BALET @ O.N.B. | COPPÉLIA: Poveştile lui Hoffman şi muzica lui Delibes

Opera Națională București pregăteşte spectacolul de balet Coppélia de Léo Delibes, creaţie muzicală-cheie alături de Sylvia în evoluţia ulterioară a baletului modern. Regia şi coregrafia poartă semnătura Corinei Dumitrescu, adaptare după coregrafia originală de Arthur Saint-Léon, Marius Petipa și Enrico Cechetti. Costumele au fost realizate de Bogdana Pascal, iar decorul de către Vladimir Turturică. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorașcu.

Corina Dumitrescu-Opera Națională București

Coregraful spectacolului, Corina Dumitrescu, despre montarea de pe scena Operei Naționale București: „Coppélia este un spectacol amuzant, plin de haz, pus în scenă acum mai bine de 150 de ani. Fiind un titlu vechi, lucrul care m-a interesat a fost recrearea lui pentru publicul de azi, făra să îi alterez, însă, autenticitatea. Nu am renunțat la bine cunoscuta Mise en scene și la dansurile de divertisment, însă le-am dinamizat printr-o succesiune mai rapidă a scenelor. Și nu în ultimul rând, m-a preocupat claritatea mesajului, astfel ca acest balet să fie înțeles atât de publicul adult, dar și de cel foarte tânăr. Sper ca vizionarea lui să fie un prilej de bucurie pentru toată lumea. Coppélia  are în centrul lui trei personaje interesante, un cuplu de îndrăgostiți și un inventator excentric al cărui vis era însuflețirea Coppéliei, o păpușă în mărime naturală construită de el. Intriga se dezvoltă în urma confuziei pe care tocmai acest lucru îl creează. Cei doi tineri sunt convinși că în casa păpușarului trăiește o fată misterioasă.”.

Spectacolul de balet în trei acte al cărui libret este inspirat de două povestiri scrise de E.T.A. Hoffman (Die Puppe şi Der Sandmann) aduce în faţa publicului povestea Coppéliei, o păpuşă mecanică realizată de Dr. Coppélius cu scopul de a impresiona la nunta grandioasă a celui mai avut moştenitor din lume. Secretul păpuşii vrăjite stă în puterea ei de a prinde viaţă şi de a fermeca orice privitor, cu fiecare pas dansat, declanșând o poveste încântătoare în note comice. Încă de la premiera mondială a spectacolului, ce a avut loc în anul 1870 pe scena Théatre Imperial de L’Opéra din Paris, spectacolul a cucerit publicul de toate vârstele şi continuă să fascineze în secolul 21, fie ca inspiraţie pentru balet (versiunea modernizată al lui Jean-Christope Maillot de anul trecut cu păpusa mecanică înlocuită cu un android), cărţi, filme sau, îin Pop culture-ul asiatic, pentru... manga şi anime (Noir, Princess Tutu, Coppelion). Aşteptăm deci cu mare interes spectacolul de la ONB.

Ioan Big