Fast Food-ul la dietă. Nesăbuință sau chibzuială?

La începutul anului ți-ai propus să mănânci mai sănătos și să dai câteva kilograme jos, dar ai realizat că a venit luna martie și te-ai săturat să manânci variante ale aceleiași salate, așa că renunți și comanzi niște pizza. Nu te învinovăți, toți ne-am aflat măcar o dată în situația asta și nu e doar vina noastră.

În momentul în care te gândești la cuvântul dietă, îți apar automat în cap imagini cu diverse salate sau supe care evident nu se compară la gust cu un burger. Dar cine spune că nu e permis să mănânci mâncărurile preferate atunci când urmezi un regim?

Evident, o dietă presupune de fapt un deficit caloric, iar dacă preparatul pe care îl comanzi sau îl gătești se încadrează în deficitul respectiv este mai mult ca perfect. Bineînțeles, un rol important îl joacă și macronutrienții și vitaminele, care duc automat la o viață sănătoasă și longevivă.

Greșeala multora este că își elimină complet alimentele preferate în momentul în care încep un regim, ceea ce duce automat la pofte și ulterior la abandonul planului inițial. Două dintre cele mai importante trucuri atunci când se dorește pierderea în greutate sunt: moderația și gătitul acasă.

Dacă ești în oraș cu prietenii și se decide să comandați KFC, poți mânca, însă în loc de a comanda cel mai mare meniu al lor, poți opta pentru unul mai mic care îți satisface la fel de bine pofta de fast food.

Dacă totuși ai decis să nu te apropii de astfel de mâncăruri, poți foarte ușor să gătești același lucru și acasă. În esență, KFC vinde pui prăjit. Nu îți trebuie mari competențe în ale gătitului ca să prăjești niște aripioare de pui. Aici intervine o problemă: nu au același gust. Automat când alegi recrearea unui preparat trebuie să îți asumi că gustul nu va fi identic, ci apropiat. În ceea ce privește aripioarele de la KFC, poți utiliza fulgi de porumb si multe condimente pentru a le face să aibă un gust aproape identic. Probabil te vei gândi că vor avea și același număr de calorii, chiar dacă sunt făcute în casă, însă, la regim fiind, vei folosi alte tehnici de gătit.

În funcție de buget, poți achiziționa un air fryer sau o tigaie care îți permite să gătești fără ulei pentru a reduce semnificativ numărul caloriilor sau poți folosi minimum de ulei într-o tigaie normală astfel încât carnea să nu se lipească, dar nici să fie prăjită în baie de ulei.

Dacă ne raportăm la pizza, sunt alte mici trucuri ce trebuie urmate pentru a scăpa de caloriile nedorite. În loc de un blat gros și pufos, se poate opta pentru unul subțire, crocant. Acasă acest lucru poate fi realizat prin întinderea cu un sucitor a aluatului. Prin această metodă este posibil chiar să iasă o cantitate dublă de aluat de pizza. Un alt truc este înlocuirea salamului cu o șuncă mai slabă și a măslinelor cu porumb. O pizza nu ar fi completă fără mozzarela pe deasupra, așa că se poate opta ori pentru varianta light a acestui produs ori pentru o cantitate redusă.

În cazul burgerilor nu sunt multe scurtături, trebuie eliminate sosurile sau, în cazul în care se doresc neapărat, trebuie făcute în casă. La fel ca la pizza, se optează pentru un cașcaval light sau o cantitate redusă. Dacă rețeta de burger conține bacon, acesta fie se elimină, fie se înlocuiește cu șuncă. În ceea ce privește carnea burgerului, se poate opta pentru pui sau curcan. Este de menționat faptul că un burger facut în casă va avea destul de multe calorii indiferent de trucuri deoarece chiflele de burger reprezintă atât un ingredient principal cât și o sursă mare de calorii.

Nu ar fi o listă completă dacă nu aș include și pastele. Contrar așteptărilor, 100 de grame de paste sunt mai mult decât suficiente pentru o porție, acestea, ca și orezul, mărindu-și volumul prin fierbere. Pastele ce au la bază sos de roșii sunt și cele mai bune din punct de vedere al caloriilor, însă dacă ești genul de persoană care iubește pastele cu brânză, alege un fel care are în componență un singur fel precum carbonara.

Este de reținut că nu putem mânca preparate de tip fast food toată ziua și să ne așteptăm să slăbim pe măsură ce trece timpul. Dorința de a pierde în greutate reprezintă un efort voluntar, iar acest articol are drept scop demonstrarea faptului că se poate mânca normal chiar dacă se urmează o dietă. Cele mai bune rezultate au loc în momentul în care această alimentație echilibrată este îmbinată și cu mișcarea.

Așadar, aceste trucuri sunt utile pentru cazurile în care vrei să mănânci bine, dar îți dorești să rămâi și în deficitul caloric propus.

Text de IULIANA CIOCÎRLAN

  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter