POVEŞTI DE SUCCES | OatBox și Dirty Fries, branduri inovatoare pe piața locală

POVEŞTI DE SUCCES | OatBox și Dirty Fries, branduri inovatoare pe piața locală, dezvoltate de Claudiu Țigăroi: „Începem să ne educăm și din punct de vedere culinar”

Claudiu Țigăroi este IT developer, antreprenor, sportiv pasionat de tenis și ice hockey și amator de călătorii. La doar 25 de ani, el se poate mândri cu un portofoliu impresionant de aplicații lansate pentru iOS, dar și cu două afaceri locale de succes dezvoltate de la 0 în orașul lui natal, Brașov. La finalul anului 2019, printr-un impuls generat de grija față de sănătate adusă prin alimentație, Claudiu a lansat brandul OatBox, o provocare și, în același timp, un risc asumat în piața afacerilor din Brașov, dar alegerea ideală pentru cei care preferă un snack vegetarian, sățios și, bineînțeles, sănătos. În 2020, în plină pandemie, a avut curajul de a dezvolta un al doilea brand local: Dirty Fries, cu o gamă delicioasă de cartofi în diverse forme, combinații și sosuri la alegere. Afacerea cu cartofi a apărut dintr-un guilty pleasure, dar și din dorința de a oferi brașovenilor și o alternativă delicioasă, rapidă și potrivită pentru perioada de izolare petrecută în fața micilor ecrane.

Claudiu Țigăroi, antreprenor la 25 de ani

Acum, Claudiu Țigăroi vrea să extindă cele două afaceri în toată țara și să împărtășească pasiunea lui pentru un stil de viață echilibrat cu restul românilor, pentru a contribui pozitiv la starea de bine a unei plaje mai largi de consumatori.

Cum a apărut ideea dezvoltării brand-urilor OatBox și, mai târziu, Dirty Fries, două afaceri complet diferite ca target de consumatori?

OatBox a luat naștere din pasiunea mea pentru sport și pentru mâncatul sănătos. Îmi preparam acasă fulgii de ovăz înainte de antrenamentele de tenis și am simțit că trebuie să duc ideea aceasta mai departe, oferind rețetele pe care le pregăteam și altora. Astfel, după ce am oferit o identitate produselor pe care urma să le vindem, am început colaborarea cu Coresi Shopping Resort, și așa a apărut insula care astăzi se numește OatBox.

Dirty Fries a apărut în primăvara anului 2020, pe perioada de carantină. Aș fi ipocrit dacă aș spune că nu îmi plac cartofii prăjiți, cred că tuturor ne plac și ne aduc aminte de copilărie când prăjeam cartofi și puneam deasupra tot ce aveam în frigider (un cârnăcior, un ou și un pic de telemea rasă). Dirty Fries a fost o provocare pentru că ne adresăm de la început unei mase mai mari de consumatori într-o perioada în care oamenii erau mai rezervați în ceea ce privește un produs diferit, un brand nou, o încercare. Cu toate acestea, oamenii s-au îndrăgostit de cartofii noștri încă de la început.

Povestește-ne pe scurt despre produsele tale, prin ce se deosebesc ele de gama oferită până acum de alte branduri din Brașov?

În ceea ce privește produsele OatBox, suntem singurii din oraș care vindem preparate din ovăz. Piața oamenilor care se concentrează pe o alimentație sănătoasă este în creștere și la fel este și oferta, așadar, încercăm să păstrăm standardele ridicate cu care ne-am obișnuit clienții până acum. 

Cât de greu este pentru un brand local să se impună pe o piață dominată de marii jucători deja existenți din acest sector?  

Un brand nou este o adevărată provocare pentru oricine. Concurența este foarte mare în sectorul restaurantelor și a Fast Food-urilor și consider că primul pas în a ieși în evidență este originalitatea. Noi, brașovenii, suntem oameni curioși, ne place să încercăm lucruri noi dar de cele mai multe ori revenim la ceea ce ne place, așadar, pentru a te face remarcat în fața celor mari, trebuie să te prezinți cu un produs gustos, un marketing de calitate și un branding perfect. 

Care e cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o din perioada de activitate? 

Nu deschide mâncătorie pe perioadă de pandemie! Glumesc, cred că lecția cea mai de preț pe care am învățat-o este că în perioadele de criză se ivesc cele mai bune oportunități. Dirty Fries s-a născut în timp ce restricțiile de-abia ne permiteau să cumpărăm cartofi, a fost un risc asumat care putea să se transforme într-o lecție de viață sau un brand de succes. Mă bucur că s-a întâmplat a două varianta. 

