Cum să ai o zi bună de la primele ore ale dimineții

Ziua bună se cunoaște de dimineață, spune un proverb românesc, iar această zicală poate fi ușor confirmată dacă reușești să te mobilizezi și să îți creezi obiceiuri sănătoase, într-un mediu confortabil și plăcut privirii.

Amenajează-ți locuința cu stil

Locuința este locul în care îți petreci o parte a timpului, iar felul în care aceasta este amenajată influențează starea ta de spirit din fiecare zi. De la obiectele de mobilier, care îți asigură confortul, până la cele de decor, care îți dau o stare de bine, fiecare lucru din casă poate contribui la bunăstarea ta, ajutându-te să îți începi fiecare zi cu dreptul.

În primul rând, este important ca locuința ta să aibă dotările necesare pentru a-ți satisface nevoile: de la electrocasnicele necesare în bucătărie până la obiectele sanitare care compun baia, de la patul confortabil din dormitor până la soluțiile de depozitare din camera de zi. Toate acestea te ajută să îți desfășori mai ușor activitatea în casă și să păstrezi ordinea în locuință.

În plus, fiecare casă are nevoie de o imagine vizuală plăcută privirii. Un buchet de flori într-o vază, plante verzi, tablouri decorative, fotografii de familie, suvenire din vacanțele în care ai fost fericit – toate acestea transformă o casă austeră într-una plină de viață, în care să îți facă plăcere să te trezești în fiecare dimineață. De asemenea, perdelele și draperiile sunt elemente de design care nu doar contribuie la crearea unei imagini plăcute a unei camere, ci ajută, printre altele, la reglarea temperaturii și la calitatea somnului, sporind astfel confortul spațiului în care locuiești.

Creează-ți obiceiuri sănătoase

Primele minute ale dimineții sunt extrem de importante și pot reprezenta un indiciu al felului în care se va desfășura ziua ta. O dimineață în care te trezești morocănos, în care te ridici cu greu din pat și nu reușești să te mobilizezi este o dimineață pierdută. Obiceiurile sănătoase te ajută să fii mai voios și energic încă de la primele ore ale dimineții.

Un obicei sănătos este să te trezești devreme. Creează-ți o rutină de somn (cu aceleași ore de culcare și trezire) și rezultatele nu vor întârzia să apară. Dacă te trezești de dimineață, vei avea timp să faci toate lucrurile de care ai nevoie pentru a te simți bine pe tot parcursul zilei (de la savurarea cafelei și revista presei până la alegerea garderobei și îngrijirea tenului), fără să fii stresat că vei întârzia.

Odată ce te-ai trezit, nu uita să îți faci patul. Prin această acțiune, vei crea ordine în cameră și, în plus, vei îndeplini prima sarcină a zilei.

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, de aceea nu trebuie să sari peste el. Pentru că ai nevoie de energie pentru a-ți putea îndeplini sarcinile zilnice, gustările de dimineață trebuie să fie sănătoase.

Savurează-ți cafeaua în tihnă și gândește-te la lucruri pozitive. Studii recente au arătat că, atunci când zâmbim, corpul nostru eliberează neurotransmițători, precum dopamina și endorfinele, responsabili cu o stare mintală bună.

Nu în ultimul rând, acordă-ți câteva minute în fiecare dimineață pentru a face sport. Astfel, îți vei destinde musculatura după perioada de repaus din timpul nopții.

Așadar, creează-ți o rutină sănătoasă și amenajează-ți spațiul în care te trezești într-un mod plăcut, astfel încât să poți să te bucuri de fiecare clipă a unei zile, încă de la primele ore ale dimineții.

Sursă foto: Leszek Glasner/ Shutterstock

  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter