M-am plicitisit de sală, ce mă fac?

Aceasta este o situație destul de frecventă în rândul multor persoane care fac sală de cel puțin câteva luni. Se plictisesc, se simt închiși între cei patru pereți ai sălii, vor să lucreze exerciții care în mod normal nu pot fi făcute într-o sală de fitness. Ce este de făcut în cazul acesta? Simplu, te apuci să faci sport afară.

Recunosc, sala a devenit puțin plictisitoare și pentru mine (și nu, nu fiindcă fitness-ul nu ar mai avea niciun secret pentru mine, pur și simplu aș încerca și altceva) și m-am documentat despre noul trend, mai exact despre calisthenics. Am căutat câteva videoclipuri pe YouTube și mi se părea  că ar fi un fel de văr sărac al culturismului... nu m-am putut înșela mai mult de atât.

Calisthenics-ul este ceva cu totul deosebit, în urma unor căutări pe google am descoperit că acest sport se concentrează pe exercițille de mobilitate, de rezistență sau de forță, majoritatea fiind realizate cu greutatea corpului. Acest lucru, dacă ar fi să mă întrebați, are multe avantaje, patru dintre ele fiind de-a dreptul remarcabile.

Primul, nu prea te poți plictisi atât de repede. De departe consider că fitness-ul este mult mai plictistor decât calisthenics-ul pentru că al doilea sport oferă exerciții mult mai complexe, mult mai grele.

Al doilea avantaj, de cele mai multe ori exercițiile de calisthenics (sau cel puțin așa am văzut eu) se fac în aer liber, dar în străinătate există săli extraordinare special pentru acest sport. Revenind la această activitate fizică făcută în aer liber, consider că este mult mai bine să facem sport afară. Efortul îl simt mai intens, cumva sunt mai energic iar aerul proaspăt face minuni, te simți mult mai ,,sălbatic” ca să zic așa.

Al treilea avantaj, calisthenics-ul dezvoltă stabilitatea, funcționalitatea și forța corpuluii. Manipularea propriului corp este mult mai grea decât orice fel de exercițiu. Propriul meu exemplu, am undeva la vreo 76-77 de kilograme, sunt exerciții în sală pe care le pot face cu greutatea aceasta, dar nu destule. Biceps nu am cum să fac cu atât, nici triceps, umeri. Chiar și exerciții de piept, spate sau picioare sunt extreme de dificile cu o încărcătură de 77 de kilograme. Și acum să ne gândim la tracțiuni. Exercițiu greu, nu? De făcut corect și complet este destul de dificil de executat, dar în lumea calisthenics, tracțiunile ar fi cam exercițiul de bază și cam cea mai ușoară parte a acestui sport. Concluzia acestui paragraf o puteți trage singuri…

Al patrulea avantaj, ar putea fi total subiectiv, dar tot o să îl spun. Cam trebuie să ai grijă mereu să rămâi intr-un anumit interval de kilograme, să nu exagerezi cu grăsimea. Practic te obligă să stai definit cam tot timpul. Atenție să nu picați în cealaltă extremă și să nu ajungeți la un procent de grăsime care v-ar putea afecta sănătatea. De ce acest avantaj e cumva subiectiv? Eu  întotdeauna am vrut să fiu mai slab decât sunt, iar acesta e un sport care prin natura lui te obligă să te menții la o anumită greutate pentru că, altfel, devine tot mai dificil de practicat și presiunea pe articulații devine tot mai mare. Pe scurt, dacă te îngrași, riscul de accidentare crește.

Înainte de a încheia, vreau să specific că nu am avut niciun fel de intenție de a spune că fitness-ul sau că sălile de forță nu sunt bune și că nu poti avea rezultate extrem de bune cu ajutorul lor, din contra. Am spus doar că eu mă gândesc serios să fac o pauză destul de lungă de la sală (oricum orașul meu e în carantină și sălile sunt închise) și să mă concentrez pe calisthenics. Fiecare alege ce sport practică, important este să faci mișcare, indiferent de natura ei sau de locul unde o desfășori. Spor la treabă!

Era să uit, poftim un link cu exerciții și sfaturi pentru începători.

  • Text de Răzvan Ionuț Greu

Răzvan Ionuț Greu

  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter