Tendinţe în HoReCa pentru 2019

Anul 2019 aduce direcții noi şi consolidează tendinţe mai vechi pentru marketingul din industria ospitalității. Pentru a fi sigur că businessul tău va performa trebuie să fii la curent cu cele mai actuale tendințe care cu siguranță vor influența marketingul și strategiile de business din HoReCa în 2019.

  1. Folosește content generat de clienții tăi. Contentul generat de utilizatori (sau UGC) este o modalitate excelentă de a dezvolta interacțiune organică cu clienții tăi. Găzduiește pe toate rețelele tale de socializare concursuri de fotografii cerând clienților să posteze fotografii cu produsele lor favorite din locația ta. Oferă premii atractive pentru a spori succesul consursurilor tale.
  2. Urmărește ROI (return on investment) pe Instagram. Instagram a urcat rapid în topul preferințelor consumatorilor de aplicații de socializare. Contul de Instagram a devenit un „must have” pentru proprietarii de restaurante și cafenele mai ales după explodarea curentului foodie (milenialii devenind aproape obsedați de postarea experiențelor lor culinare și sociale pe rețeaua de socializare). După preluarea companiei de către Facebook și schimbarea conducerii Instagram, reațeaua de socializarea a devenit mai business-friendly permițând postarea de conținut cu o componentă directă de vânzare, astfel Instagram devine un instrument real de conversie care poate fi măsurat și previzionat.
  3. Dezvoltă parteneriate cu site-urile specializate în livrarea produselor alimentare. Dezvoltarea unui sistem de home delivery în regim propriu este o investiție pe care nu orice business iși permite să o realizeze fiind un proces destul de greoi care presupune un bagaj însemnat de cunoștințe și un buget pe măsură. Pe lângă reducerea însemnată de costuri aceste platforme investesc o mare parte din venituri în advertising, poate mai mult decât își permite un business local, ceea ce inseamnă că există posibilitatea ca noi și noi clienți să descopere produsele tale prin intermediul acestora.
  4. Verifică acuratețea detaliilor despre businessul tău în mediul online. Pasionaților de gastronomie și socializare le place la nebunie să cerceteze online. De fapt 89% din cosumatori caută un restaurant pe internet înainte de a face o rezervare. De asta este extrem de important ca toate detaliile despre businessul tău să fie actualizate. Ai grijă ca adresa, numărul de telefon, programul, meniul tău etc., să fie actualizate în mod frecvent.
  1. Video marketing. Și în 2019 video-urile vor face feed-urile rețelelor de socializare să explodeze, eficiența lor din punct de vedere al obiectivelor de afaceri depinde de originalitatea și creativitatea uploaderilor. Cifrele de mai jos ne arată de ce trebuie să includem în strategia noastră de promovare în 2019 conținut video:
  • 70% din consumatori spun că au dat share unor videoclipuri de brand;
  • 72% din businessuri spun că videoclipurile au crescut rata de conversie;
  • 52% din consumatori spun ca vizualizarea videoclipurilor crește încrederea de a achiziționa un produs;