Povești de succes | LifeBox - healthy food delivery pentru românii care-și doresc un stil de viață sănătos

 

Nu e pentru nimeni o noutate faptul că, de câțiva ani, românii au devenit tot mai preocupați de adoptarea unui stil de viață sănătos. De asemenea, am devenit cu toții mai atenți la calitatea produselor pe care le consumăm, dar și la numărul de calorii, ceea ce deja sună ca o misiune dificilă, pentru că opțiunile de mese sănătoase, gustoase și dietetice sunt foarte reduse în România.

Așa a apărut LifeBox, un business românesc care le oferă clienților posibilitatea de a-și comanda (locul de muncă sau acasă) 3 mese principale și 2 gustări necesare într-o zi, toate acestea fiind personalizate în funcție de numărul de calorii de care au nevoie.

Investiția inițială a fost de 120.000 de euro, iar meniurile sunt gândite de un medic primar, specializat în nutriție comportamentală și tratamentul obezității infantile.

În momentul de față, LifeBox livrează în București, Cluj, Oradea.

La întrebări ne-a răspuns Florin Ioan Scarlat, co-founder.

LifeBox a devenit o opțiune din ce în ce mai populară și a prins foarte bine la mulți români. Cum v-a venit ideea pentru acest business și cum ați reușit să ajungeți la povestea de succes din prezent?

La sfârșitul lunii martie, se împlinesc trei ani de când conceptul LifeBox există pe piață, deși proiectul a luat naștere cu un an înainte de lansare. Prima dată ne-am întâlnit cu acest concept în afară țării și ne-am dat seama că este nevoie de un astfel de proiect și în România.

LifeBox are la bază 3 membri fondatori, toți cu experiență în zona de food și online. Eu, personal, am ocupat timp de 10 ani funcția de director operațional în cadrul unui lanț de restaurante cu prezență internațională; Radu Bălăceanu are o experiență de peste 5 ani în zona de online food ordering, iar Lukasz Kuzniar este din Polonia și este consultant în industria alimentară.

Cât de greu este să-ți faci un business cu mâncare sănătoasă în România, o țară cu o populație care nu prea mănâncă sănătos?
În ultimii ani s-a dezvoltat un interes din ce în ce mai mare pentru un healthy lifestyle, în toate formele lui: alimentație, sport, stare de spirit, practic suma obiceiurilor pe care le avem și care se reflectă în starea de bine interioară sau exterioară. Așadar, am intrat pe piață la într-un moment bun, când obiceiurile de consum ale românilor s-au îmbunătățit.


Cum sunt alese produsele din meniurile LifeBox?


În ceea ce privește proveniența ingredientelor folosim doar produse de calitate, acesta fiind unul dintre obiectivele noastre principale. Încurajăm, de asemenea, producătorii locali și chiar avem câteva parteneriate în acest sens. Deci, calitatea este criteriul principal după care alegem produsele din meniurile LifeBox.

Care e publicul vostru țintă și cum vă doriți să-i convertiți pe cei care încă nu folosesc LifeBox?
Ne adresăm tuturor persoanelor care vor să aibă un echilibru din punct de vedere al alimentației, care vor să mănânce mai sănătos decât o fac acum. Nu vindem diete, ba din contră - încercăm să schimbăm concepția potrivit căreia dacă mănânci sănătos ești la dietă, și punem la dispoziție o componentă a unui stil de viață sănătos, pe lângă sport, odihnă.

Cei mai mulți dintre clienții noștri sunt femei (65%), grupa de vârstă predominantă fiind între 24-35 ani.

Cum știe un client  ce meniu i se potrivește cel mai bine?
Oferim meniuri variate, bogate în proteine, vitamine, minerale și antioxidanți pentru toate tipurile de oameni, indiferent dacă ești iubitor de carne sau pește, vegetarian, amator de mișcare sau sportiv de performanță.

În ajutorul celor mai puțin hotărâți, sar Otilia și Victor, două personaje simpatice pe care le găsim la GuideBox și care, pe baza unor întrebări cu privire la greutate, înălțime, stil alimentar, obiectiv îți vor recomanda meniul care ți se potrivește cele mai bine din cele 7 disponibile: Optim, Vegan, Veggie-Fish, Sport, Kids, Office, Keto.

La ce schimbări ar trebui să se aștepte cineva care comandă doar de la voi mâncare de-a lungul unei întregi luni?
Clienții noștri au conștientizat importanța pe care o are alimentația sănătoasă, care ajută în obținerea unui nivel mai mare de energie, în tratarea anumitor probleme de sănătate, în obținerea unei puteri de concentrare mai mare. La toate acestea, se adaugă și o imunitate optimă, precum și scăderea în greutate. Motivele pentru care clienții aleg acest stil alimentar sunt diverse: dorința de a slăbi, timpul insuficient de a găti acasă cele 5 mese sau, pur și simplu, dorința de a avea un stil de viață mai sănătos.


Cu ce veniți nou în 2020?
Anul 2020 vine cu proiecte de suflet și cu o implicare activă în comunitate. Am hotărât să ne alăturăm echipei MagicHELP, proiect al Asociației Magic, cu suport financiar și cu meniuri gratuite. Peste 8.000 de meniuri vor fi distribuite până la sfârșitul anului 2020 către părinții și către aparținătorii copiilor internați în trei dintre spitalele din Capitală. Sprijinul va fi completat de o donație financiară recurentă, pe durata unui an de zile, ce se ridică la 55.000 euro.

De asemenea, începând cu această lună, vom renunța la utilizarea caserolelor din plastic, urmând să introducem ambalajele biodegradabile.

Cum vedeți evoluția brandului LifeBox în următorii 5 ani?
Dacă privim pe termen scurt, planurile de viitor constau în lansarea de noi meniuri astfel încât să acoperim și alte nișe importante, dar și pe îmbunătățirea meniurilor existente. Pe termen lung, dorim bineînțeles extinderea în noi orașe și verticale noi de business.

Material realizat de Gruia Dragomir, redactor Zile și Nopți