POVEȘTI DIN BUCUREȘTI | SoftWash, spălătoria care lungește viața hainelor tale

După ce a acumulat o experiență de 9 ani în domeniu, Ana-Maria Stoica a decis să-și deschidă propria spălătorie de haine și a plecat la drum cu intenția de a crea un brand care să transmită cât de importantă e îngrijirea hainelor și prelungirea vieții lor printr-un proces de spălare cu impact redus asupra mediului - wet cleaning. 

Dar SoftWash este mai mult decât o spălătorie de haine. Vezi din interviul de mai jos de ce: 

 

Cine sunt oamenii din spatele Softwash și cu ce v-ați ocupat până la această afacere? 

Ana-Maria Stoica

Eu sunt Ana. Lucrez în domeniul îngrijirii materialelor textile, mai puțin pompos înseamnă în curățătorii - spălătorii de haine, de aproape 9 ani, timp în care am preluat haine de la clienți, am spălat, am călcat și am aprofundat fiecare activitate din întregul flux operațional. 

Lângă mine stau mulți oameni, chiar dacă nu se văd, cu ajutorul cărora am reușit să cresc pas cu pas și să transform o idee într-un spațiu ulta-performant pe Maria Rosetti nr. 38. Așadar, înainte de a începe această afacere, am învățat și ce înseamnă business și despre acest domeniu al îngrijirii materialelor textile. 

Clasica întrebare: cum v-a venit această idee de afacere?   

 

Inițial am plecat la drum cu un alt proiect, cel în care ofeream consultanță antreprenorilor din domeniul curățătoriilor - spălătoriilor textile pentru implementarea unui flux operațional, pentru optimizarea costurilor, dar și training pentru angajați. 

O altă direcție abordată este testarea materialelor textile pentru designeri înainte ca aceștia să realizeze hainele, sau tratamente textile pe hainele deja croite. Ultima parte a acestui proiect este cea în care le vorbesc oamenilor despre cum să aibă grijă de hainele lor acasă. Acest proiect este încă activ, dar are nevoie de mai mult timp pentru a se dezvolta și a crește. 

Astfel, pentru că îmi era dificil să susțin financiar aceste două direcții și, pentru că mi-am dorit mult ca bunele practici în care cred, modalitățile de lucru pe care le ofer în consultanță și grija față de haine să aibă și o față și un rezultat către clientul final, am împachetat totul sub numele de SoftWash. 

 

Există în București loc pentru o astfel de afacere să crească sau să se susțină financiar, având în vedere că românii sunt destul de reticenți când vine vorba de astfel de servicii? 

 

Da, este loc de creștere și, da, unii oameni sunt reticenți, dar este nevoie de timp și de implicarea noastră, a celor din domeniu, pentru a le oferi oamenilor informații despre ceea ce se întâmplă cu adevărat și despre ce putem face în mod real pentru ei. Și, de asemenea, să avem un sistem de best practice implementat pentru a putea seta așteptări reale și să livrăm la cele mai bune standarde.

Prin ce vă deosebiți față de concurență, de alte spălătorii? 

 

Credem în sustenabilitate și în a lucra cu respect față de mediul înconjurător, așa că am ales să folosim ultimul proces de curățare ecologică apărut pe piață, acela de wet cleaning (spălare delicată cu apă). Tehnologia de astăzi ne permite să folosim apă și detergent în loc de solvenți chimici, ceea ce face din wet cleaning o alternativă ecologică la dry cleaning, iar pentru călcarea și finisarea hainelor avem la dispoziție utilaje inovatoare: o masă de călcat profesională, dar și un topper și un manechin care calcă hainele cu abur în doar câteva minute, fără să le atingă.

manechin

Am plecat la drum cu intenția de a crea un brand care să transmită un mesaj unitar: cât de importantă este îngrijirea hainelor și prelungirea vieții lor printr-un proces de spălare cu impact redus asupra mediului, dar și cu misiunea de a scoate toate petele și de a ne asigura că ai noștri clienți arată și se simt minunat de fiecare dată.

O altă inițiativă este #reutilizămumerașe pe care o punem deja în practică. Așa că, la returnarea hainelor, clienții ne pot da umerașele metalice pe care nu le mai folosesc, iar noi fie le reutilizăm, fie le predăm partenerilor noștri specializați în reciclarea lor.

Credem că e important să învățăm cum să avem grijă și cum să prelungim viața hainelor noastre. Când clienții ne trec pragul sau când venim noi la ei să ridicăm comenzi pentru spălătorie, nu doar că le îngrijim hainele, dar le spunem cum să o facă și ei acasă, pentru a se bucura de cât mai mult timp împreună.

Care este publicul vostru țintă? 

 

Cei care vor să se bucure pentru cât mai mult timp de hainele preferate, cei care vor să le aibă impecabile, curate și igienizate, cei care își doresc să își petreacă timpul liber făcând ceea ce le place, dar care vor să și arate bine în ținutele lor.

Ce le spuneți bucureștenilor care n-au apelat niciodată la un astfel de serviciu? Cum le propuneți să-și schimbe mentalitatea? 

 

 

Să cumpere mai puțin și mai calitativ și să aibă grijă de ceea ce au deja. Și că timpul lor este important. Și despre importanța de a igieniza produsele înainte de a fi depozitate: de exemplu hainele de iarnă, gecile groase.
Nu este despre a merge cu toate hainele la spălătorie, ci de a alege acele articole din garderobă cărora să le ofere un plus de grijă sau despre produsele de care alegi să lași să aibă grijă profesioniștii. Și să fie atenți la eticheta cu simbolurile de întreținere atunci când le cumpără. Și să caute spălătoria aia care le inspiră încredere, să întrebe care e procesul și ce se întâmplă exact, căci este dreptul lor să se asigure că hainele lor sunt bine îngrijite și cu toate standardele de siguranță și calitate.

 

Material realizat de GRUIA DRAGOMIR