Pandemie, Netflix& Gustări sănătoase

Da, știu, cu toții ne-am promis nouă înșine că în această perioadă de pandemie ne vom dezvolta noi aptitudini, că vom face sport (lucru pe care sper că l-ați făcut), că vom citi mai mult, că ne vom dedica mai mult școlii, facultății sau job-ului. Lucruri pe care chiar e indicat să le faci oricând, nu doar în această perioadă în care izolarea a fost necesară, totuși rămâne o activitate pe care sunt convins că majoritatea au făcut-o, dar pe care nu și-a propus-o nimeni (sau cel puțin nu a spus nimănui că și-a propus-o). Acest “task”, ca să-i spun așa, este vizionatul de filme și seriale de pe marile platforme, știți voi, de la Netflix sau HBO GO până la vechile canale de televiziune.

Cum să vă zic?... Nu știu dacă este neapărat situația mea personală, dar dă al naibii de bine să ai și niște gustări la îndemână când te uiți la un film, serial, emisiune sau documentar. Parcă și conținutul video și mâncarea sunt altfel consumate împreună. Problema intervine în alegerea gustărilor pe care alegem să le consumăm. Vreau să vă dau câteva recomandări personale, si totuși zic eu destul de atractive, care mie cel puțin mi-au făcut momentele de Netflix & Chill mult mai plăcute.

  1. Chips-urile. Stop! Așteaptă... știu că am spus chips-uri, dar nu orice fel de chips-uri. Chips-uri coapte, care au cu 50% mai puține grăsimi decât cele normale. Sunt în 3 variante de arome: parika, legume la grătar și cu sare. Iar, pentru cei care nu sunt adepții niciunui fel de chips-uri, există cea mai bio soluție. Ați ghicit, cred!? Chips-uri făcute în casă care, spre surprinderea multora, se fac extrem de ușor. Trebuie să urmezi doar câțiva pași: speli cartofii, îi tai rondele foarte subțiri, îi așezi într-o tavă cu hârtie de copt, îi ungi cu foarte puțin ulei pentru a se prinde crustă, îi condimentezi după bunul plac, fie cu sare, boia picantă, condimente pentru grătar, cu absolut orice îți place și în final îi pui la cuptor. Timpul de coacere diferă de la cuptor la cuptor, deci vor trebui verificați de câteva ori. Et voila, chips-uri 100% bio și sănătoase. Ce poți dori mai mult?
  2. Asta s-ar putea să nu fie pe placul tuturor, dar rondelele de orez reprezintă o alternativă foarte bună și sănătoasă când vorbim despre gustări. Știu că nu sunteți de acord pentru că, și știu foarte bine acest lucru, rondelele de orez sunt fade, corect? Foarte corect. Dar te-ai gândit vreodată cum ar fi să le combini cu un unt de arahide și cu câteva feliuțe de banană? Și da, știu că am spus unt de arahide, dar un unt de arahide de o calitate superioară, care să nu aibă o concentrație mare de zahăr sau alte chimicale este foarte bun, o sursă bună de grăsimi sănatoase. Trebuie să precizez că n-aș recomanda să se consume mai mult de 2-3 rondele, pentru că sunt destul de consistente, dar pe cuvânt că mie mi-au plăcut enorm de mult.
  3. O gustare care eu cred că va fi pe placul majorității este mini-pizza, destul de sănătoasă pentru că se va face 100% în casă. Luăm 3-4 felii de pâine integrală, un sos de roșii făcut în casă sau un ketchup light cu un conținut redus de zahăr pentru a unge feliile de pâine, 3-4 feliuțe de mușchi file tăiate bucățele , măsline și apoi punem niște cașcaval (aici puteți jongla, poți pune afumat, mozzarela, light sau nu, eu am încercat cu cel afumat și nu regret deloc). Apoi feliile de pâine se pun într-o tavă și se pun într-un cuptor încins bine până când cașcavalul se topește peste toată felia de pâine. După preferințe, măslinile se pot înlocui cu orice fel de legume, doar să încapă pe felia de pâine.
  4. Iaurt cu fructe, dacă ai toate cele necesare o să-ți ia mai puțin să-l faci decât să te duci până la magazin ca să-ți cumperi unul. Tot ce ai de făcut este să pui 200-300 de grame iaurt într-un bol, pui o linguriță de miere pentru dulceață și apoi punem fructe după propria preferință. Eu am ales să combin iaurtul cu fructe de pădure congelate și căpșune și jumătate de banană.
  5. Aceasta, practic, este cea mai simplă gustare, dar la fel de gustoasă... câteva fructe preferate de tine, tăiate și puse într-un bol. Aproape o salată de fructe, aproape. Fructele ales de mine au fost, de cele mai multe ori, kiwi, o banană, o pară, căpșune și o portocală.

Ţin să specific: pentru niciuna dintre aceste gustări nu este nevoie de niciun fel de aptitudine culinară, poți oricând pe cineva din casă să le prepare în locul tău, deși, cum zic mereu, dacă eu am putut să fac aceste lucru fără să fac dezastru în bucătărie, poate oricine.

Răzvan-Ionuţ Greu