S.O.S ! M-am îngrășat iar...

Stăteam așa și mă gândeam eu că am tot vorbit despre cum să slăbim, cum să ne menținem în perioada concediilor și tot felul de lucruri, dar niciodată nu am spus ce ar trebui să faci în momentul în care am pus iar câteva kilograme pe noi (folosesc ,,noi” pentru că și eu mă aflu în situația curentă).

În primul rând, nu ar trebui să ne mai căutăm scuze pentru faptul că am mâncat incontrolabil și nesănătos (de obicei vin la pachet aceste două aspecte... ha, la pachet, mâncare, v-ați prins?).

  • Nu prea ți-a ieșit gluma asta, jur!

Când credeam că am scăpat de tine, piază rea ce ești! Mă rog, să revenim. Fără scuze. Trebuie să tratăm situația așa cum este, pentru că aceasta este cea mai bună metodă de a rezolva un lucru (miamm, profund). Ce vreau să zic prin acest paragraf este că trebuie să renunțăm la replici de genul: ,,Mănânc de plictiseală” , ,,E prea cald ca să gătesc” sau ,,Am licență și nu am cum să fiu creativ dacă nu bag zahăr și grăsimi în mine en-gros” (ultima dumă îmi aparține). Minciuni sfruntate, există pentru fiecare o soluție: pentru mâncatul din plictiseală, deși e dificil, trebuie să ne găsim altceva de făcut (citit, ieșit cu prietenii, sport... doar zic); pentru faptul că este prea cald ca să gătim, da, corect, este, dar există și mâncare gata preparată care este mult mai slabă caloric decât produsele fast-food (humus, salate, nu sunt gata preparate, dar practic nu le trebuie gătire și, desigur, lista poate continua). Ei, pentru ultima scuză, pentru credința că mâncatul nesănătos îmi îmbunătățea creativitatea și atenția, nu prea știu ce să zic. Poate pentru unii merge, dar pentru mine nu. De acord, zahărul, grăsimea și carbohidrații poate îmbunătățesc activitatea creierului, cred. Însă, în mod sigur puteam să îmi dau un boost legat de creativitate și cu mai puține plăcinte, cartofi prăjiți sau chips-uri. Atenție, am spus mai puține, nu deloc. Este important pentru o viață echilibrată să nu facem excese (nu degeaba zic așa oamenii din reclamele de pe tv).

Al doilea lucru, după ce conștientizăm că este numai și numai vina noastră, urmează să ne plângem de milă. Glumesc, nu trebuie să facem asta (deși, de multe ori asta se întâmplă când realizăm problema). Ce trebuie să facem se rezumă la reluarea obiceiurilor care consumă cât mai multe calorii și care ne îmbunătățesc sănătatea. Ați ghicit, sportul este următoarea etapă. Fie că ne apucăm iar de sală, mergem la fotbal, că ieșim la alergat, cu rolele sau orice altă activitate fizică, trebuie doar să reîncepem să facem sport.

Al treilea lucru, deși ca importanță ar trebui să fie al doilea, este revenirea la o alimentație de Doamne ajută. Ce înseamnă pentru mine acest ,,de Doamne ajută”? Înseamnă o alimentație cât mai sănătoasă, cât mai săracă în grăsimi, zahăr, prăjeli și fast-food. Atenție, am spus cât mai, nu complet lipsită. Suntem oameni, este de înțeles faptul că uneori avem diverse pofte, dar asta nu este o scuză ca alimentația noastră se devină una exclusiv bazată pe ,,pofte”. Da, ok, pot sa înțeleg ca la o săptămână sau la două săptămâni să avem o masă în care să ne bucurăm de ,,pofta inimii”, gastronomic vorbind, evident. Sau, mai există varianta de a ne face mici pofte în fiecare zi, respectiv: putem pune în bolul cu ovăz și fructe și un Oreo sau un cub sau două de ciocolată (cu cât mai multă cacao de preferat); la omleta pe care o servim de dimineață, putem pune și puțin salam de pasăre care este mult mai sărac în grăsimi; putem să mai mâncăm și o felie de pizza, hai, două, în momente în care suntem pe fugă. Atâta timp cât în restul timpului consumăm alimente sănătoase, facem mișcare și ne încadrăm în necesarul nostru caloric, putem include și astfel de plăceri fără ca ele să-și pună amprenta asupra corpului nostru.

Sper că v-am fost un pic de ajutor, eu oricum voi urma aceste indicații pentru mine, ca să revin din nou la greutatea cu care eu mă simt cel mai fericit (nici acum nu mă simt chiar așa rău, da’ mna, mereu e loc de mai bine, nu?). Până data viitoare, spor!

  • Text de Răzvan Ionuț Greu

Răzvan Ionuț Greu

  •  Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter