Nu ar trebui să știi din prima, dar ar trebui să te informezi din prima -Varianta fitness-

Lumea își revine cu pași mici la normalitate, dacă putem să spunem așa. Nu știu de voi, dar eu mereu vara am dorit să am un corp mult mai plăcut estetic, sau dacă nu, măcar sa fac cumva să scap de celebra burtă. Prin această aventură am dat de multe hopuri, de multe informații greșite și de mulți oameni care erau informați într-un mod extrem de greșit, și iată câteva dintre ele.

Cam la câteva săptămâni constante de sală, am luat decizia să mă informez și despre alimentație de la cineva din sală, marea mea greșeală. Nu m-am dus la unul dintre antrenorii din cadrul sălii, ci la un anume domn care trăgea de fiare, m-am dus la el fiindcă îl cunoșteam și mi-era rușine să par neinformat în fața unui străin ( să nu faceți niciodată acest lucru, ori de câte ori aveți întrebări să le puneți, mai bine să pari neinformat și ignorant câteva secunde decât sa fii neștiutor o viață întreagă ). Ajung la omul respectiv și-l întreb : ,, Ce aș putea să mănânc pentru a mai scăpa de câteva kilograme în plus?” ( mare mea traumă, știu, don’t judge me ) iar el mi-a răspuns fără să stea prea mult pe gânduri că trebuie să renunț la pâine, lactate, chestii dulci și să mă axez doar pe albușuri de ou, pe piept de pui (doar piept, Doamne ferește să fie altceva... ) și legume fierte. Bun, zis și făcut, știți ce s-a întâmplat după primele 8-9 zile după această dietă? (dacă se poate numi așa) Mi-a fost groaznic de rău, mâncam prea puțin din punct de vedere caloric și forța și anduranța la efort, cum să zic... mi-au tras clapa efectiv. Am zis că nu este în regulă ce se întâmplă și am decis să întreb pe unul dintre antrenorii de la sală care mi-a dat un răspuns convenabil, chiar mi-a dat și câteva idei de meniuri care mi-au fost de folos în acea perioadă, astfel revenindu-mi la puțina forță pe care o aveam până să aplic ce mi-a spus cunoscutul meu.

O altă întamplare cauzată de neinformarea mea a fost legată de felul în care mă antrenez. Tot un cunoscut, un Gigel după cum îmi place mie să spun (toți știți câte un Gigel, tatuat, repetări executate prost dar cu greutate mare, că de, trebuie să ne dăm mari) care mi-a spus că dacă vreau sa scad în greutate trebuie să fac undeva peste 20-25 de repetări cu o greutate super mică și că dacă vreau să cresc în masă musculară trebuie să fac câte pot, cu o greutate extrem de mare, nu contează dacă execut corect, doar să urce și să coboare. Din nou, am executat cuminte, fără să pun întrebări, 2 luni din fiecare modalitate (începător fiind, unele rezultate se văd destul de rapid, de acord, rezultate minore, dar se văd într-un timp mai scurt ). După două luni de făcut sute de repetări cu greutăți ridicol de mici, ce credeți? Niciun rezultat, niciun kilogram în minus, nada. După alte două luni de împins și tras cu greutăți enorme pentru mine și executate incorect... o să aveți o surpriză dacă v-aș spune că singurul lucru cu care m-am ales a fost reprezentat de câteva încheieturi afectate. Apoi, deisgur, am întrebat antrenorul, m-am documentat pe internet din multiple surse, am aflat noi combinații de antrenamente pe care le-am aplicat și rezultatele au început treptat să apară.

Pe final, într-o manieră mult mai concisă, vă sfătuiesc, să procedați în procesul vostru de slăbire sau de adăugare de masă musculară exact ca în viață. Experimentați, nu ezitați să vă informați, pentru că acumularea informațiilor este cheia pentru a realiza ceva cu adevărat bun și nu în ultimul rând, puneți totul sub semnul întrebării. Cum? Cercetați și testați orice lucru pe care îl asimilați, mai ales în fitness (ce filosofic a sunat, nu e ok.)

RĂZVAN-IONUŢ GREU, Redactor Zile şi Nopţi