Black Friday – cel mai așteptat eveniment de vânzări al anului

O campanie de promovare a vânzărilor de succes trebuie pregătită în cel mai mic detaliu cu mult timp înainte, așa că după finalul campaniei de reduceri din vară și Back to School, în luna Octombrie avem puțin răgaz să pregătim campania de Black Friday. Sales map - fii sigur că știi ceea ce vrei să oferi consumatorilor tăi. Este etapa de analiză în care trebuie să întelegi în ansamblu gama de produse pe care o ai la dipoziție și să construiești, în funcție de preferințele consumatorilor tăi, o „hartă” de planificare a vânzărilor ce îți va oferi o linie directoare clară asupra produselor pe care le vei include în ofertă și modalitatea prin care clienții tăi vor putea beneficia de acestă ofertă. Un alt aspect crucial este planificarea bugetului destinat acestei campanii și estimarea vânzărilor pe care le aștepți. Pregătește-te pentru evenimente neprevăzute. În ultimii ani acest eveniment a avut o explozie fantastică, existând situații mai putin plăcute în care mari retaileri au avut grave probleme de infrastructură care au atras un val de comentarii negative. Când spun infrastructură mă refer la două aspecte cruciale: Modalitățile de plasare a comenzilor: fie că vorbim de siteul web al companiei, de linia telefonică dedicată comenzilor sau de personalul din punctele fizice de vânzare toate aceste elemente trebuie întărite și pregătite pentru un flux neobișnuit de lucru; Stocurile: este momentul în care trebuie să ții sub control cu cea mai mare acuratețe stocurile produselor incluse în campanie și, de ce nu, să suplimentezi comenzile acolo unde este cazul. Mai mulți clienți mai multe șanse de reușită. În această perioadă de precampanie este momentul să creștem baza de clienți pe care îi vom aborda luna viitoare. Construiește campanii de e-mail marketing creative sau oferă mici beneficii pentru a mari baza de date a companiei tale. Mai mulți potențiali clienți înseamnă o probabilitate mai mare de atingere a obiectivelor tale financiare.

Claudiu BURLUI

 

Pregăteşte-te să îţi surprinzi clienţii! Mobilizează-ţi echipa pentru o perioadă heirupistă. Black Friday în domeniul HoReCa este la fel de alert şi de haotic ca în orice alt domeniu. Produsele, echipa, timpul de lucru şi amabilitatea vor fi antrenate la maximum, aşa că ai grijă ca în orice moment al campaniei tu să livrezi doar produse şi servicii premium. Este un test pentru tine şi echipa ta, dar şi o perioadă în care elitele se evidenţiază.

Nu lăsa doar profitul să îţi dicteze campania! Fiind o campanie nu demult îmbrăţişată de noi, nu fă greşeala să te concentrezi doar pe produse sau servicii nişate (cu adaos comercial foarte mare) ci pe toate produsele tale. Poţi ţine cont de profit ulterior, atunci când îţi calculezi reducerile. Decât să ai 10 produse reduse, preferă să le reduci pe toate neuniform. Astfel clienţii tăi potenţiali pot alege cât mai multe motive să se întoarcă la tine.

Profită de oportunişti! Acei vânători de chilipiruri din Black Friday să ştii că sunt tot clienţi normali în tot restul anului. Avantul lor este dat de pofta reducerilor dar nu uita că această campanie durează câteva zile. Ulterior, dacă vor fi multumiţi de produsele şi serviciile tale, îi vei vedea luând micul-dejun sau cazându-se în locaţia ta amintindu-şi cu zâmbetul pe buze de Black Friday, plănuindu-şi bugetul pentru cel de la anul.

Stefan Andrei NECULAU