10 sfaturi care te ajută să rămâi în formă și sănătos acasă

Pentru a rămâne în formă și sănătos trebuie să vă mișcați și nu neapărat la... sala de fitness sau de gimnastică deoarece o rutină regulată de exerciții fizice se poate face și în confortul casei. Iată câteva sfaturi ușor de urmat pentru a vă menține în formă și sănătoși acasă.

1.To do list

Asamblați în fiecare seară un to do list cu lucrurile pe care le aveți de făcut ziua următoare și transformaţi exercițiile sau rutina de antrenament într-o prioritate. Oamenii tind să susțină că nu au timp să se exerseze cu toate celelalte responsabilități pe care le au... dar, uneori, este doar o chestiune de stabilire a priorităților și de a face loc în programul cotidian exercițiilor menite să vă mențină corpul în formă fizică și mentală bună.

2.Începeți încet

Pentru a fi consecvenţi în exercițiile fizice acasă... începeți încet, astfel încât să nu vă pierdeți concentrarea sau motivația. Să nu obosiți din start prea mult sau să rămâneți fără moduri de a vă provoca atunci când vă obișnuiți cu o anumită rutină. Un alt motiv pentru a începe ușor este să vă dați seama de rutinele care funcționează pentru voi și de momentele cele mai potrivite pentru a o face... fiţi blânzi cu voi înşivă. Vor fi zile în care o să omiteți să vă faceți execițiile și zile în care o să vă țineți de plan, nu e o problemă, căci puteţi lucra mai mult în zilele bune până când stabiliți consistența de care aveţi nevoie.

3.Beţi apă

Fă-ți un obicei să bei multă apă. Corpul tău are nevoie de apă suficientă pentru a funcționa corect... apa vă ajută să reglați temperatura corpului, să vă lubrifiați articulațiile, să protejați coloana și să eliminați deșeurile și toxinele. Rețineți că fiecare persoană este altfel și are nevoie de o cantitate de apă diferită de a celorlalţi. Aproximativ de la șase până la opt pahare pe zi este un început bun. Păstrați o sticlă de apă la îndemână pentru a vă reaminti să beți din când în când. Înlocuiți băuturile care conțin zahăr cu apă și asigurați-vă că beți apă când vă antrenați.

4.Căutaţi mișcarea

Lucrând de acasă, poți fi atât de prins încât uiți să te ridici și să te miști... setați o alarmă pentru a vă reaminti să vă ridicați din când în când. Așezarea pe perioade lungi nu numai că provoacă dureri de spate sau predispune la hernie, dar poate duce și la probleme mai grave de sănătate mai târziu, precum boli cardiovasculare.

5.Amenajaţi o zonă de gimnastică

Configurați un spațiu dedicat pentru exerciții. Puteți cumpăra echipamente de gimnastică adecvate nevoilor voastre pentru un spațiu personalizat sau puteți lucra cu lucrurile pe care le aveți acasă, cum ar fi sticlele de apă umplute ca greutăți. Important este să alocați o anumită zonă pentru exerciții fizice, chiar dacă este una micuţă lângă pat sau birou.

6.Schimbați rutina de antrenament

Schimbați periodic rutina deoarece devine prea ușoară sau plictisitoare. Sau, dacă vă temeți să începeți cu un singur exercițiu, puneți să lucrați picioarele cu gantere, încercați ceva diferit, cum ar fi antrenamentul la intervale de intensitate mare (HIIT). Ori puteți face rutine scurte și clare din când în când. Varietatea nu înseamnă doar schimbarea rutinei, ci poate implica și modificarea duratei. Adăugați rezistență și antrenament de echilibru, care este deosebit de util pe măsură ce îmbătrâniți, deoarece începeți să pierdeți masa musculară. Antrenamentul de rezistență poate ajuta la încetinirea acestei pierderi. Echilibrul este de asemenea afectat așa că provocările de echilibru și exercițiile aerobice pot fi completări bune la rutina de antrenament.

7.Folosiți tehnologia

Acum există inovații tehnologice pentru a vă ajuta să vă mențineți în formă și sănătoși acasă. Urmăriți videoclipurile de antrenament online în ritmul vostru sau descărcați aplicații ce vă oferă valori și analize ale stării de sănătate sugerând exerciții, determinând cât de mult aveți nevoie de somn, precum și cel mai bun aport de calorii. Ceasurile de fitness inteligente și alte gadgeturi vă pot ajuta să vă monitorizați și progresul.

8.Adăugați mai multe fibre în dietă

A rămâne în formă și sănătos nu înseamnă doar exerciții fizice ci și dieta este importantă. Adăugați fibre în dietă consumând mai multe fructe și legume și cereale integrale. Conținutul de apă din acestea este absorbit mai lent, menținând corpul hidratat mai mult timp. Nu vă plac în mod deosebit fructele și legumele? Faceți smoothie-uri. De asemenea, evitați alimentele procesate.

9.Instalați o rutină de auto-îngrijire

Sănătatea mentală și emoțională sunt la fel de importante ca și bunăstarea fizică, așa că stabiliți o rutină consistentă de auto-îngrijire. Cu o viață aglomerată, uneori oamenii uită cât de important este să faci o pauză și să-ți relaxezi mintea. Încercați să opriți telefonul și să dormiți mai mult. Citiți o carte sau începeți un jurnal. Faceți o baie caldă cu spumă, cu o ceașcă de ceai sau un pahar de vin și muzica preferată. Sau, pur şi simplu, plimbaţi-vă câteva minute.

10.Faceți din toate cele de mai sus un obicei

Coerența este cheia pentru a rămâne în formă și sănătos, chiar și acasă. Potrivit psihologilor, durează 22 de zile pentru a-ți forma un obicei, așa că încercaţi să rămâneţi focusaţi pe exerciții și pe rutina de auto-îngrijire în acest interval de imp. Odată ce ați reușit să faceți acest lucru, toate lucrurile pe care trebuie să le faceți pentru a vă menține în formă și sănătoși vor veni natural.

Mergând la sală vă poate motiva să continuați să faceți mișcare dar nu vă opriți dacă nu reușiți. Puteți să vă antrenați acasă la fel de bine. Sfaturile de mai sus sunt un început, există multe altele pe care le puteți descoperi singuri. Cel mai important lucru este să depuneți un efort pentru a vă menține în formă și sănătoși!

Text de DIANA MARDARE

  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter