De vorbă cu DRAGOŞ MULLER, proprietarul lanțului de saloane de înfrumusețare Magic

Dragoș Muller, proprietarul lanțului de saloane de înfrumusețare Magic, este cel mai nou protagonist al reality show-ului Șef sub acoperire. Acesta a ales să lucreze deghizat alături de angajații companiei sale, sub identitatea unui șomer care încearcă să se angajeze.

Lanțul de saloane de înfrumusețare Magic, destinat exclusiv femeilor, a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 5 milioane de euro. Cu 14 saloane proprii și două francize, compania are peste 400 de angajați, și a început în urmă cu mai mult de 12 ani, de la o mică afacere dezvoltată de un român. Totul a început cu un studio de bronzat, care apoi s-a dezvoltat într-un salon de înfrumusețare.

În perioada pandemiei, business-ul a fost afectat, iar Dragoș Muller a decis să intre sub acoperire pentru a vedea cum funcționează lucrurile, ce își doresc clienții și pentru a găsi soluții viabile pentru afacerea sa.

Cum ați ajuns să activați în acest domeniu?

Nu știu cu exactitate cum. Ce vă pot spune este că mi-am dorit un business care să nu implice muncă fizică. Cu siguranță, nu eram încă îndeajuns de matur încât să știu clar ce îmi doresc cu adevărat. Pe parcurs, mi-am descoperit din abilități și am tot mutat obiectivul. Dar să revin la întrebare, am crezut că un studio de bronzat nu implică prea multă muncă și că voi avea timp să dezvolt mai multe centre. Ce știu cu siguranță este faptul că de la bun început am crezut în avantajele unei rețele. Am început cu un studio de bronzat, care în versiunea 1.0 nu era sustenabil. Am adus servicii adiționale și așa a luat naștere primul salon de înfrumusețare. Cu o măsuță de manichiură printre trei aparate imense de bronzat, într-un spațiu de aproximativ 30 mp.

Cum a început povestea saloanelor Magic și ce v-ați dorit să aduceți nou pe piață?

La începutul lui 2008, când a luat naștere povestea saloanelor, pot spune că a început și povestea mea personală. Nu a fost o afacere pe care am condus-o, ne-am condus reciproc. Eu pe ea și ea pe mine. Ne-am dezvoltat împreună. Am crescut și ne-am format pas cu pas. Singurul obiectiv clar era că trebuie să deschid mai multe locații. Nu aveam un țel bine definit cu privire la servicii sau abordarea clientului. Cu toate acestea, am simțit de la bun început că pentru a crea un univers magic, afacerea are nevoie de o aplicație mobilă. M-am îndreptat acum mulți ani către zona digitală, și bine am făcut!

Cum îmbinați viața de familie cu viața profesională? Cum găsiți echilibrul?

Mulțumesc Universului pentru inspirație și pentru că mi-a șoptit câteva direcții simple, dar foarte valoroase. Nu am luptat pentru libertate, am avut parte de ea tot timpul. Am putut face tot ce am crezut că trebuie să fac și în tot acest timp familia și prietenii m-au îndrăgit, iubit și respectat. Prima familie - mama și tatăl, mi-a oferit o copilărie absolut minunată. Cu siguranță spiritul meu liber le este datorat lor.

Cum a fost afectat acest domeniu în perioada pandemiei?

Obiceiurile și nevoile consumatorului clar s-au schimbat, partea bună este că echipa Magic a reușit să schimbe peste 30% din harta veche și să rămână în cărți cu cifre foarte bune. Dacă nu făceam schimbări majore, cu siguranță astăzi Magic nu ar mai fi existat, deoarece cheltuielile fixe ale acestei afaceri sunt foarte mari.

Ce planuri aveți la Magic pentru 2021 și cum v-ați adaptat la contextul actual al pandemiei?

Chiar a fost  nevoie de o adaptare. Am scos 3 linii noi de business: Magic Oriunde, un serviciu excelent de beauty la domiciliu, magicmagazin.ro, un magazin online cu totul altfel și nu în ultimul rând, am deschis două locații în franciză. Legat de planuri de viitor: acest an este dedicat noilor parteneriate. Aplicația mobilă Saloanele Magic este descărcată pe telefon de peste 70.000 de doamne și domnișoare din București, așa că lucrăm la un plan de parteneriate cu clinici estetice, prin care să le vindem clienților noștri servicii estetice direct din aplicația mobilă.

De ce ați decis să participați la emisiunea de la PRO TV Șef sub acoperire?

Sunt setat să spun "da" în mod impulsiv. Prilejul de a face parte din echipele de pe teren și apoi de a vedea întreaga experiență pe TV, ce pot spune... pentru mine a fost încă un semn că Universul mă răsplătește cu o lecție.

Ce job a fost cel mai greu, dintre cele experimentate în emisiune?

M-am jucat cu simțul penibilului, pe care îl am din abundență și dorința de a aduce plus valoare firmei. Greutatea a venit în momentele în care observam ceva ce nu îmi place și nu aveam o soluție pe moment. Nu puteam ieși din capcana de a încerca sa rezolv anumite probleme în gând. Era copleșitor sentimentul de neputință. Mi-aș fi dorit să acționez direct. Sunt dictat de impuls și nu sunt o persoană cumpătată.

Ce lucruri noi ați descoperit despre companie, odată cu această experiență?

Da, este o companie, dar mai mult decât o companie, este casa și viața a sute, mii de oameni. Am văzut cliente care au un sentiment de apartenență când vin în salon. Se simt ca la ele acasă, și acest lucru mă bucură și mă onorează. Eu exist în acte, dar clienții și lucrătorii sunt Magic. Energia generată de tot ce se întâmplă acolo este în realitate compania, nimic altceva. Am conștientizat că responsabilitatea mea este una foarte mare, pentru că nu am dreptul moral să distorsionez viața celor care trăiesc din acest sistem, creează povești, consumă ani și ani acolo. În urma emisiunii, am adăugat filtre noi conștiinței mele. Filtre care iau în calcul mult mai mult toate lucrurile ce pot impacta omul, indiferent că este client sau lucrător.

Ați repeta și recomanda această experiență?

Fix în același format nu, pentru că deja am făcut asta, dar cu siguranță aș recomanda-o. A meritat fiecare secundă. Vorbesc despre asta cu zâmbetul pe buze și îi mulțumesc ProTV-ului.

  • Interviu de Gruia Dragomir.

  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter