LAGOM - brandul românesc de lenjerie sexy destinat tuturor femeilor

Lagom este un cuvânt suedez care înseamnă „atât cât trebuie” și este și un brand românesc de lenjerie intimă sexy care se adresează tuturor femeilor, nu doar celor cu siluete și forme scoase din reclamele Victoria’s Secret. Afacerea îi aparține Silvanei Moldovan, o tânără de 28 de ani, care deține un mic atelier de croitorie în Beclean, Bistrița. Pe Instagram face deja senzație, dar și la capitolul vânzări stă bine. Iată povestea acestui brand care n-are cum să te lase indiferent. 

Povestește-ne un pic cum ai ajuns să dezvolți această afacere și cum a evoluat ea în timp. Cine sunt oamenii din spatele LAGOM?  

Pasiunea mea pentru lenjerie a început prin 2014, iar la finalul anului 2018 am hotărât să dezvolt o afacerea din asta. Totul a început după ce am renunțat la studii, chiar în ultimul an (ianuarie, 2014). Îmi doream foarte mult să devin designer de când eram mică și coseam haine la păpuși și mă uitam la prezentări de modă în loc de desene animate. Însă aveam nevoie să învățat practic - nimeni nu te învață asta. Degeaba ai imaginație și știi desena haine, trebuie să ai și gândire tehnică, să știi să le transpui de pe hârtie pe manechin. Așadar mă întorsesem acasă la ai mei și, neavând altă activitate, am început să învăț să cos la mașină. Aveam multe bucățele de materiale, dar, fiind foarte mici, singurul lucru care îmi venea în minte erau, ei bine, sutienele. Așa am creat primul meu sutien - și aici mă refer la 2 triunghiuri cusute pe un elastic (haha).

Încet, prin 2015, am început să fac lenjerie la comandă și m-am axat foarte mult pe personalizarea produselor. Fiecare comandă era făcută special pentru clientă, după nevoile și preferințele ei. Eu sunt omul din spatele afacerii și brandului, dar prietenii și familia sunt cei care m-au ajutat cel mai mult și au avut încredere în mine atunci când nu am avut eu. Ei sunt oamenii cărora le dedic tot ce fac și ce voi face. Cu puțin ajutor profesional (pentru că niciodată nu putem face TOT singuri) am reușit să înființez afacerea la sfârșitul anului 2018, iar în august 2020, în plină pandemie, am deschis oficial atelierul. Am format o echipă mică cu care am reușit să punem în practică tot ce învățasem, iar în noiembrie am lansat site-ul. Mai este foarte mult de învățat - mereu este și va fi.

Sunt foarte multe branduri consacrate de lenjerie intimă pe piață, prin ce se deosebește LAGOM?  

Lagom nu este doar un alt brand de lenjerie. Lagom se inspiră din nevoi, dorințe și visuri. Toate creațiile sunt concepute cu fiecare sfat, critică și preferință în minte. Creez să satisfac nu doar ca să uimesc. Am studiat și studiez foarte mult piața/concurența. Sunt extrem de atentă la detalii.

Scopul meu, ca al oricărui antreprenor, de altfel, este să dezvolt cât mai mult afacerea și, foarte important, să mă axez pe partea de plus size. Este destul de neexplorată, mai ales pe partea de lenjerie nu tocmai de zi cu zi. Fiecare femeie merită, cel puțin odată să poarte lenjeria la care visează, să iasă din tipare și să experimenteze atât vizual, cât și emoțional.

Ce părere ai despre piața de fashion din România?

Nu vreau să fiu subiectivă pe această temă. Eu, ca personalitate, mă regasesc în foarte puține branduri, însă ce îmi place este că începe să se vadă mai multă diversitate.

Cum ai ales să-ți promovezi brandul? Cum alegi modelele pentru un shooting, de exemplu? 

Din punctul meu de vedere, promovarea trebuie să transmită esența brandului. Oamenii pe care-i alegi să îți promoveze brandul trebuie să înțeleagă și să creadă în el. Sunt total de acord cu (Seth) Godin. Oamenii nu cumpără doar produse, ei cumpără poveștile pe care le transmiți cu acele produse.

Povestește-ne un pic despre spiritul tău antreprenorial. L-ai moștenit, a fost în familia ta, ai avut dintotdeauna această înclinație?

Bunicii mei aveau cooperativă și de la ei moștenesc acest spirit antreprenorial. Mai mult, bunica mea (mama tatălui meu) era întruchiparea femeii puternice, harnice, devotate și curajoase. Se pricepea și știa orice, deși o cunosc doar din amintirile părinților. Acesta este și motivul pentru care tata e cel care mă susține mai mult decât oricine altcineva.

Spiritul artistic îl moștenesc de la ambii părinți, amândoi sunt creativi în tot ceea ce fac, în special pasiunea mea pentru gătit, care este a doua mea pasiune, e de la mama: „Dacă nu pui suflet nu are gust” - și așa este. Nu am crezut niciodată că voi fii antreprenor. M-am gândit la asta, dar nu a fost marele meu vis. Tot ce mi-am dorit a fost să devin designer, să fiu într-un atelier și să creez. Fără îndoială, cel mai important și minunat lucru este să faci ceea ce-ți place.

Silvana Moldovan

© Silvestru Photography

Pentru că pe site ai și un ghid pentru bărbați, cine cumpără mai mult de la LAGOM: bărbații (ca să le ofere cadou) sau femeile?

Femeile sunt cele care cumpăra mai mult, dar nici bărbații nu sunt mai prejos. Sunt perioade când bărbații ajung aproape la egalitate și uneori depășesc femeile, cum ar fi în prima parte a anului, când sunt mai multe zile dedicate femeilor, dar asta ține o lună / două, după care femeia preia conducerea.

  • Interviu de Gruia Dragomir.

  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter