POVEŞTI DIN BUCUREŞTI | Hard Rock Cafe, templul Pop culture

Reţeaua de restaurante tematice fondată în 1971 la Londra, devenită legendară prin decorul său de Rock and Roll memorabilia şi prezentă actualmente în 74 de ţări, Hard Rock Cafe scrie în România de 11 ani prin echipa sa o poveste despre muzică, distracţie şi prietenie. Se mândreşte cu cele mai reuşite concerte, ce îi situează în topul locurilor în care se cântă live în Bucureşti, ba chiar şi în cadrul reţelei globale fiindcă nu sunt foarte multe Hard Rock Cafe-uri în lume care să ofere experienţe muzicale memorabile şi, credeţi-mă, am trecut de-a lungul timpului pragul multora, de la Copenhaga, Praga sau Londra la Montreal, Hollywood şi New Orleans. Bianca Dragotă, Marketing Manager, mi-a reamintit că Bucureştiul a plecat la drum cu un show inaugural ce i-a avut ca protagonişti pe băieţii de la Holograf, apoi a continuat în forţă de-a lungul anilor cu nume grele ale showbiz-ului intern şi internaţional printre care s-au numărat Nazareth, Lita Ford, Uriah Heep, The Rasmus, John Hammond, New Model Army, T-Rex, Joan Osborne, Snowy White, Coco Montoya, Iron Butterfly, Vama, Iris, Direcţia 5, Delia, Zdob şi Zdub, Compact, Smiley, Vița de Vie, Pasărea Rock sau Carla’s Dreams.

Mai mult decât un restaurant, Hard Rock Cafe este însă cel mai mare colecţionar şi expozant al obiectelor care au aparţinut artiştilor muzicali ai ultimilor 50 ani. Colecţia de suveniruri, la nivel mondial, este fără precedent: peste 80.000 de piese din patrimoniul Pop culture sunt expuse prin rotaţie în toate cele 184 de restaurante din lume. În Bucureşti pot fi văzute printre multe altele, chitările lui Richie Sambora, Tomi Iommi, Chris Squire și a lui Bruce Springsteen, ținute de scenă purtate de John Lennon, Elton John, Robbie Williams, Rod Stewart şi Steve Tyler, bustiera Madonnei, pantalonii lui Prince, o haină de blană donată de Tina Turner şi jacheta pe care Michael Jackson a purtat-o în videoclipul “Beat It”. În total, peste 300 de obiecte originale pot fi admirate permanent de iubitorii de muzică şi de aceea poate Hard Rock Cafe a fost de-a lungul vremii gazdă pentru evenimente speciale precum after party-urile Natalie Cole, Sepultura şi Whitesnake sau lansarea cărţii “What Does That Button Do” lui Bruce Dickinson, solistul Iron Maiden. Artiştii români au un loc important în colecţia de memorabilia care include articole donate de Holograf, chitara lui Cornel Ilie, beţele de tobă ale lui Nelu Dumitrescu, un vinyl semnat de membrii trupei Cargo şi o cămaşă ce i-a aparţinut lui Cristi Minculescu.

Experienţa pasionaţilor de Pop culture nu poate fi întregită dacă ar ignora aspectul gastronomic. Restaurantul este prin definiţie unul cu specific american dar prin mâinile bucătarilor Hard Rock trec anual o mulţime de reţete ce fac obiectul unor oferte pe care clienţii fideli le pot încerca pentru periode limitate de timp. Pe aici a trecut “turneul modial al burgerilor”, ce a adus la Bucureşti savoare din toate colţurile lumii, tot aici Cinqo de Mayo este serbat anual cu cocktailuri şi mâncare Mexicană, iar vegetarienii au şi ei o lună dedicată pe an şi o serie de produse pe gustul lor în meniu. Pentru rafinaţi, Chef Florin Dumitrescu a elaborat după reţete proprii trei burgeri gourmet care au făcut senzaţie în anul 2017. Şi dacă vă plac recordurile, tot la Hard Rock a fost pregătit cu ocazia atingerii pragului de 100.000 fani pe FB un burger gigantic. “Uriaşul” a avut 20 kg şi diametrul de 50 cm. Iar în 2018, vara s-a încheiat… răcoritor, pe terasă, cu un festival al îngheţatei. Una peste alta, Hard Rock Cafe nu face deloc casă bună cu ideea de rutină culinară, fiind mai degrabă locul în care şi cele mai pretenţioase gusturi vor fi satisfăcute. Cât despre sesiunea de cumpărături din Rock Shop, în care sunt comercializate produsele marca Hard Rock (tricouri create de artişti celebri, insigne în ediţie limitată, etc), aceasta trebuie să includă neapărat o privire îndreptată spre singurul tricou lansat de un Hard Rock Cafe din Europa de Est în colaborare cu un artist autohton. Cel care şi-a unit forţele cu brandul Hard Rock Cafe a fost muzicianul bucureştean Tudor Chirilă, iar tricoul, din bumbac organic, cu un desen realizat chiar de artist, este încă disponibil.

Articol de  Ioan BIG, Publisher Zile şi Nopţi Bucureşti