Interviu cu Alex Gava, dezvoltatorul francizei Tucano Coffee la Brașov și Sibiu

Tucano Coffee este un brand care a devenit cunoscut în toate marile orașe din România. Prima cafenea Tucano a apărut în anul 2010 la Chișinău.

Love.Peace.Coffee. Sloganul coffee shop-urilor Tucano Coffee a fost inspirat din cultura rock’n’roll și hippie, care se distingea prin tendința oamenilor de a reveni la natură, dragoste, pacifism și libertatea gândirii.

Colorata pasăre Tucan a fost selectată în calitate de simbol și denumire, evidențiind accentele etno ale brandului Tucano Coffee.

La Brașov, există o cafenea Tucano la Coresi Shopping Resort, care va împlini anul acesta 6 ani. De asemenea, la sfârșitul anului trecut, într-o perioadă nu tocmai ideală pentru investiții, a fost deschisă și locația Tucano din AFI Brașov. Amândouă sunt dezvoltate în sistem de franciză de Alex Gava.

Alexandra și Alex Gava

Am stat de vorbă cu Alex, pentru a afla cât mai multe secrete din afacerea Tucano de la Brașov. 

Alex, de ce cafeaua de la Tucano este așa de bună? Care este secretul?

În primul rând, calitatea ingredientelor este foarte bună, fiind folosită doar cafea 100% Specialty Arabica. Pe lângă asta, pasiunea tuturor colegilor implicați în procesul de preparare și servire, și nu în ultimul rând, acea ,,Love” din sloganul Tucano, care poate face minuni, când faci ceva cu multă dragoste și când ai lângă tine oamenii potriviți! Avem o echipă extraordinară la Coresi și vreau să le mulțumesc pe aceasta cale tuturor colegilor! 

O parte din echipa Tucano Coffee

Ce însemnă franciza Tucano? Ai ceva libertate sau tot ceea ce faci este conform manualului de brand Tucano? De la alegerea spațiului, la design, la amenajare, până la meniu sau la prăjit cafea? 

Ca orice franciză, presupune reguli care duc la buna funcționare și la identificarea și diferențierea brandului într-o piață foarte competitivă.

Tucano se ocupă de tot ce inseamnă design, amenajare, recomandări privind locația, precum și cu aprovizionarea cu cafea, prăjituri și altele.

Tot acest set de reguli și idei face ca fiecare Tucano să aibă acea atmosferă specială, care ne-a făcut să fim diferiți și speciali în piață.

Noi fiind primii lor parteneri în sistem de franciză, fiind a doua locație deschisă în România, îmi place să cred că am ajutat la schimbarea în bine și la perfecționarea continuă a rețelei Tucano, fiind o colaborare sănătoasă și în care multe din ideile noastre au fost ascultate și implementate.

Unele lucruri sunt posibile, altele nu. Însă este bine când există dialog și viziune de ambele părți.

Tucano Coffee Coresi Shopping Resort

Care este investiția într-o cafenea Tucano și în cât timp se amortizează aceasta?

Investiția este diferită de la locație de la locație, ține cont de suprafață, de starea spațiului, etc.

Noi avem 4 locații, 2 la Brașov si 2 la Sibiu, toate funcționând în mall-uri. Investiția medie în locațiile din mall este cam de 150.000 euro, în locații de ~150 mp și presupune amenajarea spatiului, mobilier, echipamente, taxe de deschidere, garanții, taxe de franciză, etc.

În mod normal, recuperarea investiției se face în 3 ani, dar depinde și de cât de performantă este locația. Acest termen poate fi mai scurt, dar poate fi si mai lung. Perioada în care suntem acum ne arată că întotdeauna poate fi și mai greu sau mai rău.

După 5 ani de Coresi, care a fost cea mai mare provocare prin care ai trecut?

Primul an este cel mai greu, indiferent de calitatea produselor, de renumele brandului, de efortul depus. Până ajung oaspeții să vină, să testeze, să aprecieze și să rămână fideli, este un drum lung și cu un efort considerabil, în care nu ai voie să faci greșeli. Însă după ce ai trecut de ce a fost mai greu, satisfacția este pe măsură.

Suntem foarte mândri și recunoscători în același timp pentru tot ce s-a realizat la Coresi. Formarea echipei este foarte importantă, iar menținerea ei este provocatoare. Echipa unită și care să urmărească viziunea unui manager sau a unui brand aduce succesul fără indoială! Sunt foarte mândru de echipa mea!

Ați avut probleme cu “frunza de marijuana” care era desenată pe o specialitate de cafea. Care a fost problema și cum s-a finalizat controlul celor de la protecția consumatorilor?

A fost o abordare diferită, a noastră și a autorităților, însă am înteles și am fost de acord cu acea situație. Am redenumit acele produse în Hippie Coffee și Hippie Biscuit.

Care este cel mai consumat produs din cafenea?

Espresso. Însă un lucru de care sunt mândru este că nu urmărim ca doar un produs anume să fie mai vândut decât altele, ci toate produsele să fie încercate de oaspeți. Avem produse interesante, unele unice în felul lor. De asemenea, este greu de crezut cât de multe produse pe bază de fructe vindem, vitrina cu fructe (o schimbare adusă de noi în cadrul francizei) ajutând foarte mult, noi fiind totuși un coffee shop.

Dacă ar fi să ne recomanzi un produs de la Tucano, care ar fi acesta?

Aș recomanda cafeaua Vanilla Raf, fiind preferata mea încă de la deschidere.

La ce să ne așteptăm de la noua cafenea de la AFI?

Vom duce mai departe atmosfera ,,Love. Peace. Coffee” creată la Coresi și vom încerca să nu ne dezamăgim niciodată oaspeții, care fac parte din familia noastră și care ne ajută zi de zi să fim mai buni și să ne depășim limitele!

  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter