Hai la o bere!

Sunt îndrăgostit de oameni. Îmi place să-i urmăresc cu privirea și să-mi imaginez povești despre ei. În 99% dintre cazuri ce am scris mai sus ar suna ciudat. În apărarea mea, însă,  lucrez în publicitate și marketing. Practic, sunt plătit să “investighez” oamenii și să fac povești despre ei. Povești care să vândă un produs sau măcar să-l facă mai interesant în ochii unui posibil cumpărător.

În limbaj tehnic, oamenii devin consumatori și sunt împărțiti în segmente suficient de mari încât să merite o poveste dedicata, suficient de diferite astfel încât să permită povești separate.

Poveștile pleacă de la un insight, adică o observație despre lumea oamenilor care poate dezvolta o poveste care să le atraga atenția, cu care să empatizeze și în care să se regăsească.

Să zicem că trebuie să vorbim despre cum am scrie o poveste despre bere. “Mare lucru”, veți zice, “ Oamenii ies la bere ca să se bucure unii de alții”. Ei bine, a ieși la o bere înseamnă mult mai multe lucruri.

Există ieșitul la bere în care oamenii tac, se întâmplă mai ales în cazul grupurilor de prieteni în care unul dintre ei are o problemă. În acest caz, ieșitul la bere înseamnă o formă de suport. Probabil se bea bere neagră.

Există ieșitul la bere “ca să-ți zic ceva”: e o bere în doi în care se cere sfatul. Ieșitul are două faze: o bere ușoară la început până se tranșează “ceva-ul” după care urmează berile alea multe de relaxare. Probabil înca vreo 3.

Există ieșitul la bere cu prietenii buni. Este deja o zi și un loc clar stabilit. Barmanul este deja parte din gașcă. Se beau multe beri. Se face târziu. Se întârzie acasă. Se doare capul.

Există ieșitul la bere cu gașca partenerului/partenerei. La ei se bea ca în scenariul anterior, tu bei moderat și îi judeci, deși nu e frumos. Știi că nu e frumos. Continui să-i judeci. Și te gândești la gașca ta. Le scrii pe grup.

Există ieșitul la bere duminica după amiază. E o bere ușoară, simplă, grăbită, de fapt de ce ai ieșit? Mâine e luni. LUNI, Jesus.

Există ieșitul la bere luni. Întrebarea mea este de ce îți faci asta? Luni nu există.

Mai sunt multe “există ieșitul la…” dar mi-e sete. Îmi deschid o bere. Pardon, un vin. Nu, totuși bere.

Îmi place meseria mea.

Ștefan Chirițescu este Head of Strategy McCann Worldgroup Romania și Marketing

Director Cramele Cotnari.

  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter