Tips&tricks pentru o zi organizată

Pandemia poate ți-a eliberat niște ore din zi. Poate te-a făcut să îți reorganizezi spațiul de odihnă în așa fel încât să incorporezi și spațiul de lucru. E nevoie de timp de adaptare până lucrurile o să meargă. Poate câteva trucuri simple de organizare o să facă tranziția mai ușoară:

- Fă un plan la început de săptămână al sarcinilor pe care trebuie să le îndeplinești, după prioritizează pe categorii.

Pentru câțiva funcționează un jurnal de lucru unde scriu detaliat fiecare task pe care îl împart în task-uri mai mici. În acest mod poți să vezi exact care sunt pașii până duci la îndeplinire sarcinile. Dacă preferi să ai totul într-un singur loc digital, Week Plan împarte tot ce trebuie să faci în baza a patru categorii: urgent, important, neimportant, nu e urgent.

- Încearcă să începi ziua fără social media. Poți să faci niște exerciții ușoare sau să scrii în jurnal (exercițiu care se crede că trezește creierul).

 

Freepick

- Aranjează un spațiu de lucru și menține-l curat. Dacă îți organizezi un spațiu de lucru, e mai ușor pentru creier să facă diferența dintre muncă și odihnă. Dacă lucrezi din pat, în timp funcțiile spațiului o să se amestece și programul de somn o să fie afectat.

- La lucru, concentrează-te la fiecare task pe rând. Dacă lucrezi pe calculator, închide toate tab-urile care nu îți sunt necesare. Dacă ești ușor distras, poate focus@will sau SimplyNoise te pot ajuta.

- Formează-ți un program de pauze scurte care funcționează mai bine pentru tine. 50 minute lucru urmate de 10 minute pauză ori 25 minute lucru urmate de 5 minute pauză?

- Adaugă în programul tău zilnic măcar 30 minute de activitate fizică: orice de la o plimbare ușoară în jurul blocului sau casei până la mers cu bicicleta.

- Dacă programul tău de masă e dezordonat, poate vrei să îți notezi sugestii de rețete pentru fiecare zi. Câțiva au găsit soluția gătitului într-o zi de final de săptămână și refrigerarea meniului pentru zilele care urmează. Poți să alegi legume care sunt deja tăiate pentru salată încât să reduci timpul în bucătărie. E foarte simplu să mănânci sănătos și hrănitor. Zilele astea o prietenă mi-a arătat un cont al unei nutriționiste care postează idei de rețete simple, sănătoase și rapide pe Instagram.

Nu te descuraja dacă nu poți să faci toate schimbările într-o zi! Nu uita să sărbătorești victoriile mici care duc la rezultate mari.

 Denisa Velicu, redactor