ANDREEA PAVEL, antrenor personal: „Am grijă de corpul și de sănătatea oamenilor”

Andreea Pavel are o carieră impresionantă în îndrumarea oamenilor spre o viață sănătoasă, fiind unul dintre cei mai bine pregătiții și experimentați antrenori personali din București.

Provine dintr-o familie de sportivi și și-a început cariera practicând atletismul, aruncarea suliței, disciplina în care a ocupat în mod constant un loc pe podium, atât în campionatele naționale, cât și în cele internaționale. După absolvirea A.N.E.F.S. din București, a devenit masterand în Kinetologie și Biomecanică, în cadrul aceleiași academii. În plus este prima femeie-instructor din România certificată în Kettlebell (prin Federaţia Ghira Sport  din Italia în 2012, Cehia-Praga). În momentul de față are propriul studio de antrenamente: The Training Room by Andreea Pavel.

foto © David Guliciuc

De ce ai ales acest domeniu și prin ce alte job-uri ai trecut până să ajungi personal trainer? 

Am ales acest domeniu pentru că, pur și simplu, așa am simțit la un moment dat. Aici am simțit că-mi este locul și că-mi pot menține dorința de a învăța și de a mă perfecționa continuu. După terminarea facultății am fost câțiva ani antrenor de atletism la C.S.S. 7 Dinamo București. A mai fost și o perioadă, destul de scurtă, în care am lucrat ca preparator universitar la catedra de teorie din cadrul facultății pe care am absolvit-o (A.N.E.F.S.București). După aceste experiențe am înțeles cu adevărat în ce direcție să merg și unde vreau să-mi focusez energia. Așa că am  ales acest domeniu în care să am grijă de corpul și de sănătatea oamenilor. Îmi place să fiu personal trainer!

foto © Lavinia Pavel

Știu că te antrenezi în mai multe feluri, spune-ne care este tipul de antrenament pe care-l preferi și de ce? 

Îmi este destul de greu să răspund la această întrebare, mai ales când mă gândesc cum  fiecare tip de antrenament are importanța lui. Îmi place în primul rând antrenamentul cu greutăți (însă nu cel de tip bodybuilding) din zona de powerlifting sau exercițiile funcționale cu haltera, deoarece simt că îmi dau acea vigoare și forță nu doar fizică, ci mai ales interioară, de care orice om cred că are nevoie. Atunci când vine vorba de a scădea în greutate sau de a oferi formele dorite corpului, antrenamentul cu greutăți are cel mai evidente rezultate.

Într-o egală măsură îmi place antrenamentul cu exerciții pliometrice.  Este tipul de antrenament pe care îl practicăm cel mai frecvent atunci când făceam atletism. Mai pe înțelesul tuturor: sărituri diferite, desprinderi cu mișcări foarte energice, aruncări cu mingi medicinale etc. Atunci când fac exerciții pliometrice, simt cum corpul devine elastic și ager ca al unei feline. Este o senzație extraordinară și un mod de a contura corpul în stil atletic, longilin, elastic.

Îmi plac foarte mult și antrenamentele cu kettlebell-ul, pentru că, de asemenea, îmi dă senzația că oferă rezultate uluitoare, parcă fără să-ți dai seama, iar efectul de flow specific mișcărilor este cheia progresului.

În ultima perioadă mi-am îndreptat tot mai mult atenția către antrenamente speciale de mobilitate. Exerciții de stretching și flexibilitate am făcut întotdeauna, atât în anii de sport de performanță, dar și în orele de stretching pe care le-am predat ca instructor de grup atâția ani. Ceea ce mi-a captat atenția atât de mult în ultimul timp sunt aceste antrenamente cu stick mobility și cele din categoria de mobilitate funcțională. Tot ceea ce înseamnă exerciții pentru articulații sănătoase, exerciții din zona de recuperare articulară, corectare posturala, stretching-ul  țesuturilor foarte profunde, întărirea mușchilor stabilizatori odată cu elasticizarea tuturor componentelor responsabile de mobilitate, detensionarea musculară și articulară, dobândirea funcționalității articulare și a libertății ideale de mișcare mă fascinează, mai ales când am înțeles că acest lucru se mai poate obține chiar și la vârsta adultă.

Aceste tipuri de exerciții nu numai că îmi dau cea mai bună stare de bine, însă le simt ca pe cel mai puternic medicament pentru relaxare, chiar dacă uneori sunt dureros de greu de efectuat.

foto © Mihai Blănaru

Care sunt cele mai mari greșeli pe care le fac românii atunci când vorbim despre sport / mișcare? 

Așteptarea momentului potrivit, a zilei sau a anotimpului potrivit pentru a face mișcare. Începutul și continuarea este în orice zi. Începe ACUM! ORICÂND și ORIUNDE!

Care ar fi cel mai important sfat pe care l-ai da cuiva care-și dorește să se facă personal trainer?

Să „sape” mai adânc pentru a înțelege cu adevărat ce presupune acest job, înainte de a lua hotărârea de a merge în această direcție. Și să nu uite că va lucra cu omul în întregul lui.

foto © David Guliciuc

Am văzut că te antrenezi mult și în aer liber. Spune-ne, te rog, câteva locuri din București unde-ți place să faci acest lucru și pe care le recomanzi

Locul meu favorit este stadionul de atletism Iolanda Balaș Soter, iar în vara trecută am petrecut destul de mult timp acolo, fiind plăcut impresionată de numărul de bucureșteni care veneau să facă mișcare pe stadion.

Uneori ies la alergare în Herăstrău sau chiar pe bulevardul Kiseleff. Însă, în Parcul Izvor ajung cel mai des, pentru că se află și foarte aproape de studioul meu de antrenamente. Acolo ies adesea cu cu elevii mei la lecții de alergare sau de condiție fizică generală. În 2020, însă, am ieșit foarte des la lecții cu mobility stick-ul și abia aștept să se mai încălzească puțin pentru a reveni.

foto © Lavinia Pavel

Când vine vorba de sport, ce-i caracterizează cel mai mult pe bucureșteni? 

Amânarea. Deși sunt foarte mulți bucureșteni care fac mișcare, plus foarte mulți care s-au apucat în ultimul an, sunt convinsă că în continuare sunt și mai mulți cei care ar dori, dar nu trec la acțiune sau, și mai rău, cei care nici măcar nu se gândesc să includă mișcarea în viața lor.

  • Text de Gruia Dragomir.

  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter

Foto cover articol: Lavinia Pavel