”În umbra marelui plan”

1 noiembrie, ora 20, la Teatrul Gong

Programul ediției 2019 a Festivalului Tânăr de la Sibiu include cinci spectacole care marchează cei 30 de ani trecuți de la Revoluție. ”În umbra marelui plan” din repertoriul companiei clujene ”Reactor de Creație și Experiment” e unul dintre ele. Spectacolul ia forma unei cronici de familie care se întinde pe trei generații, urmărind în paralel mutațiile sociale, politice și morale din societate și consecințele acestora asupra individului și vieții sale intime.

 

Sibiu Jazz Competition

1-3 noiembrie, ora 19, la Sala Thalia

Se anunță o nouă ediție de colecție a Sibiu Jazz Competition. O serie de concerte senzaționale de jazz susținute de formații din România, Spania, Suedia, Luxembourg, Italia, Franța, SUA va anima primele trei zile ale lunii noiembrie. Vineri, 1 noiembrie, pe scenă vor performa Banda CPO, Alvaro Imperial Trio, Susanna Risberg și Dock in Absolute. În a doua zi a competiție, atmosfera va fi întreținută de Ophir Trio, Francesco Pollon, Valentina Fin ”TUMIZA” și Majara. Duminică, 3 noiembrie, publicul se va bucura de concertele celor de la Lost in the Supermarket, Daniel Gassin Crossover Band și Josiah Woodson & Quintessentiel. În aceeași seară va avea loc și Gala de premiere, iar la final, pe scenă Sălii Thalia vor concerta câștigătorii premiului ”Best Band”.

 

”Tipografic majuscul”

5 noiembrie, ora 20, la Teatrul Gong

Spectacolul în regia Gianinei Cărbunariu e o incursiune în trecutul nu foarte îndepărtat al României și îi trimite pe spectatori în mijlocul unor ani dominați de teroarea cotidiană. Ideea spectacolului are ca punct de pornire cazul real al lui Mugur Călinescu, un tânăr de 17 ani din Botoșani care a devenit ținta organelor de Securitate în 1981 pentru că a scris pe ziduri inscripții menite să provoace o reacție față de mizerie vieții de zi cu zi. La scurt timp după ce a fost prins, Mugur a murit în condiții suspecte. Chiar dacă în prezent nimeni nu s-ar mai șoca dacă ar vedea scris pe un perete ”Vrem libertate!”, în acei ani astfel de ”graffiti-uri” erau de neconceput. De ce e un spectacol despre comunism necesar în zilele noastre? Pentru că cine nu învață din istorie, riscă să o repete.