Lucruri pe care le știi doar dacă ești INFLUENCER cu Andreea Verde Lupescu

Andreea Verde este un adevărat personaj al Bucureștiului: fata cu părul verde (încă dinainte de a deveni o modă) pe care sigur ai văzut-o prin oraș, la evenimente, pe scenă, pe Instagram & Facebook, în reclame, videoclipuri etc. E peste tot și implicată în multe proiecte, de la cântat și scris, la modeling și actorie. De asemenea, pe conturile de social media este urmărită de mii de oameni: peste 8000 de followeri pe Instagram și peste 12.000 de fani pe Facebook, ceea ce îi oferă statutul de influencer.

Dar ce înseamnă pentru Verde această etichetă, de influencer? Ea spune că prima dată când a apărut cuvântul ăsta i s-a părut că are o conotație negativă. „Ca și când te-ai lăuda singur că ai puterea să influențezi oameni. Acum, încerc să mă obișnuiesc cu termenul, deja a intrat în vocabular și mi se pare că majoritatea oamenilor îl folosesc în sens pozitiv. Oricum, încă am o relație de love-hate cu el, ca termen.”

Drumul spre statutul de influencer a pornit de la un cont de Facebook făcut pentru a păstra legătura cu niște prieteni care se mutaseră în America. „Apoi, ca să rămân conectată cu colegii de facultate”, mărturisește Verde. Despre Instagram spune că a apărut în viața ei pentru că avea filtre și putea să editeze rapid pozele. „Mă relaxa să fac asta. Deci nu mi-am propus nimic și nici nu am plănuit ce să postez. Followerii au apărut, pur și simplu, pas-cu-pas, organic, s-au tot înmulțit. De fiecare dată când aveam un concert, prezentam un eveniment, țineam un curs la Facultatea de Jurnalism sau făceam ateliere de povești cu copii - creștea numărul celor care mă urmăreau.” Ea mai spune că, într-un fel, nu s-a întâmplat din senin, doar pentru că are părul verde și punea poze interesante: „Cred că au contat mult proiectele din care am făcut parte și modul în care am scris. Mi-au plăcut mereu poveștile oamenilor și, de fiecare dată când am avut ocazia, am pus accentul pe asta.”

Despre promovarea imaginii sale pe canalele de social media, Andreea spune că e vorba mai mult de autocunoaștere. „De multe ori, când postez ceva, mă gândesc că aș vrea, peste ani, să îmi amintesc de acel moment. E ca un jurnal cu imagini și texte care îți aduc aminte de lucruri importante pentru tine. Și-atunci se creează iluzia că îți promovezi imaginea pe social media. Dar, de fapt, sunt mici remindere pentru tine din viitor.”

Despre ce mai face în afară de postări pe Instagram & Facebook, Andreea povestește: „Fac interviuri cu artiști din muzică, teatru, film, scriu cronici de evenimente, mă duc la festivaluri de film și muzică - asta e latura mea de jurnalist. Când nu mă duc la birou, fac ateliere de povești pe muzică pentru copii sau donații de carte în zone defavorizate din România cu Asociația Curtea Veche. În fiecare vară, fac voluntariat pentru Teach for Romania - mă duc în diverse sate și lucrez cu copiii de acolo - de aici îmi iau o doză-șoc de realitate, emoție și îmi dau seama cât de mult ne influențăm unii pe alții și cât de simplu este să ajuți necondiționat. Într-o perioadă făceam muzică și aveam concerte - acum partea asta e pusă pe pauză, dar mi-ar plăcea să revin. Îmi e foarte dor să cânt. M-am apucat recent de yoga, dans și lucrez acum la un proiect de video-performing, un documentar despre spațiul în care locuim coordonat de regizorul Jean Lorin Sterian.”

Dacă ar fi să-și descrie pagina de Instagram în doar câteva cuvinte, ar suna așa: „Stai să intru, ca să îți scriu primul cuvânt care îmi vine în minte: Wonderland. Acum pot să trec la frază: e un fel de Verde în Țara Minunilor, ar putea la fel de bine să fie niște scene dintr-un vis.”

Ce-i place vs. ce nu-i place în social media: „Îmi plac oamenii care sunt autentici, care se implică în activități cu mesaje pozitive, care schimbă lumea prin postările lor, sunt o inspirație, au o energie molipsitoare, se revoltă, sunt ei-înșiși. Cred că personalitatea dictează tonul în social media. La fel este și cu campaniilor brandurilor - îmi plac cele care spun o poveste, au un mesaj concret, nu le e frică să apară cu ceva curajos, construiesc un univers. La polul opus, nu îmi plac lingușitorii, hate-ăreala, valul ăsta de critică superficială, invidia, nici campaniile care insistă ca accentul să fie pe CUMPĂRĂ ACEST PRODUS ACUM. Povești - îmi plac oamenii, conturile, brandurile și campaniile care știu să spună o poveste.”

Despre lucrurile pe care le câștigi și pierzi odată cu statutul de influencer, Andreea Verde spune: „Pierzi mult timp. Asta e clar. Devii mult mai responsabil și mai paranoic în legătura cu ceea ce postezi. Hiperanalizezi. Te simți obligat să oferi conținut în mod constant, chiar dacă tot ce vrei e să te izolezi câteva zile, să dormi, să asculți muzică și să îți închizi internetul.” Însă, Andreea spun și că ajungi să câștigi perspective noi, să cunoști oameni interesanți, să trăiești tot felul de experiențe care nu erau în plan. „Ai o mai mare putere să ajuți, să propagi mesaje, să faci cunoscute anumite situații, cauze. Practic, e ca și când ai un microfon și oamenii te aud mai bine.”

Despre compromisuri pe care nu le-ar face de dragul unui câștig din postările pe canalele de social media, Verde spune că nu ar promova niciodată ceva în care nu crede: „Fie că e vorba de un produs, o idee, o campanie, o persoană... Nu vreau să mă auto-sabotez, vreau să pot dormi liniștită noaptea, să fiu împăcată cu ceea ce generez. De fiecare dată când am făcut ceva în care nu am crezut cu adevărat, s-a întors împotriva mea. Așa că mi-am învățat lecția. Instagramul nu e un rol dintr-un film regizat de altcineva, e o oglindă care îți arată diverse aspecte ale tale. În momentul în care te uiți în oglindă și nu te mai recunoști, faci ceva greșit.”

Cel mai important sfat pe care Andreea Verde l-ar da cuiva care visează să devină influencer sună astfel: „Nu aștepta succesul rapid, peste noapte, pentru că va dispărea la fel de repede. Construiește-ți propriul univers, pas cu pas, care să te reprezinte în totalitate și atunci oamenii care vor rezona, vor veni după tine. Alege cauzele în care crezi, ce vrei să promovezi, ce vrei să arăți lumii despre tine și viziunea ta. Apoi, nu te abate de la drum. Sună un pic a basm, dar e adevărat, promit!”

Articol realizat de Gruia Dragomir, Redactor Zile şi Nopţi
Credit foto: Andreea Retinschi