Expoziție The Domino Effect la Gaep: când artiștii își aleg între ei lucrările

Artiști: Răzvan Anton, Pavel Brăila, Radu Cioca, Felipe Cohen, Vlatka Horvat, Ištvan Išt Huzjan, Sebastian Moldovan, Tania Mouraud, Damir Očko, Raluca Popa, Marilena Preda Sânc, Mircea Stănescu, Ignacio Uriarte

21 noiembrie 2020 – 6 februarie 2021

Deschidere: sâmbătă, 21 noiembrie, între orele 11:00 și 20:00

Gaep: Strada Plantelor 50, București

Raluca Popa, Cuts #1, 2016, desene în creion tăiate și împletite, 38 x 29.5 cm

O expoziție de grup atipică, The Domino Effect (21 noiembrie 2020 – 6 februarie 2021) aduce în spațiul galeriei Gaep 13 lucrări selectate exclusiv de artiști, printr-o reacție în lanț: de la Răzvan Anton și până la Ignacio Uriarte, fiecare artist al galeriei a ales o lucrare de la următorul artist în ordine alfabetică.

Ideea expoziției, aparținându-i curatorului Tevž Logar, s-a născut în primăvară, când izbucnirea pandemiei a însemnat și o reevaluare a noțiunii de comunitate. În ce măsură ajung să dialogheze între ei artiști din programul aceleiași galerii, dar care trăiesc și lucrează în diferite colțuri ale lumii? În ce fel poate o galerie să întărească legăturile în interiorul comunității pe care o reprezintă, între artiști, curatori, colecționari și alți oameni interesați de artă? Bazată pe asemenea întrebări, The Domino Effect prezintă ce se întâmplă când artiștii își aleg între ei lucrările, reflectând asupra acestora și comunicând constant.

„Expoziția este rezultatul unui experiment interesant prin care selecția lucrărilor expuse a fost realizată gradual, în urma alegerilor făcute de artiști”, spune Tevž Logar. „S-a folosit o structură simplă: fiecare artist din programul galeriei a fost invitat să propună o lucrare de la următorul artist, în ordine alfabetică. Scopul n-a fost acela de a institui un mecanism care să lege lucrările expuse, ci mai degrabă de a stimula schimbul și conexiunile dintre artiști, în condițiile în care, de obicei, selecția lucrărilor tinde să fie realizată doar de galerii, în virtutea strategiei lor.”

Astfel, The Domino Effect cuprinde 13 lucrări în medii diferite (desen, colaj, pictură, fotografie, sculptură, video), de la toți cei 13 artiști Gaep: Răzvan Anton, Pavel Brăila, Radu Cioca, Felipe Cohen, Vlatka Horvat, Ištvan Išt Huzjan, Sebastian Moldovan, Tania Mouraud, Damir Očko, Raluca Popa, Marilena Preda Sânc, Mircea Stănescu, Ignacio Uriarte.

Felipe Cohen, Untitled (White Series #6), 2019, vopsea auto pe MDF, 80 x 80 x 7.5 cm

O lucrare istorică a Marilenei Preda Sânc (Landscape Reordering, 1982), parte din ciclul reprezentativ din anii ’80 în care artista transformă imaginea abstractă a unor module în expresii ale unor universuri posibile, și filmul Shoes for Europe (2002), cu care Pavel Brăila a participat la cea de-a 11-a ediție documenta, unul dintre cele mai prestigioase evenimente internaționale de artă, se numără printre lucrările expuse la Gaep. O parte semnificativă dintre lucrări sunt foarte recente, din 2020, inclusiv o heliografie pe hârtie termică de Răzvan Anton și un colaj al lui Damir Očko ce integrează elemente vizuale și conceptuale din practica sa video. Tot în premieră, publicul din București va putea descoperi două modalități, ale unor artiști diferiți, de a da un aspect tridimensional desenului și de a aduce în discuție chiar prezența lui fizică: un desen monocrom realizat cu un pix gol de Ignacio Uriarte (Schnittmenge, 2019) și o lucrare de Raluca Popa (Cuts #1, 2016) rezultată în urma tăierii și împletirii unor desene proprii mai vechi.

The Domino Effect  se concentrează pe varietatea de relații dintre artiștii din programul galeriei – un grupaj care nu generează un teren conceptual comun, dar care, în schimb, există ca un flux continuu ce declanșează potențiale relații între lucrările de artă”, spune Tevž Logar.

Marilena Preda Sânc, Landscape Reordering, 1982, creion și acuarelă pe hârtie, 46.5 x 61.5 cm

Expoziția se desfășoară în parteneriat cu Primăria Municipiului București prin Centrul Cultural Expo Arte și cu sprijinul COS - Corporate Office Solutions, Signify și KLG România.

Notă pentru vizitatori

Pentru o experiență în siguranță, Gaep va permite accesul simultan pentru maximum opt vizitatori la fiecare etaj al galeriei. La intrare vor fi disponibile măști și dezinfectant pentru mâini.

Credite imagini

  1. Raluca Popa, Cuts #1, 2016, desene în creion tăiate și împletite, 38 x 29.5 cm; prin amabilitatea artistei și a galeriei Gaep
  2. Felipe Cohen, Untitled (White Series #6), 2019, vopsea auto pe MDF, 80 x 80 x 7.5 cm; prin amabilitatea artistului a galeriei Gaep
  3. Marilena Preda Sânc, Landscape Reordering, 1982, creion și acuarelă pe hârtie, 46.5 x 61.5 cm; prin amabilitatea artistei și a galeriei Gaep
  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter