POP-UP STORIES | Încleştările titanilor moderni: partea I

 

 

 

În 2017, când a izbucnit scandalul ce avea să aducă notorietate mondială mişcărilor #MeToo şi #TimesUp, influentul producător Harvey Weinstein, acuzat public de hărţuire sexuală şi tentativă de viol, superviza procesul de editare al unui film despre confruntarea dintre... AC şi DC, curentul alternativ şi cel continuu. Pe bune. Lansarea a fost atunci anulată şi amânată pentru 2019. Ne-am fi dorit să vedem povestea dramatică a luptei dintre Thomas Edison şi Nikola Tesla pentru electrificarea Americii şi apoi a întregii lumi dar n-a fost să fie. The Current War (Director’s Cut) n-a ajuns în România.
Pe de altă parte, la noi pe ecrane, Ford, gigantul industriei auto americane, s-a războit cu italienii de la Ferrari în cursa de anduranţă de 24 de ore de la Le Mans în biopicul The Grand Challenge: Le Mans ‘66, după ce Matt Damon şi Christian Bale au câştigat bătălia pentru rolurile principale în faţa lui Tom Cruise şi Brad Pitt. Ford vs. Ferrari.

Așadar, ambele cazuri amintesc de alte ciocniri încrâncenate ale titanilor economiei de consum, dintre care puţine însă au ajuns să fie subiect de film (memorabil).

Ce rivalităţi ne-ar pasiona suficient încât să plătim biletul la cinema? Să ne gândim un pic...

Givenchy vs.Yves Saint Laurent

Mai exact Bernard Arnault vs. François Pinault, cei mai bogaţi afacerişti din Franţa. S-au ciocnit în tentativa (nereuşită) de a cumpăra Gucci şi acum se înfruntă în planul actelor filantropice. Când fiul lui Pinault a anunţat donaţia familiei de 100 de milioane de euro pentru refacerea Notre Dame, fără să clipească, Arnault a dublat suma.

Pepsi vs Coca Cola


Faimoasele Cola Wars din anii ’80 ce au plecat de la campania Pepsi Challenge prin care oamenii erau chemaţi să aleagă produsul doar după gust. Cota de piaţă a Coca Cola a scăzut atât de dramatic încât compania s-a grăbit să scoată New Coke, un dezastru care a obligat-o să-şi ceară scuze la 400,000 de reclamanţi.

 

Adidas vs. Puma



Vechea poveste a celor doi fraţi, Rudolf şi Adi Dassler, care au demarat cu aproximativ un secol în urmă în Germania o afacere cu încălţăminte în spălătoria mamei lor. După o serie de certuri între ei, business-ul s-a rupt în două, Adidas şi Puma (brand-ul din urmă a fost numit iniţial Ruda, însă Rudolf a realizat că numele său nu e la fel de sonor ca cel al lui Adi).

 

Duracell vs. Energizer


De zeci de ani durează lupta având ca miză... iepuraşii roz. Campania publicitară Duracell Bunny s-a derulat în 1973 dar când termenul de protecţie legală a expirat în ’88, Energizer şi-a lansat propriul iepuraş roz, echipat parodic cu ochelari de soare şi şlapi. De atunci, cele două firme continuă să se întâlnească în sălile de judecată.

 

Airbus vs. Boeing


Războiul în duopol a început în anii ’80 când producătorul european şi-a aţintit privirea asupra pieţii americane dominate de Boeing şi continuă prin avocaţi în urma repetatelor acuze reciproce, mai ales în privinţa subsidiilor guvernamentale. În 2012, a fost atins un vârf prin campania publicitară Airbus în care pe botul unui avion a companiei rivale a fost “photoshopat” nasul lui Pinocchio.

...în curând veți afla continuarea acestei savuroase incursiuni.

Material realizat de Ioan Big, publisher Zile și Nopți