Kit de supraviețuire... în casă

Cred că putem fi toți de acord când spunem că situația actuală este extrem de nesigură, deci nu avem de unde să știm cât timp vor fi mai sălile închise. Spre exemplu, în orașul meu, dar și în altele care sunt în carantină, sălile de fitness sunt închise și nu se știe când vor fi deschise din nou. Dar totuși, trebuie să ne păstrăm într-o oarecare formă (nu, nu aia de cozonac) bună. Știu că probabil veți spune că este destul de greu, că n-avem spațiu, greutăți sau motivația necesară. Și da, aveți dreptate, nu avem la dispoziție toate facilitățile unei săli, dar asta nu înseamnă că nu puteți improviza.

Iată câteva lucruri care cu care vă puteți face antrenamentul astfel încât să păstrați cât mai mult din forma pe care o aveați înainte de a nu mai merge la sală. E valabil și în cazul în care sălile se vor închide din nou (nu sunt pesimist, doar previn).

Primul lucru pe care mi l-am achiziționat este o bandă elastică cu o rezistență de 25 de kg. O greutate decentă având în vedere că am dat sub 50 de lei pe ea. Deși am fost foarte sceptic la început, mi-am zis ,,băi, 50 de lei nu înseamnă o gaură în buget, dacă funcționează, foarte bine, dacă nu, aia e”. O tot folosesc de vreo 10 zile și vă pot spune că-și face treaba foarte bine. Nu mă înțelegeți greșit, nu puteți face orice cu genul de bandă pe care îl am eu dar ajută destul de mult. Se pot face exerciții pentru piept, exerciții care imită fluturările la cablu și împinsul din plan drept (doar că în loc de bancă eu am un scaun și o pernă, prind banda sub scaun, pun perna pe scaun, eu mă pun sub cealaltă parte din chingă, și bam, imit împinsul). Pentru spate, pot face tot două imitări pentru două feluri de ramat, cel din picioare executat cu ganterele și cel din șezut pe care l-am fi făcut la scripete. Poți face și brațe, evident. Bicepsul chiar se simte extrem de bine. Am făcut momentan doar 3 exerciții pentru biceps cu banda respectivă, și doar unul pentru triceps (fiind vorba de acele flexii deasupra capului pe care le-am fi făcut cu o ganteră). Sunt câteva exerciții cu ajutorul unei benzi la 50 de lei, nu credeți?

Următoarele două lucruri nu vă costă nimic pentru că, cel mai sigur, le aveți în locuință. Este vorba despre două scaune și două bidoane de apă (de 5 litri sau de 10 litri, depinde de forță). Bidoanele de apă pot fi niște gantere excelente sau, de ce nu, chiar și o halteră atunci când facem genuflexiuni cu o greutate în spate. Scaunele, de asemenea, pot fi folosite drept gantere atunci când facem presă pentru umeri, sau ridicări frontale, tot pentru umeri.

Mai ai nevoie de un prosop pe care să-l așezi pe covor în momentul în care vrei să faci abdomene sau flotări. E necesar fiindcă nu e chiar ok să te umpli de scamele de pe covor, dai mai ales fiindcă, după cum ar zice orice bunică din România... te trage curentul maică.

Alt lucru, muzica. Oricât ați spune, parcă nu prea îți vine să faci sport pe liniște, ai nevoie de ceva care să te introducă în mood-ul de efort, mai ales când n-ai parterner și te antrenezi în camera ta, locul unde de obicei dormi sau stai la seriale. Fie dată la blană în căști sau la televizor, fie că e Eminem sau Mozart, muzica poate fi un „speaker motivațional” extrem de bun.

Cam din aceste lucruri este format kit-ul meu pentru face sport acasă și care mai adăugă diversitate în antrenamente, pe lângă exercițiile cu greutatea corpului, gen flotări sau abdomene. A, era să uit, mi-am luat și niste flexori pentru antebraț, dar pe ei îi folosesc mai mult când mă plictisesc sau sunt stresat, sunt un partener bun dacă vrei să-ți consumi energia.

Atât am avut de spus, am vrut să vă reamintesc că fitness-ul poate fi făcut și acasă, cu minimum de spațiu și resurse, trebuie doar să fim inventivi și slavă Domnului, netul e plin de astfel de improvizații pentru exerciiile din sală. Sper că veți găsi și alte metode decât cele spuse de mine și spor la treabă! J

  • Text de Răzvan Ionuț Greu

Răzvan Ionuț Greu

  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter