Uber Eats prezice că 2019 va fi anul în care veganismul va câștiga teren

Finalul de an vine întotdeauna cu trenduri pentru următorul. Așadar, mai jos, regăsești o prognoză gastronomică pentru 2019 semnată de Uber Eats.

- În 2019, stilul de viață vegan în Europa va fi un trend în creștere, iar florile comestibile și înlocuitorii cărnii precum seitanul sau hemul, vor fi la mare căutare printre utilizatorii Uber Eats

- Predicțiile se bazează pe analiza a peste 191 de milioane de căutări făcute de utilizatorii aplicației pe parcursul a 6 luni, la nivel european

- În România, top 5 cele mai căutate alimente în aplicația Uber Eats sunt: “semințe Chia”, “humus”, “bulgur”, “vegan” și “tofu”  

2019 este anul în care stilul de viață vegan va deveni popular în Europa, conform tendințelor indicate de căutările realizate de utilizatorii europeni în aplicația Uber Eats, în ultimele 6 luni. E de așteptat ca florile comestibile și înlocuitorii cărnii, cum ar fi seitan-ul și hemul, să devină din ce în ce mai prezente în următorul an în meniurile restaurantelor.

5 tendințe gastronomice în creștere pentru anul 2019 (top bazat pe analiza a 191.519.375 de căutări)

  1. Flori comestibile (Lavandă, Hibiscus sau flori de Borage - cunoscute pe plan local ca Limba mielului )

  2.  

    Alimente și băuturi pe bază de cânepă (semințe, lapte și ceai)

  3. Seitan (bogat în proteine, înlocuitor de carne)

  4. Manakish (pâine specifică Estului Mediteranei)

  5. Hemul (ingredient care dă atât culoarea roșie, cât și gustul specific cărnii, obținut din soia)

Există și alimente aflate pe un trend descendent al popularității. Spre exemplu, pe măsură ce apar din ce în ce mai multe alternative la carne, e de așteptat ca mai puțină lume să consume Jackfruit, un fruct exotic cunoscut în comunitatea vegană ca unul din puținele alternative la carnea de porc. Uber Eats mai preconizează și o scădere din topul preferințelor a alimentelor pe bază de Matcha și Aloe Vera, în următoarele 12 luni.

5 tendințe gastronomice în scădere pentru anul 2019 (top bazat pe analiza a 191.519.375 de căutări, prin comparație cu perioada anterioară)

  1. Deserturi pe bază de înghețată

  2. Cafeaua preparată cu apă rece

  3. Matcha

  4. Jackfruit

  5. Aloe vera

Cele mai populare căutări în 2018 în rândul utilizatorilor din România (top bazat pe analiza a 811.974 de căutări)

  1. Semințe Chia

  2. Humus

  3. Bulgur

  4. Vegan

  5. Tofu

  6. Tahini (pastă de susan)

  7. Quinoa

  8. Sos Sriracha

  9. Brânză Haloumi

  10. Curcuma

  11. Supa Miso

  12. Usturoi

  13. Miere

  14. Agave

  15. Ghimbir

  16. Kimchi (garnitură tradițională picantă coreeană, preparată din legume fermentate)

  17. Pho (supă originară din Vietnam)

  18. Trufe

  19. Cronut (un desert hibrid, combinație dintre croissant si gogoașă)

  20. Dovleac

Jeanette Mellinger, șefa diviziei de cercetare de la Uber Eats, comentează statisticile:

“Preferințele în materie de mâncare se află într-o continuă schimbare. Apariția consumatorilor responsabili, cărora le pasă ce impact are cina lor, va determina o mai mare amploare a veganismului, de la doar câteva procente pe țară până la o schimbare a stilului de viață pentru milioane de oameni. Totodată, vedem o dezvoltare fantastică al aplicațiilor de livrare de mâncare, cum ar fi Uber Eats. Acestea vor transforma rapid piața de livrare de mâncare: de la o plăcere vinovată în weekend la un obicei aproape zilnic."

Uber Eats a analizat peste 191 milioane de căutări în aplicație ale utilizatorilor, pe o perioadă de 6 luni, cuprinsă între lunile mai și noiembrie 2018.

Despre Uber Eats:

Uber Eats este o aplicație de livrare de mâncare care face din comandarea mâncării o experiență la fel de simplă precum comandarea unei curse, indiferent dacă eşti acasă, la birou sau în parc. Uber foloseşte tehnologia și reţeaua de curieri și restaurante pentru a livra eficient mâncare către utilizatori, care își pot urmări comanda în aplicație, pot modifica cu usurință punctul de livrare şi pot folosi acelaşi cont de pe care solicită curse Uber.
Serviciul Uber  Eats a fost lansat în decembrie 2015 în Toronto, iar momentan aplicaţia este disponibilă în peste 290 de oraşe din peste 30 de ţări din întreaga lume, cu peste 100.000 de restaurante partenere. În București, Uber Eats a ajuns la peste 400 de restaurante partenere.