușoară cu un strop de umor.



3. În acest an, tema „familionului" merge și mai departe. Ne-o poți descrie pe scurt și cum se va traduce ea în activități?


Da, anul acesta suntem legați de un alt tagline: „unește oamenii, reunește familionul". E în acord cu privilegiul Centenarului pe care o Românie întreagă îl celebrează în acest an, ne invită să privim ALĂTURAREA, UNIREA, "ÎMPREUNĂ", cel puțin dintr-o nouă perspectivă: o unire înțeleasă nu ca stabilire a unor noi granițe (fie ele chiar și geografice), ci dimpotrivă, ca renunțare la ele, invitând astfel oamenii spre întâlnire, contopire și simbioză inerentă în experimentarea relației cu celălalt.


Cât despre activități, ne-am propus să aducem artiști, colindători, expozanți din mai multe zone ale țării dar și ale lumii.



4. Pregătiți elemente surpriză, cu totul diferite față de anul trecut?


Anul acesta, fiecare săptămână din cele 5 pe care le petrecem împreună în Piață, au o tematică, și tot programul se va desfășura în funcție de tematica respectivă.


26 noiembrie - 2 decembrie - Săptămâna muzicală


3 - 9 decembrie - Săptămâna copiilor


10 - 16 decembrie - Săptămâna culinară


17 - 23 decembrie - Săptămâna cadourilor


24 - 30 decembrie - Săptămâna jocurilor și a filmelor


Și practic, pregătim surprize în funcție de tematica fiecărei săptămâni. Ne-am dorit foarte mult să avem un focus săptămânal, ne ajută mult și în comunicare și în organizarea activităților. Detaliile o să le vedeți pe pagina noastră de Facebook :)



5. Vedem că ne așteaptă proiecții de film, o săptămână culinară și chiar și un radio. Cel din urmă cum va arăta? Cum și unde îl putem asculta?


Anul acesta, Rudolf este foarte creativ - pe lângă ziar, mai are și radio. Poate v-ați plictisit de melodiile pe care le-ați ascultat tot restul anului, sau poate vreți ceva mai festiv. Indiferent care e motivul, Rudolf a pregătit o listă de colinde care să vă pregătească pentru sărbători. Îl puteți asculta și din mers, de pe telefon, sau la birou, de pe calculator pe www.familiondecraciun.ro.



6. Ce așteptări ai pentru această ediție?


Să ne consolidăm poziția pe piața Târgurilor de Crăciun. Ne dorim foarte mult să ne poziționăm pe harta Târgurilor de Crăciun din Europa și să devenim un punct de referință. Cred că avem toate premisele să facem asta, atât că avem nevoie de susținerea sponsorilor, clujenilor și a autorităților locale pentru că de unii singuri nu o să reușim.



7. Care a fost cea mai mare provocare a organizării târgului?


Să-i convingem pe oameni să lucreze în timpul anului pentru Târgul de Crăciun. Alexandra (Crăciun, brand managerul nostru) mereu râde că ea ascultă colinde pe toată perioada anului ca și cum e muzică obișnuită. Pentru noi proiectul ăsta se desfășoară pe tot parcursul anului și e foarte greu să convingi oamenii să se vadă în tricou și pantaloni scurți să vorbească despre Moș Crăciun. Și Reni. Și Rudolf.



8. Ce moment vrei tu să prinzi musai de la târg, dacă îți permite timpul?


Poveștile de la Gura Sobei



9. Există o concurență reală între Târgul de Crăciun de la Sibiu și cel de la Cluj? Gurile rele ar spune că da.


Dacă e să vorbim despre asta, cred că există concurență între Târgul de Crăciun de la Cluj și restul Târgurilor de Crăciun din țară. Nu neapărat cu cei de la Sibiu, care într-adevăr au o experiență de mulți ani de organizare și au avantajul unei piațe cu alte caracteristici arhitectonice, față de cea din Cluj. Noi ne dorim să fim cei mai buni, dar nu cei mai buni din România ci să ne apropiem de cele din străinătate, acolo e miza noastră. Să punem Clujul pe hartă în perioada Crăciunului.