Alimente plictisitoare, dar versatile

O mare problemă, chiar foarte mare, a procesului de slăbire este reprezentată de alimentație. Cu toții putem fi de acord cu treaba asta, sper. În general se spune că orice aliment care are gust bun este fie plin de calorii, fie nociv pentru organism. Se mai și spune că alimentele sănătoase sunt fade sau că au gust de carton, cel mult de celuloză.

Trebuie să recunosc că este adevărat, unele alimente chiar nu sunt cele mai strălucite din punct de vedere al gustului, adică n-au gust. Chestii precum, știți voi, ovăz, rondele de orez, albuș de ou, etc. Da, probabil alimentele menționate mai sus nu au chiar cel mai bun gust, dar se pot combina cu brio cu multe alte alimente pentru a avea un gust mai bun, neașteptat de bun.

ovaz

Să începem cu ovăzul, mai exact terciul de ovăz. Chestia aia cu ovăz și apă pe care o punem la microunde și bam, o chestie asemănătoare colivei, doar că fără bomboane în ea. Nu sună atractiv deloc, nu? Ovăz și apă, nea, nu prea ar întoarce multe priviri și clar nu ar face poftă prea multor oameni. Dar cum ar fi dacă am pune și altceva? Spre exemplu iaurt cu fructe, orice fel de fructe credeți voi că vor ava un gust bun în combinație. Eu personal prefer cu căpșune, fructe de pădure, banane și piersici. Mai putem pune cacao, un cub sau două de ciocolată înainte de a băga compoziția la microunde, alune, fulgi de cocos, esențe fel și fel. Și ca să-mi răspund singur (deocamdată cel puțin) la întrebarea de mai sus, este mult mai bine dacă am combina ovăzul cu fructe, esențe, ciocolată sau mai știu eu ce, pentru că de cele mai multe ori rezultatul va fi magic și aspectul pe măsură.

orez

Rondele de orez expandat aka celuloză (cum le zic mai toți cunoscuții mei), pe lângă aspectul de celuloză, n-au niciun gust foarte impresionant, spre deloc aș zice. Dar faptul că nu au un gust chiar atât de pronunțat este un lucru bun, culmea, deoarece se pot combina cu multe alte alimente. Unt de arahide și banane, cremă de brânză cu mușchi file, humus și fasole bătută, guacamole, ceva cremă de ciocolată care nu are prea mult zahăr sau pur și simplu fructe. Orice aliment am pune alături de orezul expandat, rezultatul ar trebui să fie bun. Ca o paranteză, untul de arahide cu banane și crema de brânză cu mușchi file sunt alimentele cu care îmi place cel mai mult să combin ,,celuloza”.

clatite

Sigur ați văzut sau ați mai auzit de oameni care consumă mai mult albuș decât gălbenuș, chestii de genul: o omletă din 8 ouă, 3 întregi și 5 albușuri. Motivele pentru această alegere sunt cantitatea mare de proteine care se găsește în albuș dar și faptul că un număr mai mare de grăsimi este prezent în gălbenuș. Mai sunt și unii care au stricat de tot prietenia cu partea galbenă a oului și mănâncă doar albuș. Îți trece prin minte un gând fad numai când auzi asta, nu? Ei bine, daca ai avea sentimentul asta, cam ai dreptate. Dar cine zice că că trebuie să-l mănânci simplu sau că nu poți folosi albușurile pentru a face alte alimente în afară de omletă? În acest caz, albușul este un prieten adevărat și ajută alte alimente ca să creeze ceva bun, cum ar fi clătitele proteice făcute doar din ovăz, banane, un pic de iaurt de băut și albușuri de ou (cu ceva ponturi despre clătite poate voi reveni mai târziu).

Trăgând linie, ce mai pot să vă spun acum, posibil să mă repet, este faptul că alimentația sănătoasă nu trebuie să fie un chin, trebuie să fie o plăcere. Singura cale prin care poți scăpa de sila de a mânca alimente mai sănătoase precum cele pe care le-am menționat eu, dar și multe altele, este să descoperi noi combinații de gust. Și nu aveți nicio scuză să nu faceți asta deoarece internetul și YouTube-ul abundă de idei de rețete sănătoase și gustoase, dar mai important, explicate pas cu pas. Așa ca mai bine ne-am apuca de treabă și am înceta să folosim drept scuză faptul că un aliment nu are gust, pentru că se poate să-i dăm un gust bun destul de simplu.

  • Text de Răzvan Ionuț Greu

Răzvan Ionuț Greu

  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter

foto © https://www.freepik.com/