Care a fost cea mai mare provocare de care te-ai lovit în perioada de existență pe piața din România?

Cred că sectorul HoReCa este cel mai sensibil domeniu în care poți opera. Pe de o parte, toată lumea mănâncă și doarme undeva, așadar, este mai ușor să vinzi o porție de cartofi decât să închei un contract. Pe de altă parte, munca din spatele unui restaurant, atenția pe care trebuie să o acorzi preparatelor pe care le pregătești, aprovizionarea, relația cu distribuitorii și în mod special tabelele în excel care îți spun la sfârșitul lunii dacă îți permiți să mănânci și în altă parte sau nu, sunt lucruri un pic mai stresante decât statul la birou. 

Cred că atenția este cea mai mare provocare pentru noi toți în acest domeniu de activitate.

Cred că atenția este cea mai mare provocare pentru noi toți în acest domeniu de activitate, și este un lucru pe care îl manifestăm în mod permanent. Atenția cu care preparam și livrăm produsele, atenția în a menține standarde ridicate în ceea ce privește calitatea produselor noastre și atenția pe care o acordăm atunci când primim un feedback de la clienți.  

Care este impactul pe care îți dorești ca business-urile tale să-l aibă ?

Eu nu am luat niciodată micul dejun. Nu pentru că nu mi-am dorit în mod special, ci pentru că nu m-a atras ceea ce se află pe masă dimineața. Este adevărat că ne place să mâncăm, să combinăm gusturile, să fie masa plină de mezeluri și de carbohidrați, dar cred încet încet, începem să ne educăm și din punct de vedere culinar și să mai adăugăm un fruct, o legumă sau chiar o porție de ovăz la micul dejun. Nu îmi doresc că oamenii să mănânce OatBox în fiecare zi, dar aș fi fericit dacă aș știi că oamenii își prepară cu mai multă grijă micul dejun mâine de dimineață, iar dacă adaugă și o un bol de ovăz cu o jumătate de banană și un pic de scorțișoară, vom ieși cu toții zâmbind din casă în ziua aceea.  

Brandul Dirty Fries a fost lansat chiar la începutul pandemiei. Ți-a afectat în vreun fel pandemia de COVID-19 afacerile?

Pandemia de coronavirus a afectat toate business-urile din sectorul HoReCa. În Brașov, restricțiile au fost și sunt un pic mai aspre decât în restul țării în ceea ce privește posibilitatea mâncatului în spații închise sau în mall-uri. Fiind un oraș care primește turiști pe tot parcursul anului, sănătatea și siguranța acestora este prima noastră prioritate. Deși am fost puși cu toții la încercări grele în această perioadă, suntem optimiști în ceea ce privește întoarcerea la normal și reluarea activității la capacitate maximă. 

Ce ne poți spune despre produsele tale? De exemplu, care e cel mai ciudat sau special sortiment pe care-l aveți?

OatBox este locul în care creativitatea dă gustul. Avem o vitrină cu 30 de ingrediente diferite (nuci, semințe, fructe uscate, ciocolată) din care clientul își alege combinația perfectă pe care o dorește peste baza de ovăz cald sau rece. Pentru cei care vor să meargă la sigur, am creat 10 rețete delicioase. Preparatul vedetă la OatBox este Choco Fruit, Acesta conține o baza de ovăz fiert în lapte de vacă, peste care se adaugă ciocolată belgiană albă și cu lapte, căpșuni proaspete și banane. 

Pe lângă meseria de tânăr antreprenor, ești și IT developer pentru mai multe aplicații. Cum se îmbină cele două domenii?

Mi-am petrecut majoritatea vieții în fața monitorului. Mi-a plăcut design-ul grafic, am dezvoltat o serie de aplicații mobile pentru Apple, am învățat ce impact imens are marketing-ul online și cred că toate lucrurile acestea m-au ajutat cel mai mult în dezvoltarea celor două brand-uri. Un branding bun are la bază o întreagă serie de pași pe care dacă îi duci cu succes la capăt, produsul tău se va vinde. Cel mai important însă este să oferi un produs de calitate la care omul să se întoarcă, în special când vine vorba de mâncare. 

Ce planuri de viitor mai ai? Ce urmează pentru zona de afaceri?  

Planul principal este să dezvoltăm Oat Box la nivel național. Turiștii ne întreabă entuziasmați “când deschidem și la ei în oraș”, iar cea mai mare dorința a mea este să putem oferi produsele OatBox în cât mai multe locuri din țară. 

  • Interviu de Silvia Trașcă:

SilviaTrasca

  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter