De vorbă cu ANDREEA CORNEA, director de marketing al unei importante companii românești de încălțăminte, Anna Cori

Noul episod al reality-show-ului „Șef sub acoperire” a avut-o în prim-plan pe Andreea Cornea, director de marketing al unei importante companii românești care produce încălțăminte, Anna Cori. Andreea este cea care va conduce afacerea familiei în viitor.

Grupul românesc Denis, din care face parte Anna Cori, produce pantofi de mai bine de 25 de ani și are un lanț propriu de peste 39 de magazine. Anna Cori, un imperiu de peste 20 de milioane de euro, a fost construit la Suceava, de Ilie și Ana Cornea. Aceștia au produs peste 30 de milioane de perechi de pantofi până acum. 

În ultimii ani, unul dintre copiii lor s-a implicat din ce în ce mai mult în conducerea companiei. Andreea Cornea, director de marketing al grupului, este și cea care va prelua business-ul familiei și lucrează de peste 6 ani în companie.

Andreea & Ilie Cornea

În ultima vreme, din cauza pandemiei, afacerea lor a avut de suferit. De aceea, Andreea Cornea a decis să intre sub acoperire, pentru a vedea ce probleme sunt în companie și ce soluții poate găsi. A recurs la o schimbare radicală de înfățișare și de identitate și va lucra mai multe job-uri în cadrul companiei, în fabrică dar și în magazine. 

Cum a afectat pandemia domeniul fashion? Cum v-ați adaptat voi la situația actuală?

Având în vedere că noi avem și producție, mai exact fabrica Denis, dar și magazinele în care vindem, Anna Cori, a fost destul de greu. La fel ca orice alt business din zona de producție și retail, având o perioadă atât de lungă magazinele închise sau cu program redus, vânzările din magazine au scăzut dramatic, dar a crescut zona de online.

În momentul de față investim într-un nou online shop și în digital, pentru a crește și mai mult această zonă, care a devenit pilonul central în perioada pandemiei.

Românii cumpără încălțăminte și genți mai mult online sau din magazine fizice?

Nu as putea răspunde pentru absolut toată lumea, însă noi fiind de foarte multi ani pe piață, mai mult de 25 de ani, avem o prezență fizică foarte puternică și o extindere la nivel național. Oamenii sunt obișnuiți să vadă produsul înainte să îl cumpere și chiar daca urmaresc conturile de socializare și verifică pe site anumite produse, mulți încă preferă să pășească într-un magazin fizic.

Care sunt planurile voastre pentru anul în curs? Lansați colecții noi?

Am lansat deja colecția de primăvară vară 2021 în luna februarie. Acum ne pregătim cu campanii pentru perioada Paștelui, lansăm o colecție de piese iconice, reprezentative brand-ului și suntem în lucru deja pentru colecția de toamnă iarnă 2021-2022.

Care este funcția ta în cadrul companiei și de ce ai ales să lucrezi în afacerea familiei?

Conduc departamentul de marketing, mă ocup de tot ceea ce înseamnă imagine, promovare și dezvoltare de brand. Am ales să lucrez în afacerea familiei pentru că am crescut înconjurată de pantofi și m-am implicat emoțional încă de când eram copil. Fabrica este a doua mea casă și nu m-aș vedea făcând altceva.

La ce vârstă ai lucrat pentru prima oară la Anna Cori și ce ai făcut?

Lucram în companie în timpul meu liber încă de când eram în liceu. Participam la târgurile de fashion din Milano și la sedințele de brainstorming pentru viitoarele colecții. Lucruri ce m-au ajutat ulterior, pentru că la vârsta de 19 ani am preluat partea de shooting-uri de produs și de campanie.

Orice femeie este pasionată de fashion și are în garderobă o mulțime de perechi de pantofi.Având în vedere domeniul în care activezi tu și familia ta, tu cu atât mai mult - câte perechi de pantofi ai în garderobă?

Sincer, nu le-am numărat niciodata. Am o întreagă colecție de pantofi, conturată în timp. Îmi selectez produsele care mă reprezintă din fiecare sezon, pe care știu că le voi purta. Dacă aș alege strict emoțional, probabil aș aduce tot showroom-ul în dressing-ul de acasă.

Spune-ne 3 tipuri de încălțăminte și poșete pe care orice femeie trebuie să le aibă în garderobă.

Este foarte simplu din punctul meu de vedere. Orice femeie ar trebui să aibă în casă o pereche de stiletto în nuanța negru, clasici, o pereche de sneakers comozi și o pereche de sandale într-o nuanță nude. Dacă discutăm de genți, pot exista mai multe variații aici, dar cred că must have-urile ar fi: o geantă mare, shopper, potrivită pentru zilele aglomerate, când ai nevoie de spațiu pentru laptop sau tableta, pentru o trusă de make-up. Pe lângă asta, o geanta mică crossbody, pentru plimbări, vacanțe, dar și zile când vrei să fii mai flexibilă. Și o geantă poate de dimensiune medie, neagră, simplă și stylish.

Tu ce fel de încălțăminte preferi și porti cel mai des?

Am un stil destul de relaxat și îmi place să mă simt confortabil. De cele mai multe ori, optez pentru încălțăminte sport, smart casual.

Care sunt trendurile în materie de încălțăminte și poșete pentru anul acesta?

Principalele tendințe în 2021, în sezonul de primăvară vară sunt caracterizate de încălțămintea plată, comodă, tocurile înalte fiind puțin în plan secundar. Și pentru că petrecem foarte mult timp și în case, ne dorim atât confort, cât și eleganță. În materie de nuanțe avem alb și negru, nuanțe de nude și pastel, dar și tonuri pământii.

Anna Cori este un brand românesc – cât de mare este interesul românului pentru achiziționarea de branduri autohtone?

În ultimii ani, românii au devenit susținători ai brandurilor românești și ai produselor realizate pe plan local, iar acest lucru se vede și în vânzări, dar și pe partea de promovare, având această susținere și din partea persoanelor publice și a influencerilor.

Produsele voastre se comercializează și în afara țării?

Da. Comercializăm produsele noastre în Europa prin intermediul shop-ului online și suntem prezenți în Republica Moldova și Ucraina cu 3 magazine fizice. Ne gândim și la noi locații în câteva orașe principale din Europa, unde am avut nenumărate cerințe din partea clientilor.

Andreea Cornea, Sef sub acoperire

De ce ai acceptat să apari în cadrul emisiunii Șef sub acoperire de la PRO TV și care a fost cel mai mare challenge în această experiență?

Am acceptat să apar în cadrul emisiunii Șef sub acoperire pentru că am considerat că este o oportunitate foarte bună să descopăr realitatea business-ului din perspectiva unui angajat. Cel mai mare challenge a fost deghizarea, care nu mă reprezintă deloc. Însă cred că m-am descurcat.

  • Interviu de Gruia Dragomir.

  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter