Meniu Zile și Nopți
Articole Zile si Nopti Zile si Nopti 15/02/2019
Arhiva Zile si Nopti

Interviu | Marius Călici și Daniel Irimieș, Vergano Caffe

Zile si Nopti De Zile si Nopti
Comentarii Interviu | Marius Călici și Daniel Irimieș, Vergano Caffe Share Interviu | Marius Călici și Daniel Irimieș, Vergano Caffe


Clujul este locul în care poți bea o cafea bună la orice oră. Avem parte de o mulțime de locuri în oraș în care putem să ne facem poftele, însă poate mulți dintre noi nu realizează că acea „cafea bună” are o poveste, compusă din mai mulți factori, de la persoana care o preparară, la aparatura folosită și, nu în ultimul rând, la boabele de cafea ce urmează să fie măcinate.

Vergano Caffe e acel brand care își dedică activitatea întregului proces de preparare a cafelei, nu doar componenta de distribuire a pachetelor. Aflăm acum povestea din spatele Vergano Caffe de la Marius Călici și Daniel Irimieș, cei care au dat startul unui brand a cărui scop este de a ajunge la un #perfectespresso. Cum se realizează acest scop aflați chiar de la Daniel și Marius.

Împreună, ei sunt Vergano!

 

1. Cum începe povestea Vergano Caffe?

Daniel Irimieș: Povestea Vergano Caffe începe demult, de prin 2009, printr-o relație de furnizor-client, transformată ulterior într-o relație de prietenie și având la bază pentru amândoi pasiunea pentru cafea. Bine, eu vindeam deja cafea de câțiva ani înainte să ne cunoaștem… 

Marius Călici: Da, așa a început totul cum zice Dani, iar idea de a avea brandul nostru de cafea a apărut la sfârșitul lui 2014 când am început să punem ideile pe hârtie. Nu știu dacă s-au aliniat astrele, cum se spune, dar noi deja aveam cel mai important avantaj. Aveam rețeta cafelei, care, de altfel, era o rețetă cu tradiție italiană, perfecționată în câteva decade și mai aveam prăjitoria unde să fie pusă în valoare această rețetă. Cunoscătorii știu că perfecționarea unei rețete de cafea(blend) este un proces laborios.

2. Care a fost cea mai mare provocare pentru voi?

Daniel: Totul a fost o provocare. Începând cu numele, logo-ul, identitatea vizuală, totul!

Marius: A fost greu tot începutul, totul pornit de le zero, dar parcă reticența unora mi s-a părut cea mai mare provocare, „dar unde mai aveți?” era întrebarea care mă înnebunea pur și simplu. Nu-i interesa echipamentul, calitatea cafelei, gustul ei până la urmă, îi interesa în ce locație mai ai cafeaua! Daniel: Erau situații când nu voiau să accepte nici măcar o degustare ce să mai vorbim de un „blind-test”.

3. Cu ce scop a intrat Vergano Caffe pe piața de cafea din Cluj-Napoca?

Daniel: Orice business are, în primul rând, un scop comercial, se urmărește profitul, asta e clar, dar ne-am dorit cu siguranță să contribuim și la dezvoltarea pieței HoReCa a cafelei. Lumea trebuie să înțeleagă cum se prepară corect un espresso, ce înseamnă un echipament profesional și cum îl controlezi. Și eu cred că am reușit asta. Mă bucur mult când îmi vin feedback-uri pozitive de la barmani, manageri, proprietari după ce pun în aplicare lucruri învățate de la noi.

Marius: Pentru noi, cafeaua înseamnă espresso. Eu aș pune aici espresso-ul ca scop și recunosc că mi-ar plăcea ca lumea să consume cafeaua în modul acesta. Dar vreau totodată să precizez că Vergano Caffe nu înseamnă doar Cluj-Napoca, suntem prezenți și în alte județe, dezvoltăm continuu, iar dacă tot suntem la capitolul scopuri, da, avem ca scop acoperirea națională.

4. Cum ați ajuns la „the perfect trio”, motto-ul brandului?

Daniel: #perfectespresso și #theperfecttrio sunt motto-urile noastre, iar cum zicea și Marius mai devreme, pentru noi cafeaua înseamnă espresso, așa că hai să-l facem perfect! Deci, pentru a obține un #perfectespresso avem nevoie ca echipamentul să fie în parametri, avem nevoie de o cafea de calitate și bineințeles avem nevoie de un barista, de cel care prepară cafeaua. Trio-ul perfect!

Marius: Acest trio, barista, echipamentul și cafeaua sunt până la urmă trei variabile, interdependente, iar secretul este să le poți ține sub control. Îmi place să dau exemplul unei sticle de vin pe care o degustăm. Până să ne încânte papilele gustative, vinul a trecut printr-un întreg proces tehnologic unde diferite persoane s-au ocupat de vinificare, îmbuteliere, control tehnic de calitate etc. În cazul cafelei, trecem tot printr-un proces tehnologic complex la fiecare espresso preparat, barista fiind, în cazul nostru, și „oenolog” și controlor al calității, el fiind responsabil de tot.

5. Ați putea descrie gustul „Vergano Caffe”?

Daniel: Probabil cel mai bun! Vorbind serios acum, gusturile nu se discută, îți place sau nu-ți place, dar cu siguranță se simt tipicitățile originilor care alcătuiesc blend-urile noastre.

Marius: Fără o doză de subiectivism nu pot răspunde la întrebare, așa că aș dori să subliniez altceva. Și anume, că mi-aș dori ca toată lumea să prepare un espresso perfect, în felul acesta putând într-adevăr compara gustul cafelelor. Spun asta deoarece de multe ori o cafea bună se prepară prost și atunci cum să-i simți adevăratul gust?

 

6. De unde ne cumpărăm cafea „Vergano Caffe”? Publicul unde vă poate găsi?

Daniel: Nu vindem cafea pentru acasă, nu o să găsiți Vergano Caffe decât în locațiile partenere. Oricât de mult ne-am chinui, nu putem avea acasă acel espresso pe care îl găsim într-o cafenea chiar dacă ipotetic, am avea acasă același echipament profesional instalat. Acasă nu avem rulaj și asta le explic multora, cu cât rulajul este mai mare, cu atât cafeaua din ceașca primită este mai bună. De la parametrii optimi de funcționare a espressorului și până la prospețimea boabelor de cafea, totul este influențat de rulaj!

Marius: „Vergano Caffe” este o cafea premium dedicată pieței HoReCa, iar consumatorul final poate savura un espresso Vergano doar în locațiile partenere.

7. Atunci, să zicem că avem un local, cum dăm de voi? Cum arată o colaborare tipică între Vergano Caffe și un local?

Marius: În zilele noastre, chiar nu mai este greu să găsești ceva sau pe cineva, sunt rețele de socializare, este Google, poți întreba un agent, un distribuitor etc. Legat de colaborarea cu „Vergano Caffe”, vreau să subliniez că noi am acordat, și acordăm în continuare, importanță multă procesului post-vânzare.

Daniel: Exact! În traducere, să fii lângă client, să simtă că ești acolo pentru el, după ce i-ai vândut cafeaua! Vorbeam mai devreme de echipamente (espressor, râșniță), parametrii lor, de barista, toate acestea sunt variabile și trebuie ținute sub control, tu trebuie să te ocupi de ele, clientul își dorește „doar” un espresso bun, nu știe tot procesul din spatele barului. Dar, oricum, dintre toate, cu barista este cel mai greu, deoarece sunt oameni, au mentalitățile lor, prejudecățile lor.

Marius: Da! și de aici a pornit nevoia de a organiza cursurile noastre de barista.

8. Ce planuri aveți pe viitor?

Daniel: În primul și primul rând să ne păstrăm clienții mulțumiți, să continuăm proiectul legat de cursurile pentru barista, să dezvoltăm blend-uri noi, acesta este un proiect la care lucrăm intens.

Marius: Am trecut peste fazele de creare și consolidare ale brandului, acum ne orientăm spre extindere, asta vă pot spune. Despre celelalte planuri de viitor, la timpul lor, sunt mai secretos de felul meu, cine mă cunoaște, știe…

Galerie imagini

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NEWSLETTER ZILE ȘI NOPȚI

Abonează-te la newsletter și fii la curent cu cele mai noi evenimente sau știri din Artă & Cultură, Film, Lifestyle, Muzică, Eat & Drink.

Caută