MUSICOOLT: Cum prepari un pian? Rețete pentru o ureche gurmandă

Atelierul compozitoarei Diana Rotaru, cel de-al treilea eveniment din proiectul MUSICOOLT 2021, Zoom in Zoom out în muzica nouă, va putea fi urmărit #LIVE joi, 6 mai, la ora 19.00 și va avea tema „Cum prepari un pian: rețete pentru o ureche gurmandă”. 

„Poți cânta la pian fără a atinge clapele? 

Cum frăgezeşti un pian şi cum îl condimentezi? 

Cine este gondolierul fantomă şi cum a ajuns o dansatoare să schimbe istoria muzicii? 

Cum poți să patinezi cu sunete?

Ce este de fapt un pian? Instrument de percuție sau instrument cu coarde? Obiect de lux sau ființă vie? 

La toate aceste întrebări şi la multe altele vom încerca să răspundem împreună pe 6 mai, la întâlnirea MUSICOOLT de joi seara. 

Vom vorbi despre context şi despre limite. Despre colivii şi deschiderea lor. Despre cum e să îți pui singur piedică la propriu în timp ce cânți. Vom vedea că sunt mai multe fațete ale legendarei virtuozități a pianului – acest instrument care a stârnit imaginația muzicienilor, dar şi a   scriitorilor. Boris Vian inventa în „Spuma zilelor” un cuvânt fabulos: pianocktailul, un pian care, în funcție de muzica pe care o cântai, de pasiunea interpretării sau de îndrăzneala armoniei, genera cocktailuri diferite. Dacă pianistul se ambala prea tare, risca să se aleagă cu o omletă în cocktail. Cam asta au încercat să facă, într-o mai mare sau mai mică măsură, compozitorii de-a lungul tuturor epocilor, poate mai mult ca oricând începând cu secolul XX: să creeze cocktailuri de emoții, folosindu-se de talentul, de pasiunea, de meşteşugul lor. Unii au produs omlete – dar şi omletele pot fi delicioase. Alții au creat capodopere. Vă aştept să-i descoperim.” (Diana Rotaru)

Diana Rotaru. Foto: Mihai Cucu All  Inclusive

Evenimentul poate fi urmărit pe platforma Zoom în urma unei înscrieri prealabile precum și pe pagina facebook.com/MUSICOOLT.

Între 16 și 116 ani orice curios e binevenit! Nu e necesară o pregătire muzicală prealabilă.

Diana Rotaru (n. 1981, Bucureşti) e pasionată în egală măsură de hipnagogie (visarea lucidă şi cum poate fi ea tradusă în muzică), de folclorul imaginar, de umor şi de dimensiunea spectaculară a actului sonor. A scris muzică de cameră şi orchestrală, muzică pentru spectacole multimedia sau de dans, muzică de scurtmetraj şi opera de cameră „În Trup”. Îi plac oamenii şui – dar buni şi muzicile şui – dar bune. De aproape 10 ani este implicată în promovarea muzicii noi în România, în calitate de coordonator al Centrului de Informare Muzicală din România al Universității Naționale de Muzică din Bucureşti (CIMRO.RO) şi, din 2019, de Preşedinte al Secțiunii Române a Societății Internaționale pentru Muzică Contemporană (SNR-SIMC), fiind şi directorul artistic al Festivalului Internațional MERIDIAN. A studiat cu Ştefan Niculescu şi Dan Dediu la Bucureşti şi cu Frédéric Durieux la Paris, diversele cursuri şi ateliere oferindu-i şansa întâlnirii cu compozitori precum Jonathan Harvey, Brian Ferneyhough sau Salvatore Sciarrino. I s-au acordat mai multe rezidențe şi premii importante precum ISCM-IAMIC Young Composer Award (Vilnius, 2008) şi IRINO Prize (Tokyo, 2004) pentru concertul de saxofon “Shakti”, sau Premiul “George Enescu” ex-aequo pentru lucrare camerală (2003) şi orchestrală (2005). În prezent este lector la Universitatea Națională de Muzică din Bucureşti unde predă compoziție, practică componistică şi analiză muzicală. Website: dianarotaru.net

  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter