Localurile din România, despre pandemia de COVID-19 și ce urmează: Simbio (București)

Simbio - „Musafirii noștri ne-au fost alături și ne-au susținut pe toată perioada stării de urgență”

Industria HoReCa este printre cele mai afectate de pandemia de COVID-19, motivele sunt evidente. Cele mai multe localuri s-au văzut nevoite să se reinventeze ca să poată supraviețui acestei perioade. Nici după „marea relaxare” lucrurile nu par prea roz, pentru că există încă multe necunoscute, iar virusul nu a dispărut din peisaj și amenință cu un al doilea val. Am vrut să aflăm direct de la surse ce urme a lăsat pandemia asupra sectorului de goingout și cum va arăta și funcționa acesta de acum încolo.

Continuăm această serie de articole cu Simbio, unul dintre locurile cele mai iubite și căutate de bucureșteni pentru brunch. La întrebări ne-au răspuns Dana Nica și Iulia Younis.

Când ați auzit prima oară de pandemia de Coronavirus și care a fost atunci impresia voastră despre acest fenomen? Credeați că o să decurgă lucrurile astfel?

Ne-am luat măsuri de protecție încă de la început, pentru siguranța musafirilor și a colegilor noștri, însă nu ne-am așteptat la amploarea pe care a luat-o și la cele două luni de carantină.

Cum v-au influențat afacerea măsurile impuse de autorități în starea de urgență?

Ne bucurăm tare că am reușit să nu punem lacătul pe ușă și ne-am putut organiza, într-un timp foarte scurt, să facem livrări. Prietenii noștri au fost foarte entuziasmați că au putut comanda în continuare preparatele lor preferate, chiar dacă nu s-au bucurat de acestea #acasalasimbio, ci în intimitatea caselor proprii. Le mulțumim din suflet pentru tot sprijinul din această perioadă!

În ce fel v-ați reinventat pe timpul celor 2 luni de stare de urgență?

Simbio a rămas deschis pe timpul celor două luni de stare de urgență, prin intermediul platformelor de livrări (Uber Eats, Glovo, Food Panda și Take Away), zilnic, între orele 11:00 - 21:30. Ne-am ocupat și noi personal de livrări, la prânz și la cină, iar prietenii noștri au fost tare bucuroși să ne vadă când aduceam pachetele. Am inventat rețete noi constant, ne-am concentrat pe preparate care să reziste bine la pachet sau care se pot reîncălzi acasă, am pregătit chiar și un meniu special pentru masa de Paște. Ne-au bucurat mult mesajele de feedback din partea prietenilor noștri, acestea ne-au ajutat să îmbunătățim constant activitatea noastră. Am fost mai activi ca niciodată în mediul online, în felul acesta am rămas aproape de prietenii care ne urmăresc și de care ne este dor.

Cum s-au descurcat angajații voștri? Ce s-a întâmplat cu ei pe perioada celor 2 luni?

Ne-a fost foarte greu, dar ne-am adaptat repede la noua situație. Unii colegi au rămas acasă, ca o măsură de protecție pentru ei și am lucrat în echipe mai mici, dar toți au rămas angajați și au primit salarii. Am găsit împreună bucurii în dezvoltarea unor rețete noi pentru meniul de livrări, cât și la realizarea meniului special de Paște, iar cuvântul cheie credem că a fost munca în echipă, fără de care nu am fi reușit să trecem peste această perioadă. Provocările însă nu s-au terminat. Urmează o perioadă foarte grea, cu multe restricții impuse de situația actuală, care, cu siguranță își vor pune amprenta asupra noastră pentru mult timp de acum încolo.

La televizor se vorbește mult despre ajutorul oferit de autorități antreprenorilor. Cum a fost interacțiunea voastră cu autoritățile pe această perioadă?

Faptul că autoritățile au venit în ajutorul antreprenorilor a fost un sprijin considerabil. Acordarea șomajului tehnic ne-a ajutat să supraviețuim în această situație de criză și să nu fim nevoiți să facem disponibilizări. Creditele cu dobânda subvenționată sunt un instrument bun pentru a regla veniturile în perioada aceasta. Toate acestea au contribuit la o colaborare mult mai armonioasă a echipei noastre.

Cât de greu va fi pentru voi să repuneți totul în mișcare odată cu ieșirea din starea de urgență / alertă? Care vor fi cele mai mari provocări?

Ne vom relua activitatea cu pași mici, nu ne așteptăm să fie o perioadă ușoară. Vom începe cu deschiderea grădinii, însă la o capacitate redusă, pentru a asigura măsurile de distanțare socială. Apoi urmează restaurantul. De asemenea, încet-încet, sperăm să reluăm și activitățile de catering, cât și organizarea de evenimente cu food truck-ul nostru, Simbio pe Roți. Ne este dor să fim alături de prieteni la evenimentele importante din viața lor!

Cum credeți că a influențat pandemia obiceiul de consum al clienților voștri?

Din fericire, musafirii noștri ne-au fost alături și ne-au susținut pe toată perioada stării de urgență. Fără ei nu am fi supraviețuit în aceste două luni. Și-au arătat entuziasmul la fiecare rețetă nouă apărută în meniu, ba chiar am primit și sugestii de preparate pe care prietenii noștri și-ar dori să le pregătim. Feedback-urile primite au fost un ajutor considerabil pentru noi :)

Cum preconizați că se vor desfășura lucrurile pentru voi până la sfârșitul anului?

Totul depinde de evoluția situației actuale și de hotărârile ce urmează a fi luate, pentru siguranța tuturor. Suntem totuși optimiști și sperăm ca, până la sfârșitul anului, lucrurile să își reia măcar puțin din cursul normal de funcționare, cu care am fost obișnuiți.

Care sunt măsurile pe care le aveți în plan pentru perioada în care veți putea redeschide porțile complet?

Preocuparea pentru siguranța oaspeților noștri a existat întotdeauna. Vom avea grijă, ca și până acum, atât la pregătirea preparatelor de mâncare în condiții sigure, cât și la păstrarea regulilor de igienă. Suntem responsabili și ne dorim ca musafirii noștri să se simtă în siguranță la noi și să revină cu drag #acasalasimbio.

Când credeți că lucrurile vor reveni la normal, adică totul să fie fix la fel ca înainte de pandemie?

La cum erau lucrurile înainte de pandemie nu credem că vom reveni niciodată, însă cu siguranță nu vom uita această perioadă. Suntem conștienți că ne-a schimbat stilul de viață, însă ne-a făcut să apreciem mai mult oamenii din viața noastră și lucrurile mărunte care apar zi cu zi. Încercăm să fim optimiști și să sperăm la o oarecare normalitate peste vreun an și jumătate, poate chiar doi.