DANIEL DANIL: De la pictura de biserici, la banda desenată

Daniel Danil realizează benzi desenate încă din copilărie, însă de numai câţiva ani a devenit un adevărat bedefil. Mai precis, de când a început să publice în reviste de specialitate şi să-i fie apreciate creaţiile atât de public, cât şi de colegii din breaslă. “Pasiunea pentru benzi desenate o am din copilărie. Ca mai toți artiștii, spun același lucru. Am început de la benzile desenate Pif, Rahan, care apăreau pe vremea aceea, de mult apusă. Pot spune că, făcând reproduceri de pe aceste reviste de benzi desenate, am învățat  să  desenez. Aceste reviste au fost ca niște profesori pentru mine. Pe parcurs, tot desenând, am ajuns la concluzia că nu mă mai pot lăsa de așa ceva”, ne spune Daniel Danil.

Artistul de 56 de ani, este profesor de educaţie fizică, a fost antrenor de arte marţiale la o unitate militară de cercetaşi din Buzău iar în prezent este pictor de biserici. “Mi-am aprofundat studiile, urmând Școala Populară de Artă, din Buzău. Mi-a plăcut foarte mult să desenez corpul uman, portretul dar și animalele, în special cai sau animale sălbatice. Mai târziu am urmat cursurile școlii de pictură bisericească, timp de șase ani. Studiul acestei forme de artă m-a ajutat foarte mult mai ales din punct de vedere cromatic. Aici am învățat să mă joc cu culorile. Desenam pe suprafețe foarte mari. Era o diferență între desenul miniatural, pe care îl făceam pentru banda desenată pe hârtie și desenul pe care îl făceam pe perete, de mărime naturală sau mai mare. Făceam desen indiferent unde, chit că făceam bandă desenată sau pictură pe perete, asta mă obliga să fac permanent studiu de anatomie artistică”, continuă Daniel. “Eu abordez un stil realist, deoarece acesta-mi place. De asemenea, procesul meu de lucru pornește de la text. Astfel, având textul, încep să scriu fragmente pe pagină și în funcție de ele, îmi vin idei. Citind textul de mai multe ori, îmi vin tot felul de idei pe care le transpun în schițe. Astfel creez storyboard-ul organizând povestea și pe casete (cadre). Astfel, având totul clar, trec la detalii și la desenul final. Apoi, dacă mai este nevoie, mai fac unele retușuri și cam asta e.”

Cu trei ani în urmă a obținut premiul de debut în bandă desenată cu episodul intitulat Mărgăritarul, adaptat după o poveste de Dumitru Almaș. Abordează subiecte istorice și religioase din Vechiul Testament precum Jertfa lui Avraam, publicat în revista belgiană Gabriel. A realizat albumul de benzi desenate SF 1944-Ein freak, după romanul cu același nume scris de Florin Purluca, și albumul de benzi desenate istorice Povestiri cu voievozi publicat în ediție specială de revista BD Historia. De curând, a obținut locul II la festivalul de benzi desenate din Macedonia, cu povestea BD Clocociov

Interviu de MĂDĂLINA C. DIACONU

  • Newsletter Zile și Nopți:

Newsletter